/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
bbq grill eller kugle gril
Fra : rotw
Vist : 2813 gange
500 point
Dato : 29-06-09 19:42

leder efter en kæmpe grill enten tønde eller kugle
kuglegrill mindst 80cm i diameter >>>og nej ikke weber ranch grill til 8000-10000kr

havde en kuglegrill af ukendt mærke der var 87cm i diameter som er blever stjålet og ønsker en ny og weberen skal jo nærmest støbes fast derfor en billigere udgave

det kan også være en tøndemodel der ligger ned (ikke de små tøndegrill modeller) ca 25-30 personer

eks. kuglegrill http://www.tgkshop.dk/picview.asp?pid=203 ca samme størrelse
eller
eks. bbq grill http://www.carbondiablo.com/?id=127
det er disse model typer og ca størrelse jeg er ude efter max pris 3500 kr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-09 20:01

Tja...

Hvis ikke alle de sidste link og forslag bragte noget, er det nok ikke nemt at finde noget (når ikke du vil betale for "originalen")

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-06-09 20:11

Du har ikke fundet den stjålne til salg på dba ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-06-09 20:16

nej har ikke fundet den i dba men det kan jo være den dukker op på roskilde09 fik også stjålet en parrasol på 3*3m samt et par plastik stole

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-06-09 20:20

refi nej jeg vil ikke betale så mange penge når jeg ved at der findes nogle i Ukendt mærke som virker og kan "tåle" at stå udendør uden den skal støbes fast og sættes alarm på mm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-09 20:38

Det KAN brøndkeglen

Og INGEN løber med den

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-06-09 20:39

Jeg har set nogle store grill'er lavet af en overskåret olietønde (på langs), kræver nok en smed eller et svejseapparat for at lave rist og evt. ben, men kan gøres til en fornuftig pris og har nok ikke blæreeffekt nok til at blive stjålet.

Jeg har både stegt pølser, bøffer og min søn på sådan en, den sidste måtte dog på skadestuen før han var færdigstegt!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-06-09 21:28

Jeg syntes du skulle købe denne ko model, så er den let genkendelig så du kan beholde den for dig selv

http://bbq.about.com/od/grills/tp/aatp062907a.htm

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-06-09 09:22
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-09 15:52

Tjaeh, det nærmer sig det budgetterede beløb.

Bed gæsterne om at komme med et lille tilskud de første par gange istedetfor rødvin og tyske bælledåser

Og lav et hul nedenunder stedet med en cementstøbning isat en tyk kæde og lad kæden omringe benene.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-06-09 20:58

Her er en anvisning på, hvordan du selv kan lave en tøndegrill. Materialer ca. kr. 350,-

http://arms-gallery.dk/images/bagsiden/gds-k%C3%A6mpe-grill.pdf

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 11:35

Rotw, du må opgive at finde en grill i den større og til den pris.... jeg har gennempløjet nettet,både ved dit første spørgsmål og dette.... og kan ikke finde en...

Det er jo også højsæsson nu, så vent til efteråret, så kan det være du kan finde en til prisen

Det er en stor grill at skulle til at have stående på et lager hele vinteren

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-07-09 12:20

ja jeg ved det ikke var en nem opgave havde selv søgt på nettet og div butikker der for håbede jeg at der var en der kendte en eller anden som enten selv lavet sådanne griller eller en det hviste hvor man evt kunne købe sådan en lader lige denne stå åben lidt endnu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 14:31

Er denne fra Bauhouse, meget for lille i forhold til en tønde??

http://viewer.zmags.com/publication/fc38bf2e#/fc38bf2e/1

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-07-09 07:37

hej alle sammen jeg har nu fundet en pattegris gril på 0,99 m * 0,46 m med låg og det hele
1250 incl moms model joplin
så hvem skal skal have de 500 point ?
så er der nogle der kan finde en opskrift på helstegt pattegris ? og evt et spyd med motor der er ca 110-120.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-09 07:50

Hej det var da godt du fandt grillen

Her har du så opskriften

Helslagtet gris på cirka 65 kg.
ca. 8 dl Olie
1 øl
Salt
Peber
Grill krydderi
Lav marinaden ud af olien + massere af salt, peber og grill krydderi.

Det letteste er at leje et stativ til helstegt gris så det er let at vende og sætte grisen fast.

Tænd bålet med massere af træ og vent til flammerne er en cirka 5-15 cm- høje.

Inden du sætter grisen fast på stativet pensler du der hvor grisen skal side fast samt hele grisen. brug cirka lidt under halv delen af marinaden.

Sæt nu grisen over gløderne/bålet.

Hæl en halv øl i resten af marinaden da det får skorpen til at blive sprød og lækker.

Nu skal grisen have en cirka 6-7 timer hvor man pensler grisen og vender den jævnligt.

