/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Busk rydder
Fra : Højris
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 29-06-09 19:48

Hej mekaniker !
Jeg har en buskrydder, den er nem at starte så det er godt nok, men.

Når den har været i gang en tid og den er blevet varm og klingen rammer noget går den i stå. Det gør den ikke hvis den lige er startet, men altså kun når den er varm og så er den ikke til at starte før den er blevet kold igen.
Hvad fejler kræet. ?
Det er en 2 takter, der står ikke noget firmanavn på skidtet (måske derfor)
Højris

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 29-06-09 20:05

måske slyngkoblingen/glidekoblingen...

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 110 point
Dato : 29-06-09 20:33

Højris

det er vel dumt at spørge om du har husket at bruge olieblandet benzin ?? IKK.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 30-06-09 02:44

Hej !
måske slyngkoblingen/glidekoblingen. Det tror jeg ikke den glider let og frit.
olieblandet benzin. ja den får det samme som motorsaven.
Det hænger sammen med at den bliver varm, og så er den ikke til at starte igen.

Højris

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 25-07-09 11:16

bibsamie ! Nej spørgsmålet er ikke helt så dumt enda.
Kædesaven får "tror" jeg nok en blanding på 5% men hvor meget skal en busk pjevs egentlig have. Der er nu sket det at den er blevet tiltagende svære at starte, så gad nok vide hvad der er galt.
Højris

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 29-08-09 02:18

Tak for svaret bibsamie.
Det der er svaret kan jo være olieblandingen, måske den skal være 2% og ikke 5% men nu får den en tur på ren blyfri 95%. Måske det kan rense den lidt ud.
Højris