/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopi af C: harddisk
Fra : Flash77
Vist : 970 gange
225 point
Dato : 30-06-09 22:32

Jeg vil have en større harddisk i min bærbare, men har SLET ikke lyst til i den sammenhæng at skulle installere det hele forfra. Kan man på nogen måde kopiere hele sin harddisk over på en større extern harddisk, og lave så den kan boote fra den nye harddisk og derefter sætte den i sin PC i stedet for den gamle harddisk?

Kommentar
Fra : Nozone9000

Dato : 30-06-09 22:40

http://www.macrium.com/ReflectFree.asp

Så kan du lave et image af din harddisk og brænde det ud på en dvd(Hvis du har dvd-brænder?), og så bare smide dvd'en i computeren når du har monteret den nye harddisk...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-06-09 23:28

Du kan ikke kopiere styresystem fra en disk til en anden. Du skal i stedet klone den. Og det er det du skal bruge det program som der henvises til af NoZone.

Du kan læse om det her:

http://www.pcworld.dk/art/8241?page=1

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 225 point
Dato : 01-07-09 09:47

Du kan prøve med det her program der kan lave en image som du kan sætte ind på en hvilken som helst harddisk på den samme computer http://kandu.dk/Spg130779.aspx#1493124 - du skal brænde en cd af iso-filen og når du har cd'en skal du starte op på den. læs efterfølgende indlæg i ovenstående tråd.
Eyvind og o.v.n. kan også hjælpe dig med gode råd.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-07-09 11:07

Jeg kunne tænke mig at gøre det samme .
Har snakket med kompetent person som udtaler:

Kloning - det vriker kun hvis det skal bruges til at reetablere en
> maskine af præcis samme type (helt samme hardware) som den man kloner fra
> Det dur ikke hvis HD på din maskine går ned og du så køber en nyere model - det er jo
> sådan at drivere er specifikke for specifik hardware (de er netop den
> lim som kobler den hardware uafhængige del af windows til den specifikke
> hardware).

Så man kan altså ikke bruge Klonen på andre maskiner end den den er klonet fra og det kræver vistnok også klonen ligger på en HD magen til den der gik død.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-07-09 11:23

lham jeg skriver
Citat
på en hvilken som helst harddisk på den samme computer
og jeg har et image liggende som jeg bruger på forskellige harddiske (der ikke er ens) til den samme computer.

Det kan lade sig gøre med Hiren Boot CD 9.3 fra mit tidligere link og følg beskrivelsen.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-07-09 12:43

bentejul
den var smuttet -men så er i jo åbenbart enige, men kan man så udvide sin HD eller eller er man pisket til at få fat i en magen til afdøde ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-07-09 13:35

Citat
eller er man pisket til at få fat i en magen til afdøde ?
Nej

Harddisken behøver ikke at være den samme ! og Flash77 vil bare have en større harddisk i sin computer. Såre enkelt, hvis den tidligere vejledning følges.

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 01-07-09 14:52

Hej Har selv brugt dette program til nøjagtig det du henviser til. Virkede perfekt

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 01-07-09 14:52
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-07-09 21:55

Tak indtil videre - jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu, da jeg ikke når at teste det de nærmeste dage. Men en stor del af min tvivl var nemlig om det kunne lade sig gøre hvis det ikke var en harddisk 100% magen til eller sammen størrelse. Men det lyder til at nogen har erfaringer med at det godt kan lade sig gøre, så jeg roder lige lidt med det og vender tilbage med point senere. Flere forslag er også velkommen

Kommentar
Fra : peque

Dato : 03-07-09 11:04

Jeg har flere gange brugt UDPcast - som er en skive man booter på der kloner disken direkte - at man så derefter kan ændre de enkelte drivere UDEN problemer - så om det er ens hardware eller ej - ved en kloning er underordnet - det fungerer ganske fint men kan være du skal finde de rigtige drivere senere

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 03-07-09 18:55

Forøger lige point og lader spørgsmålet stå lidt endnu og ser hvad der ellers kommer af alternativer til de svar der allerede er kommet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 03-07-09 18:57

Forøger lige point, og ser hvad der ellers kommer af svar, selvom der allerede er en masse spændende muligheder indtil nu.

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 03-07-09 22:46

Citat
Du kan ikke kopiere styresystem fra en disk til en anden.

SÆL føllig kan man DET og det tager 1 min pr GB

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 03-07-09 22:49

acronic / O&O +++++++++mange andre klare det paa inegn tid.

SPØRG e.c / HVIS HAM ER JEMME

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 03-07-09 22:52

Citat
Forøger lige point, og ser hvad der ellers kommer af svar, selvom der allerede er en masse spændende muligheder indtil nu.

