/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Økonomi under uddannelse, SU
Fra : Polini
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 28-06-09 21:00

Hej
Er der nogen der ved om hvor meget man kan få i SU når man er forsørger men bor sammen med en ikke SU-berettiget person som også er under uddannelse?P

KAn man få boligsikring i en andelslejlighed?
Hvordan er reglerne omkring prisen på viuggestueplads? Hvor stor %-del skal vi mon betale hvis vi tjener 228.000 kr pr år for min kæreste og så meget jeg kan få i SU?? Kan vi få noget rabat? :)

Herudover vil jeg spørge om der er nogen der ved hvor ofte de optager nye på skolen, hvis jeg vil være diætist? Er det hver halve år?
Og hvordan er reglerne når jeg blev student tilbage i 2006? Kan jeg komme ind på lige fod med alle andre, nye studenter, hvis mit snit er til det?

På forhånd tak:)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-09 21:15

Helt ærligt
Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 5

Og så 7 - 8 spørgsmål i et .....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-09 21:18

Citat
Er der nogen der ved om hvor meget man kan få i SU når man er forsørger men bor sammen med en ikke SU-berettiget person som også er under uddannelse?

Du kan læse om SU her

http://www.su.dk/Sider/default.aspx

Citat
KAn man få boligsikring i en andelslejlighed?

Citat
Hvordan er reglerne omkring prisen på viuggestueplads? Hvor stor %-del skal vi mon betale hvis vi tjener 228.000 kr pr år for min kæreste og så meget jeg kan få i SU?? Kan vi få noget rabat? :)

Du skal kontakte din bopælskommune for at få et konkret svar.

Nej

Citat
Herudover vil jeg spørge om der er nogen der ved hvor ofte de optager nye på skolen, hvis jeg vil være diætist? Er det hver halve år?

"Kvote 1 Ansøgningsfrist: 5. juli 2009 kl. 12.00 (Gælder både sommer- og vinteroptag)"

"Kvote 2 Ansøgningsfrist: 15. marts 2009 kl. 12.00 (Gælder både sommer- og vinteroptag)"

Du kan læse mere om uddannelsen her

http://www.diaetist.dk/diaetist/mainsubpage208.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-09 21:18

Kommunen kan besvare alle dine spørgsmål....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-09 21:21

Citat
KAn man få boligsikring i en andelslejlighed?

Nej det kan du ikke.

Det tidligere "nej" jeg skrev smuttede til et forkert sted ... sorry ...

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 28-06-09 21:28

Er der nogen der ved om hvor meget man kan få i SU når man er forsørger men bor sammen med en ikke SU-berettiget person som også er under uddannelse?P

lev vider på det du lver a nu hvorfor dog skifte, dame ud med systemet.

Kommentar
Fra : vicc2000

Dato : 28-06-09 21:30

Citat
KAn man få boligsikring i en andelslejlighed?

spør den lokale

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 28-06-09 22:14

Vær nu rimelig Pia. De 3 annullerede sp. er fra 2003...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-09 22:23

Citat
Vær nu rimelig Pia.

Hø hø hø