/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Forum i USA?
Fra : Oldboston
Vist : 564 gange
300 point
Dato : 30-06-09 08:18

Findes der mon i USA et forum i stil med kandu.dk, hvor man kan udveksle oplysninger specielt om TV-stationer, TV-programmer, programpolitik, seervaner, betalingssystemer, reklameindtægter m. v. Jeg er også interesseret i de krav og regler, de amerikanske delstater opstiller til TV-operatørerne, f. eks. krav om bestemte typer udsendelser, public service-funktioner etc.

Jeg ved godt, at dette spørgsmål er ganske vanskeligt og det kræver måske en god portion held at finde svaret her på kandu. På den anden side har jeg så ofte set, at en del af brugerne - i udpræget grad top10-brugerne, men også flere andre - har været i stand til at komme med særdeles brugbare svar på selv meget vanskelige spørgsmål. Så jeg håber, at det er en af jer kandu-brugere, som kan hjælpe mig på vej.
Med venlig hilsen
Oldboston

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-06-09 08:48
Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 30-06-09 11:15

Jeg vil nok sige at det her side er den som er mest kendt:

http://www.howstuffworks.com/

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-07-09 22:23

Foreløbig tak. Det er for mig vigtigt ikke kun at finde en side, der minder om kandu.dk, men at kunne finde dybere ind i artikler, debatter, tidsskrifter m. v. , der har med de emner at gøre, som jeg omtalte i spørgsmålet.
Helt ideelt vil det være, hvis jeg kan finde frem til et forum, hvor man diskuterer tv-programmers lødighed, kvalitet, brede contra smalle programmer, mainstream contra specielle interesseområder, educational programs. licensbetaling contra kommerciel finansiering m. v. Jeg er også interesseret i henvisning til eventuelle tidsskrifter, magasiner m. v. , der behandler tv-programmer og tv-prolematik (i USA eller andre lande, der er førende på dette område). Jeg vil gerne forhøje poinitstallet, hvis jeg kommer i nærheden af noget virkelig interessant. MNu vil jeg studere de links, I har gjort opmærksom på, i næste uge, og så vende tilbage.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-07-09 17:21

Kære HelleBirgitte og sp4nker. Tak for jeres forslag og forskellige links. Jeg har været inde på HelleBirgittes foreslåede links, men de rammer ikke helt det, som jeg havde håbet på. Forslaget fra sp4nker skal jeg have undersøgt lidt mere i dybden, men det ser ud som om, det mest er et teknisk betonet site.

Jeg har forøget pointsummen, og jeg vil ige bruge et par ord på at forklare.

I dag er en stor del af sendetiden på TV-kanalerne såkaldt 'mainstream', dvs. udsendelser, som giver TV høje seertal og dermed gode reklameindtægter. Men en del TVstationer både iDanmark og andre steder - har 'public service-forpligtelser - , dvs en forpligtelse til at sende oplysende og lødigt stof i et eller andet omfang. Det kan være oplysende og undervisnings-TV, det kan være borgerservice, uddannelse lige fra aftenskoleniveau til universitetsniveau, det kan være TV-teater med særlige opsætninger af teaterstykker for TV-mediet. Plus en masse andre værdifulde emner.

Jeg forestiller mig, at der - ligesom inden for andre områder som Teater, Kultur, Billedkunst, Historie, sprog etc - findes tidsskrifter eller sites på internettet, hvor man oplyser om TV programmer og diskuterer dem. Bringer debat om programmernes lødighed, om forskellige typer programmer, om mediets mange muligheder i det hele taget. Det vil være virkelig godt, hvis der i tilknytning til et sådant site er nogle fora, hvor brugerne kan diskutere og udveksle deres synspunkter.

Alternativt er der måske nogle af de store amerikanske TV-selskaber CBS, Fox, NBC, ABC eller andre, som selv har hjemmesider, hvor de lægger op til den slags debatter. Jeg har bare ikke kunnet finde noget, måske kan I?

