/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ukendt rør ved udstødning?
Fra : troels93
Vist : 471 gange
80 point
Dato : 29-06-09 16:43

Hej,
på min comet sidder der over udstødningen en lille beholder, hvor der omme bagved går et rør som svejst på forrøret, og på siden af den er der en gummi slange som går op under scooteren henne bagved(se billede). Jeg gætter på at det skal varme et eller andet op?, er der nogen der ved det?

Hilsen Troels

http://img261.imageshack.us/img261/1695/comet.jpg

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 80 point
Dato : 29-06-09 17:43

Jeg søgte lidt på nettet og det lader til at være en "charcoal canister", altså en beholder med kul.
Den skulle opsuge benzindampe fra benzintanken når scootere ikke køre også bruge benzindampene når når scootere køre ved normal temperatur.

Kommentar
Fra : troels93

Dato : 29-06-09 18:01

okay, men ville det have nogen betydning hvis jeg skiftede udstødning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-09 18:19

Citat
men ville det have nogen betydning hvis jeg skiftede udstødning

Hvis den ikke havde nogen betydning havde man vel ikke ofret penge på den fra fabrikken

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-07-09 14:52

Så vidt jeg ved er kulstof beholderen kun til for at nedsætte forureningen. Men jeg ved ikke 100% hvordan det virker, det kan være hvis du fjerner den at der så kan komme snavs ind i slangerne som så kommer ind i karburatoren.

Kan du eventuelt tage nogle flere billeder af hvor slangerne går hen ?

Kommentar
Fra : troels93

Dato : 12-07-09 12:28

er ret sikker på at slangen sidder på benzintanken men er ikke 100%,
billede her:
http://img6.imageshack.us/img6/5296/p1050757.jpg

Kommentar
Fra : troels93

Dato : 19-07-09 15:04

har fundet ud af det nu, det har slet ikke noget med benzintanken at gøre. slangen går nemlig ind i motorrummet og bruger varmen fra udstødningen til at varme cylinderen op med.