/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvordan har dyrene det på Fyn
Fra : Højris
Vist : 886 gange
100 point
Dato : 29-06-09 09:19

Der er sagt/skrevet meget om rådyrenes sygdomme her på fyn.
Hvordan har rådyrene det egentlig her på fyn, er de så syge eller hvad. ?
Og i givet fald hvad er det egentlig de fejler. ?
Jeg bor op ad fyns største skovdistrikt, og får tit et par dyr på visit, de ser da meget sunde ud.
Sidst var det et rådyr der gik forbi mit køkken vindue, det kiggede bare på mig og gik
roligt videre, med beskeden hils kanduerne.
Højris

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-09 18:12

- tak Højris, hils igen...

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 30-06-09 07:24

Citat
Hvordan har dyrene det på Fyn
Fra : Højris

Når nu du skriver at de er så tæt på dig, var det så ikke en god ide, og spørge dem selv, og så fortælle os det,
Du kunne jo også tage deres blodtryk og temperatur, måske en blod prøve.

som jo normalt fortæller alt, også hvis den er forkølet, og skal have en

antibiotika kur, eller måske noget blodproppe medisin Rød Ålborg.

den kur kan du også selv benytte, det smager godt, med kaffe i,

hils dem fra en som også har et dyr med to kid som er født her mellem frugt træerne, de er også søde og kikke på..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-07-09 17:10

Denne tråd er indnu et bevis på. Hvor seriøse D.L.S. hylerne er: De gider ikke tage stilling til dyren, men 108 indlæg i en anden tråd om Danmarks Jægerforbund, det kan de præsterer.
Viser det ikke hvor meget de er vær for jagten i Danmark????

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 09-07-09 19:21

Her starter Ballegraad Knudsen igen med sit personfnidder mod DLS.
Tydeligt det er det eneste han er ude på, fremfor hvis Ballegaard Knudsen kunne fremkomme med noget konstruktivt omkring problemet med det fynske råvildt. Dette er der nok ikke mange der med rette kan udtale sig om før undersøgelserne er tilendebragt. hvad den endelige årsagen er til den dødlighed der har været fremme i medierne.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-09 00:50

Fantastisk nu erkender D.L.S. habibben at der er noget der hedder personfnidder, men altså ikke hvis det er hende selv, der kommer med det.

Det er dog utroligt så ondt du får det når D.L.S. nævnes også har du enda kun været medlem i otte dage - det er sandelig sådan nogle som dig de har brug for

Er du kørt forbi min indkørsel for nylig? Jeg var ikke hjemme imellem otte og ni her til aften, for da skød jeg et dyr oppe på min jagt....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-09 00:54

Hibsomhab. Hvorfor gør du ikke din mamut tråd færdig, det er ellers god skik her på KanDu

Er dine saglige argumenter sluppet op???? Det kan de vel næppe være for du har jo ingen fremført, kun en trudselv om, at du vil gå til presse - vi glæder os!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-07-09 08:24

Bendt Ballegård

Inden du nu begynder at belære andre om hvorledes man opfører sig på Kandu - "Hibsomhab. Hvorfor gør du ikke din mamut tråd færdig, det er ellers god skik her på KanDu" - så synes jeg du skulle bringe din egen tråd fra den 16-06-09 "Er det tilladt." til ophør - eller er det også DLS' skyld at det ikke er sket ?

Øjenvidnet4

PS Jeg håber Højriis tilgiver mig for at bruge hans tråd til denne lille kommentar

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-09 09:20

Ja, for denne tråd har de heller ikke svaret på - dem der gjorde sig selv til kloge Åger om de er medlemmer af D.L.S. eller ej er i denne sammenhæng lige gyldigt.

<Hibsomhab har selv draget D.L.S. ind i sin tråd. Det gjorde jeg ikke!!!!!!

Deri ligger forskellen og det har intet med "Belæring" at gøre det er blot faktuelle oplysninger.
Det kunne du også godt prøve at skelne imellem, men det er måske for meget forlangt.....

