/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Forslag til "god" DANSK sang
Fra : PeterPeter
Vist : 1149 gange
143 point
Dato : 30-06-09 12:54

Kære alle

Jeg er i gang med et videoprojekt, som skal bygges over en sang !!! - og sangen er super vigtig..derfor har jeg nogle krav.

Der er flere krav til sangen som jeg vil angive herunder, men jeg kender allerede nu en sang som er perfekt og opfylder samtlige af mine krav - MEN -> Den er på engelsk !!

Jeg søger en sang, hvor de synger på dansk.

Den perfekte sang er:
Queen - Don't Stop Me Now

1. Den starter langsomt for senere at eksplodere/skruet op for tempo'et. (dette er vigtigt)
2. Der er meget sang og ikke for meget instrumental musik.
3. Det er en glad sang / gang i den.
4. Teksten er glad/neutral - den må ikke handle om ulykkelig kærlighed, død eller være sjofel.

Hvad siger I ??

Nogle gode forslag på danske sange, som jeg kan bruge til mit projekt ??

Jeg forestiller mig selv et hit fra måske TV2, Tøsedrengene eller Thomas Helmig eller andre i den genre !!

Jeg ved godt mit spørgsmål er lidt "veird" - men jeg håber der sidder nogle musiknørder med nogle fede bud

(Fandt et "musikforum" sted på nettet, men er i tvivl om, hvor "aktivt" det er - så har I et bedre bud på hvor jeg skal stille mit spørgsmål, så giv mig et praj....)

Fortsat rigtig god dag

Med Venlig Hilsen

Peter

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-09 13:16

Lidt svært da netop Queen mestrede det der............

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-06-09 13:41

Går i tankeboks......

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-06-09 13:47

LuffeA: Enig, jeg er klar over det....
Camillasmoster: Aleltiders... Jeg går også selv og tænker !! - og er opmærksomme på hvad de spiller i radio'en Glæder mig til at høre fra dig senere

Fortsat god dag alle sammen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-06-09 13:55

Når jeg tænker "en dansk sang", tænker jeg fra den danske sangskat.

"I Danmark er jeg født" med Sebastians melodi - dén er smuk!

Måske man kan gøre et eller andet med tempoet og så'en?

Eller evt. noget andet af Sebastian....

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-06-09 14:03

Hej Hej
Tak for dit bud - Super du gider hjælpe....

Med "Dansk sang" tror jeg har forklaret mig dårligt... Det jeg mener, er: At der skal synges på dansk

Finder lige Sebastians sang på nettet og lytter, men så vidt jeg husker er den ikke lige én der opfylder mine ønsker

NB! Der må ikke redigeres i sangen (tempo/lyd)

Tusind tak for dit bud - og undskyld mine lidt "negative" kommentarer, håber det er OK

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-09 14:11

"25 minutter endnu", Poul Dissing.

Den stiger jo i tempo, men temaet rammer nok ved siden af
Vi har nogle gode operettestykker,men det er heller ikke genren.

"Hvordan man får ram på en mand"
Sunget af Daimi i musicalen "Annie Get Your Gun", den stiger i højde til slut men ikke i tempo.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-06-09 14:22

LuffeA: Stor respekt for dine forslag... Men jeg tror de skal være lidt nyere
Men de er noteret. Tak

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 143 point
Dato : 30-06-09 15:06

Det er jo nok så'en lidt "Newhew"-agtig stil ikk'? , if you know, what I mean

Moderne dansk....

Big Fat Snake har da alt muligt med gang i.
Poul Krebs
Kim Larsen

Hvad med "Se Venedig og dø"? Ikke ny, men har lige hørt den i radieon igen - tror også, at de unge kender den.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-06-09 15:25

Ja, jeg bli'r sq ved med at ævle om de ældre solister, men Gnags er i radioen lige nu med "Ligemeget, hvem du er, så velkommen her"

Den er der gang i og den meget sangbar.

Det var bare det, jeg vill' si'e - hej

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-06-09 15:58

Camillas moster: Faktisk to rigtig gode bud Skal lige have lyttet lidt Gnags sangen, da jeg kun kender omkvædet (midten)....
Lone Kellermann - var heller ikke dårlig
Mange tak

PS: Den sang som jeg selv har tænkt på, var Gasolin - Det bedste til mig og mine venner
-> Starter præcis som jeg gerne vil have (..solen den går ned) for senere at komme gang i !!

Dine bud er noteret - Tak og fortsat god varm Tirsdag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-06-09 21:18

Gasolin var også i mine tanker - ja, dem var der gang i - ohhhh, jeg mindes hin koncert i Stakladen

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-06-09 21:28

Gnags sangen hedder Danmark - og starter modsat af hvad jeg ønsker
Fortsat god aften...

/Peter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-06-09 23:17

Jeg syntes denne kan opfylde dine kriterier, men en studieoptagelse er bedst

Men der er ikke nogle der kan måle sig med Queen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-06-09 23:18

Citat
den må ikke handle om ulykkelig kærlighed, død eller være sjofel.

øv, her knækkede kæden med mit valg... det er en ommer

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 09-07-09 22:14

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-07-09 22:51

Ehh, taark for det, PP - blev det dén med Venedig?