/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer all-in-one
Fra : gribben1
Vist : 1049 gange
100 point
Dato : 29-06-09 21:54

Jeg har et luksusproblem, meeen min HP 5100 series er stået af efter renovering af et badeværelse - sandsynligvis p.gr.a. støv, selvom vi holdt døren lukket.

Så nu er jeg på jagt efter en flatbed printer, den skal kun skanne, printe og kopiere ikke faxe og selvfølgellig ikke være sindsyg dyr i blæk, hvilket ovenstående absolut ikke var - på de ca. 5-6 år er der brugt ca. 3 sorte og ca. 1½ farve patron, så behovet er ikke voldsom stort.
Jeg har XP og usb kabeltilslutning.

Jeg har efterhånde brugt mange timer på jagten, men bliver mere og mere forvirret, så hvis der er nogen der har gode erfaringer modtages de med både tak og lidt point.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-09 22:05

Citat
flatbed printer

Hvordan ser sådan en da ud

Accepteret svar
Fra : humleglad

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-09 23:30

Det er altsammen et spørgsmål om behov. Billigste og mest driftsikre løsning vil til enhver tid være en sort/hvid laserprinter, men har du behov for af og til at udskrive et foto, skal du vælge en blækprinter. Vælger du en blækprinter, er det fornuftigt at gå efter en med seperate blækpatroner dvs. en patron til hver farve, for der kan du nøjes med at skifte f.eks. den gule farve, hvis du har printet meget i gul. Med en kombineret printerpatron skal du skifte patronen ud når blot en af farverne løber tør, selvom der måske er masser af de andre farver tilbage. Personlig har jeg været meget tilfreds med Canon. De har modeller for enhver smag. Min egen er en Pixma 5200R, som virker trådløst med alle de PC'er vi har i huset (6 stk.). Det skal lige nævnes at denne model ikke kan scanne, men der er der masser af andre der kan. Jeg køber uoriginelle printerpatroner i Tyskland til under 10 Kr. stykket, hvor en originel koster ca. 100 kr. i DK.
Håber dette kan hjælpe dig lidt i din søgen.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 30-06-09 12:28

Jeg har også været forbi Pixma 620 og 630 men fandt i anmeldelsen, at blækket hurtigt blev brugt 9 ml pr. farvepatroner.
Du siger du kan få dem til under kr. 10 i Tyskland, det lyder interessant, da jeg bor meget kort derfra.
Hvilken butik har du handlet i?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-06-09 12:44

canon er at anbefale

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 30-06-09 15:07
Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 30-06-09 16:30

Ja og tak for det.
Men det er ikke det jeg helt præcis søger, så jeg hælder mere og mere til Canon pixma 630. Jeg har også lige har været på nettet i Tyskland og set, man kan få farvepatroner til 1,39 euro/stk. og det må man sige er billigt i forhold til Dk.

Godkendelse af svar
Fra : gribben1

Dato : 30-06-09 20:29

Tak for svaret humleglad.

Og det er vi også - altså humleglad

Jeg har bestilt Canon Pixma 630 og den kommer forhåbentlig i morgen.

Men tak til de, der har reageret på mit spørgsmål.
Til vedkommende, der ikke ved hvad en flatbed printer er - skulle måske lige tage en tur rundt på nettet.