/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
CD???????????
Fra : Jenskumar
Vist : 545 gange
20 point
Dato : 11-04-03 18:48

Hvad står CD for??

Kommentar
Fra : moello

Dato : 11-04-03 19:06

altså compact disk??+

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-03 19:13

Sludder - det står for Corps Diplomatique, og sidder på biler tilhørende Ambasader.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 11-04-03 19:16

Corps Diplomatique hedder det i hvert fald ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-03 19:24

Det havde jeg ellers lige læst.
Fremmede landes diplomatiske udsendinge i en stat udgør tilsammen: corps diplomatique - det diplomatiske korps - og alle medlemmerne af dette nyder godt af såkaldt eksterritorialret i det land, hvor de er stationeret.
http://www.leksikon.org/art.php?n=588
Men så må CD jo betyde noget andet.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 11-04-03 19:29

CD er noget hvor man kan høre musik med.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 30 point
Dato : 11-04-03 19:49

OK CD = Compact Disk
Findes i forskellige udgaver, ikke kun til at høre musik med.
CDFS, Compact Disk File System
CD-ROM, Compact Disk Read Only Memory
CD-R, Compact Disk Recordable
CD-RW, Compact Disk Re-Writable
Det gælder for alle CD at det er filer som skrives og læses elektronisk, og kan eventuelt omdannes til musik.
Det er oprindelig en "plade" Disk som er gjort mindre "compact"
Emesen.

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 11-04-03 20:20

emesn
Jeg hælder nu mest til din første forklaring,er du sikker på det andet er rigtigt?
Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : Jenskumar

Dato : 11-04-03 20:27

Sådan!!! det køre for dig Emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-03 20:40

Ja nu er jeg lige pludselig blevet i tvivl, efter jeg har gennemlæst spørgsmålet.
"Hvad står CD for" Hvis det var efter, var det jo nemt nok CD står efter AB.
Så måske er svaret EF, hvis du havde stavet forkert, og der skulle have stået før.
Emesen.