Hvis du benytter stegetermometer så er det 65- 70 Grader.

Servering :
Man kan servere flute, bønne salat, nye kartofler og hvad man nu kan have lyst til.

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/6768/Grill-opskrifter/Helstegt-pattegris-grillet

En anden mulighed:
Sådan laver du helstegt pattegris – opskrift og gode råd
læs mere her
http://www.gratis-fest.dk/Helstegt_Pattegris_Opskrift.html

Velbekomme

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-07-09 08:40

Hej Rotw

Tillykke med din nye grill, har du været i Metro?

Jeg tror nu alligevel du skal holde dig til en lidt mindre pattegris end Hellebirgittes fuldvoksne på 65 kg , tror ikke den kan være på grillen, snarere 20-25 kg som her http://www.slagter-steen.dk/grill.asp

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-09 10:03

Ja den var lidt stor

Med hensyn til grillspyd så kig på bålmandens side - også fine billeder af stegt gris
http://baalmand.dk/01_forsider_2005/06_helstegt_pattegris_lam.htm

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-09 12:24

Fandt også denne opskrift, forøvrigt på en side fyldt med vikinge madopskrifter og andet godt

Andrimners spise (Helstegt pattegris og kalveribben.)

Smid en pattegris på grillen i x antal timer, afhængig af størrelsen. Husk at smøre grisen med en blanding af Porter (en hel flaske), 500g brun farin og peber, rørt sammen i en masse. Vi valgte at supplere med lækre kalveribben, fra en af Danmark´s mest kendte og prisbelønnede slagtere, Søren Frandsen? Han var også manden der rådede os til at smage dem og TAK FOR DET, SØREN!!!
Kast bagekartofler på grillen, efter endt forvarmning i ovnen. Husk smør til kartoflerne.
Bønne/bacon-mix: Bacon og finthakket hvidløg svitses et par minutter i olie i en gryde, mens bønnerne koger lige godt 10 min i en gryde (med vand). Når bønnerne er færdigkogt, svitses de sammen med bacon/hvidløgsmixen et par minutter. Sørg for at blande ingredienserne godt.

http://www.vsop-fc.dk/21050133

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 05-07-09 07:48

Dejligt at høre at det lykkedes for dig at finde så stor en grill

Her er der en opskrift på hvordan du bærer dig ad med at grille en pattegris.... jeg syntes det er nogle gode tip' - i tilfælde af du ikke har prøvet at grille en gris før-

Helstegt pattegris – dette skal du bruge:

1 pattegris i passende størrelse

1 grill/bål med briketter/løvtræ

Marinade

Marinade kan være udelukkende øl. Den kan også bestå af et mix af rødvin, olie, groft salt, peber og grillkrydderier efter egen smag. En kombination hvor du skiftevis anvender øl og rødvinsmarinaden er en udmærket løsning, og marinade bør påføres den helstegte pattegris hver ½ time.

En helstegt pattegris skal anrettes på risten med benene ud til siden, så den kan få varme direkte og skiftevis på undersiden og oversiden. Bør vendes ofte – dvs. hvert 10 – 15 min. og skal have længst tid på undersiden. Afpas afstanden til gløderne efter varmen, men 50 – 75 cm er formentlig en god afstand.

Beregn 8 timer til stegning af en helstegt pattegris og sørg for, at den ikke får flammer, men kun varme fra bålet/grillen.

Tip: Lav et bål i forlængelse af, hvor du laver den helstegte pattegris, så den får varmen, men ikke flammerne. Når der kun er gløder, rives de ind under risten med helstegt pattegris og nyt brænde lægges på bålet. En helstegt pattegris bliver sidst færdig i nakken og i skinkerne (baglårene), og du kan med fordel skæres et snit i nakken, så varmen nemmere kan komme ind her. En helstegt pattegris bør have en centrumtemperatur på mindst 70 grader disse steder – så er den færdig!

Salater – både grønne og kartoffelsalat samt flutes, er klassisk tilbehør til en helstegt pattegris og det smager fantastisk!

http://www.madopskriftertilfester.dk/helstegt-pattegris.html

I det 4. øverste link (jeg kan ikke linke direkte), er der et universal spyd til Nkr. 499,00, jeg tror det er en norsk side, men du skal vel ikke snakke med spyddet

http://www.google.dk/search?q=roterende+grillspyd+med+motor%2B110+lang&hl=da&start=20&sa=N

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-09 09:46

HelleBirgittes opskrift med Porter (eller anden kraftig øl) bruger jeg også, men tilsætter hakkede løg.

Den skal selvsagt stå og trække lidt.

Godkendelse af svar
Fra : rotw

Dato : 05-07-09 14:18

Tak for svaret Nordsted1.

ligner lige et spyd som jeg efterlyser samt opskrift