SVARET ER GIET_ hit med dem = poinnerne
trode flashh 7 knte disse svar, men gi en PM og progam etr dit

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 03-07-09 22:54
Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 03-07-09 22:55

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 03-07-09 22:59

smuterr igæn, er ike elkommen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-09 23:08

Ja det kan du godt.
Der skal bruges dette kabel fra Aldi:
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_28/OFF09.SHTML

Og cloneprogrammet Acronis fra denne CD:
http://www.hirensbootcd.net/
Som hentes og brændes som billedefil/image/isofil

Når du er klar med udstyret så sig til.
Eyvind.

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 04-07-09 03:57

DU NEHØVER IKKE ALLE DISSE FANZY PANTS
ala BOOT?_DISKE

MEN BARE ET GODT PROGRAM SOM ACRONIS 9/ 10? / 11 ????
OG LAV/brænd EN BOOT-DISK
OG ALT KØRER ???????////////
PÅ EN NY DISK.

En af MANGE grunde til jeg PISSER på brugere herinde.

DE FATTER DET BSRE IKKE.

programmet har lagt GRATIS til afhentnig////// REFI

dagens MIDDAG

Er du TUMPET AT DER SKAL SNAKKES VIDERE /////////

stakkels dig.

så får du sku aldrig rm SCOOTER til at // PISSE PÅ MIG

Nå men EC er den der kommer nærmest, selv anbefaler keg ACRONIS 9 / 10
da dem er uden FEJL og nogen-lunde virker sa,,em ,ed HINANDEN
HVAD # 11 ikke gør.

_______

installer programmet
LAV EN BOOT DISK
tag en / backup_______ LÆS SELV hvordan
læg BACKUPS`en på et/ en andet drev
SÆT BOOT-DIKEN I DREVET OG GENSTART
DET TAGER 1 MINUT LÆNGERE END )))))) DETTE

NÅR DEN ER STATET OP /////
VÆLG HVOR DU GEMTE FØRSTE backup/ ? EXTERNT /*INTERNT DREV
KLIK PÅ BACK-UP OG

ellers bare følg vejledningen.
LIG installer ===??? PÅ DREV C: =========== ny disk
husk at skifte diskenene UD før du laver det.
ellers får du det samme på // samme disk & ikke over på den NYE

virker dette ikke.

ville jeg spørge ///

HAM FRA
spyware.dk = ???? ARLES ? HAN BRUGER DET EN gang OM UGEN//
ifølge ham selv (/¤%##==(/&¤¤

Og FATTER han DET IKKE_____ny internet til mig.

TROR det var et +++ plus - for engang skyld til det Forum = spyfluer

LYT TIL HAM<______ eller TRO PÅ MIG

Desværre kan mennesker ikke lide mig TOO day
men der er visse andre brugere, der har en mauil direkte til mig.
sm du er velkommen til at bruge,,

eller læg en spam-ditto her, da jeg IKKE KOMMER IGEN ? på dette NICK

------
håber du pist gang i skidtet
som skrevet, tager det ca: 1 minut/ hver vej.
og 2 minutter og installere + andet

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 04-07-09 04:07

REALITY killt my Cat Stevens

BTW__tro vedkommende HEDDER noget med ARLET sorry

men meningen er SÆDELES GOD,

Den har også været udgivet sm en GRATIS/ udgave på ? K_computer

D_____A__S/ war ALLLLLLLLE_S

beklager (NAVNET)

SELV TÅBEHORN KAN TAGE FEJL __ af tåge_ eller omvendt.

Sieg KAN_________DU

Bye / bye

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 04-07-09 04:12

ALT ANDET rager mig en / et hedeslag
STED_der og andre?

HILFE/ =

Hyg j_a_r

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-07-09 08:55

Disken gå ud og nyd det gode vejr, og stop med dit spam.................

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-07-09 13:31

Hej Flash77

Jeg har lige læst alle indlæg til dit spørgsmål, også dem som jeg ikke fattede en bønne af . Det er med stor undren, at jeg må konstatere, at nogle brugere virkelig gør en stor indsats, for at ødelægge Kandu .

Men du skal ikke lade dig skræmme, men forsøge at bruge nogle af de gode forslag, som de seriøse brugere har skrevet til dig, ok? .

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 31-07-09 00:15

Tak for svaret bentjuul.

Jeg har endnu ikke haft tid til mit projekt, men vil prøve med din metode først.

For andre gode svar smider jeg lige lidt point til følgende:
Nozone9000
Tryllerylle
Peque
Vicc2000
Eyvind

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-07-09 08:55

Tak selv Flash77 som tidligere skrevet er vi flere der kan hjælpe dig med programmet hvis du får problemer.