Håber på fortsat hjælp og har sat pointstallet op med 100.
Venlig hilsen
Oldboston

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-09 19:41

Hæ, vi har i mange år haft nogle "lytter & fjernseerforeninger". De rettelser og udtalelser de er kommet med gennem årene giver mest indtryk af at de er indremissionske.

F.eks. deres modstand mod flasker på bordet når der et interview, flaskerne SKAL drejes så man ikke kan se "reklamemærket".
Man skal være en stor idiot for ikke via bagsiden at kunne genkende en Grøn Tuborg, Cola eller Ramløsa, så det er stadigvæk reklame.

Der er flere lokale foreninger af slagsen, men der er vist ikke nogen forums. Noget siger mig at flere debatter ville gå op i hat og briller ligesom her på Kandu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-09 21:19

På Dansk alá: http://www.cando.dk/ ???

..så: http://www.verdensnavle.dk/

På engelsk ???

Hmmmmm....

..ellers ka' du jo selv investere i en "Social Community" løsning: http://www.propeople.dk/

..oder?

Nej !!!

Tilbagelænet: http://internettrash.com/

..og mere amerikansk ...tæt på kandu.dk :http://www.ehow.com/

Tror jeg nok... ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-09 22:27

Jeg har familie i USA og jeg skal gerne spørge. Der kan gå et par dage, men jeg kan aflevere en genvej med en PM.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-07-09 22:32

Tak for de seneste forslag. Molokyle, dig hvis svar jeg plejer at beundre, skriver du virkelig: 'Tilbagelænet. Internettrash.com? Jeg lægger mærke til dine mange smileys med skæve smil, men af dine mange spørgsmål og svar kan jeg jo også se, at du er en seriøs person. Så, hånden på hjertet, tror du virkeli, at det er totalt uinteressant at diskutere TV-programpolitik, der hæver sig blot 5 cm over absolut gulvniveau? Der er dog masser af mennesker, der interesserer sig for litteratur, malerkunst, musik, opera, teater, politik, filosofi, sprog, historie, fysik, naturvidenskab og så videre og så videre. Foruden fritidsinteresser, skak, bridge, filateli etc. Er de allesammen henvist til TRASH-afdelingen? Er det der, vi er?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 05-07-09 09:01

granner01
Jeg vil være taknemlig for input fra USA. Hvis du vil have det, kan jeg lægge en emailadresse her.
Venlig hilsen
oldboston

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 150 point
Dato : 05-07-09 10:36

Du skal ikke skrive din mailadresse her, skriv den i et brev til mig her på Kandu.

Og jeg skriver til USA i dag.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 18-07-09 21:36

Tak for svaret granner01. Tak for din interesse og dit arbejde med at prøve at finde et svar til mig. Måske ikke helt det, jeg havde håbet, men det findes nok slet ikke. Dog et skridt på vejen.
Hilsen Oldboston

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-09 23:18

Min kusine leder stadig, men hun er lærer og har spurgt på skolen, og ingen der vidste noget om sider hvor man gratis hjalp andre. Men måske kommer det, måske får en nu en god ide.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 19-07-09 15:11

Tak igen, granner. Som du kan forstå, er det nok så meget et spørgsmål om at finde frem til nogle specifikke debatter/diskussioner/temaer, nemlig om TV-stationers programpolitik, public service m. v. Formålet med at spørge om et debatforum, der ligner kandu, er at det måske kunne være vejen til at finde det rigtige sted på internettet, hvor man diskuterer den slags emner. Hvis din kusine er lærer, ved hun måske også, om der i hendes stat i USA diskuteres kvalitet af udsendelser, programpolitik, educational television og lignende emner. Måske er der seerorganisationer, der følger programmerne og rådgiver TV-stationerne. Men du hjal i alt fald med det svar du sendte direkte, derfor fik du pointene, og kan du skaffe mere specifikke oplysninger kan jeg også give flere points. Venlig hilsen oldboston