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 10-07-09 09:38

Til Ballegaard Knusen.
Hør nu taler den store forfatter og tidligere redaktør af DlS blad, dette sidste om Ballegaard Knudsen redaktør arrangement skal der nok sættes et spørgsmålstegn ved. Lad den nu den blive hængende lidt om tom luft montøren. Og i øvrigt sletter jeg selv når jeg mener tiden er inde. tænk om der kom nyt.

Hold dig til tråden,er Ballegaard Knudsens opråb til andre, og personfndder svares der ikke på.
Det gør vi så nu.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-09 10:38

som sædvanligt.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-09 10:47

Det sædvanlige pladder fra D.L.S. Hylerne i 7 år er de ikke fremkommet med noget som helst nyt- det er de samme øgenavne og de samme udukomenterede påstande...

Jo, jeg var medredaktør af D.L.S. bladet havde enda min egen side, men hvad kender du til det du er jo lige indmeldt skriver du selv - Se der blev du igen fanget i en løgn - hvordan kan du vide hvad der foregik for syv år siden, hvis du lige er indmeldt..

Se sådan er D.L.S. hylerne fyldt med løgn og usanheder og derfor er dialogen og debatten så vanskelig, men jeg er sikker på, at det efterhånden er gået op for mange af deltagerne herinde!§§

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 10-07-09 12:22

Til Ballegaard Knudsen.
Du har ret med, at jeg ikke kan vide hvad der blev skrevet for syv år side, Jeg kan bare henvise til hvad du skrev her på Kandu for en tid siden, som jeg dog tillader mig at tvivle på, med din måde at sætte ord i sammensætning, det må havde været en uhyggelig side.
Din formandspost i Skovbørehaveklassens juletræskomite, vil jeg tro passer bedre til dit niveau.

Uhyggeligt alle undtagen Ballegaard Knnudsen lyver og taler usandt. Derfor er det nytteløst at videre debatere med dig her. Det var spørgsmået om dødligheden bland rådyrene på Fyn der var stillet som spørgsmål ,hvor du gik ind med dit sædvanlige tomme luft snik snak
Når du er sådan en retskaffen mand hvorfor holder du dig ikke til emnerne, der bliver rejst.
Ganke enkelt, du er og forbliver en gammel sur mand, jeg kan da ikke gøre for at D L S gav dig et los

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-07-09 12:51

Èt af bb1's store problemer er hans stavemåde, tegnsætninger og ordsammensætninger ! Det bevirker jo, at han ofte fremtræder truende og direkte løgnagtig i sine påstande ! Hvis han blot kunne få disse tre ting til at fungere, var der måske et helt andet og meget bedre menneske bag ?? Men at se ham som redaktør af et blad med disse mangler ????
Derimod er det nok svært at kunne forlige de tre ting med et sortsyn og mistænkeliggørelse af alt og alle - så måske er det alligevel kun ønsketænkning !!

Ørentvisten2

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-09 13:40

hipsomhab skrev: Din formandspost i Skovbørehaveklassens juletræskomite, vil jeg tro passer bedre til dit niveau. Citat slut....

Hvem er det der går i børnehave? Det kan da kun være den der skriver sådan noget vrøvl

Bliv blot ved med, at køre i den samme rille, det fortæller langt mere om dig end om mig!!!

Din forklaring om, at det er noget du har læst her er igen noget du finder på. Det er intet bevis på, at du ikke er en gammel sur kælling, som har været medlem af D.L.S. i mange år, fordi din mand også var det!!!

Til Øjenvidnet: Jeg VAR medredaktør af D.L.S. daværende medlemsblad! I dag ville jeg bestemt holde mig langt væk, så dine bekymringer kan du holde for dig selv, dem har hverken jeg eller andre brug for...

I vil til sagen: Råvildtet på Fyn, men så kom dog igang intet holder Jer tilbage - stop Jeres personfnidder og lad os høre: Hvad mener I to personligt om den sag? Hvad mener D.L.S. ?

