/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mærkeligt tastatur
Fra : juha
Vist : 767 gange
40 point
Dato : 29-06-09 17:19

Når jeg skriver mail opfører mit tastatur sig meget mærkeligt. Det er ikke hver gang et tryk udløser et tegn- bogstav. Nogle gange skal jeg trykke flere gange og andre - mere hårdt.
Det er meget besværligt da jeg konstant må nærlæse, hvad jeg skriver og hele tiden rette.
Det er ikke tilfældet, når jeg skriver i et word dokument eller som her, når jeg skriver dette.
Det er på min gmail og min kones hotmail den er gal.
Er der nogen som kan hjælpe må det være mange point værd.
Min maskine er en bærbar Fujitsu Siemens. Vista
Juha

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-06-09 17:50

Køb et nyt tastetur.

Jeg fik et tastetur på da købte en computer på et loppemarked og det har det med at skrive et bogstav to gange når man skriver og det var pænt irriterende.
Jeg ved ikke om det kunne være driveren men jeg var i bilka der købt jeg et nyt tastetur på 40 kroner og det virker godt.

Hvis du skal trykke meget hårdt så vil jeg tror det er dit tastetur som er noget lort også skal du købe et nyt.

Hov så ikke lige du skrev det var en bærbar....
Hmmm ved ikke lige hvad et nyt koster til sådan en men du kan eventuelt prøve at rense det hvis du kan finde ud af at skilde det af, der er sikkert spilt noget sodavand derned eller snavs eller også er det bare gammelt.
Du kan da prøve og spørge i en computer butik hvor meget det koster.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-09 18:00

Citat
Min maskine er en bærbar

Citat
Køb et nyt tastetur.

Jow

Men ingen tvivl om fejlen ligger i tastaturet.....

Kan tastefølsomheden stilles ????? så er det da en mulighed.....

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 30-06-09 20:08

Citat
Det er ikke tilfældet, når jeg skriver i et word dokument eller som her, når jeg skriver dette.

hvordan kan det ellers virke hvis den er defekt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-09 22:20

En ting kan vist slåes fast....

Dit tastatur virker IKKE forskelligt i forskellige programmer.... (hvad tastefølsomhed angår)

Så nu er der kun dine fingre tilbage

Du må gøre lidt gymnastik.... Eller bruge "den anden" hånd......

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-07-09 00:12

Hvis det kun er på G-mail og Hotmail du har problemet, så kan det skyldes, at du skriver online, og her må du nok finde dig i at der kan være trafik på nettet.
Men prøv alligevel med et ekstra tastetur, for at se om det skulle hjælpe.

Jeg kender godt det med at en tastefunktion ikke viser sig på skærmen. På min bærebare er det nogle få taster der er problemet. Det mest sandsynlige er en ringe kvalitet på tasteturet.

Accepteret svar
Fra : NegoZatoR

Modtaget 40 point
Dato : 02-07-09 10:54

prøv evt. at bruge en anden browser når du skriver mail og se om det virker .. :)

har du prøvet at bruge firefox istedet ??

Det kan hentets her:
http://www.mozilla-europe.org/da/firefox/

det kan være kommunikationsfejl med din Iexplore og gmail ?

ellers virker det meget mærkeligt .. :)

Godkendelse af svar
Fra : juha

Dato : 02-07-09 20:14

Tak for svaret NegoZatoR.