Hvad Danmarks jægerforbund mener i den sag er der skrevet lange artikler om i JÆGER og på deres hjemme side og hvad jeg mener er ikke vigtigt. Jeg har "Mit eget" råvildt at tage vare på og det gør jeg. Den buk jeg skød i aftes havde eksempelvis svælgbremser, det har jeg aldrig fundet i dem før og det bekymre mig..

Sluttelig øjenvidne hvilken uddannelse har du? Siden du kan tillade dig at gå i rette med andres skrive/stave måder?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-07-09 14:57

Sluttelig øjenvidne hvilken uddannelse har du? Siden du kan tillade dig at gå i rette med andres skrive/stave måder?
Knudsen der er nogen af os der ikke har sovet i timen, fået en sveder, for at skyde med papirskugler og stået i skammekrogen, for at hive pigerne i fletningerne

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-07-09 15:41

Bendt Ballegård.

Var der noget om, at du som "medredaktør" specielt vedr. hundestof, blev gået p.g.a. visse uregelmæssigheder ?
Det er da kedeligt, at du har fået svælgbremser i dit råvildt - den enkle forklaring på dette må være, at vildt på den frie vildtbane er betydeligt mere robust end det halvtamme som er under hegn !
Som den store jæger du påstår at være, er det underligt du ikke er stødt på dette problem tidligere; det er ellers ikke ualmindeligt. En kraftigere afskydningspolitik er et probat middel og helst også nogle råer, når den tid kommer. Dit råvildt er simpelthen for indavlet, har jeg hørt! Har du også haft problemet med kronvildt ?
Ethvert voksent og kultiveret menneske kan da se alle de skriftlige fejl du laver, det behøver man ikke være professor for at se - det kan også være, at jeg har hørt efter i skolen, læst mine lektier m.m., i stedet for at luske rundt, specielt om natten, med lommelygte og drive lidt "jagt".
Det er den enkle forklaring.

Øjenåbneren8

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 10-07-09 15:54

det fortæller langt mere om dig end om mig!!!

Dette er Ballegaard Knudsens berømte ord, som gentaget gang på gang, siger B K disse ord offe nok, ja så tror han nok selv på det er rigtigt.
Samme når han fortæller tit nok, han var redaktør på D L S med egen side, så tror han vel også på det.
Hvis det skulle være sandt, så må jeg indrømme , så har DLS været meget langt ude, eller de havde måske også korrekturlæsere dengang.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-09 17:01

- var,men hvad er det du skriver noget er det fordi du uden at du ved en pind om det og med hensyn til om jeg ved noget om svælgbremser eller ej, så var det ikke emnet, så lad du være med at gøre dig klog på den ting, på min jagt for den aner du slet ingen ting om

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 10-07-09 18:16

Det er da uhyggeligt at svelgbremsen er nået vores område så langt nord på, som Silkeborgegnen. Efter hvad vi hører fra Fynboer kan vi frygte, når dyrene blive så svækket af svælglarven, at der følger andre følgesygdomme med, såsom indvoldsorm med tynd mave og bestanden begynder at kolapse.
Husker jeg rigtigt skrev skytte Holm Egeskov for år tilbage, at det var også udbredt for 40 år siden, hvor næsten hele bestanden degenerere, og det varede fem år inden bestanden begyndte at komme op igen, dengang havde Egeskov skovene hegnet, Holm sørgede siden for at hegnene blev pillet ned, og fik etableret en sund og stærk bestand igen. Jeg spørger så, om de udbredte hegninger kan være en af årsagerne, hvis dyrene koncentreres på foderpladser er særlig slemt, fordi de er forhindret adgang alsidig føde.

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 25-07-09 11:07

Tak for svaret Stouenberg.
Jeg har videregivet din hilsen.
Jeg blev så ikke meget klogere, på det som jeg spurgte om da tråden blev ødelagt af en flok mindre bemidlet til personlige udgydelser.
Højris

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-07-09 14:11

- velbekommen Højris. Ja, det var en ordentlig karruseltur over Lars Tyndskids marker, men sådan er det når bb1 kommer på banen. Ang. dyrene arbejdes der på højtryk, for at finde den virus der har ramt bestanden...

God weekend