/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows vista home premiun
Fra : 234
Vist : 722 gange
200 point
Dato : 27-06-09 23:31

Hej!
Jeg kan ikke åbne programmerne i vista , den spørg hver gang om hvilket program jeg vil bruge til det , og når jeg prøver at åbne msconfig kommer der en fejlmeddelse som er fejlkode på at den ikke eksisterer.

Kan jeg have begrænset adgang til programmerne eller hvad kan mit problem være?

er der nogen som kan hjælpe mig med mit problem? (Haster , Haster)

Kommentar
Fra : unforgiven2

Dato : 27-06-09 23:38

skal du skrive lige præsist hvad den siger? så kan jeg måske hjælpe

Kommentar
Fra : 234

Dato : 27-06-09 23:41

Når jeg klikker på et ikon , spørger den hver gang hvilket program jeg vil bruge til at åbne det med?

Kommentar
Fra : unforgiven2

Dato : 27-06-09 23:43

er det kun en ting? eller er det ved alle ting?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 23:43

Så vidt jeg ved (jeg har "kun" XP) kan du i kontrolpanel finde Administrator, og der fortælle Vista, at det er dig, der bestemmer, altså er administrator

Kommentar
Fra : 234

Dato : 27-06-09 23:45

Det er ved alle ting.

Kommentar
Fra : unforgiven2

Dato : 27-06-09 23:46

ja, men det som han siger er den spørger hvilket program han vil bruge til at åbne filen. den er anden du snakker om er om du vil forsætte med at give programmet lov til at kører.
Tænker lidt på om det er nogle Ældre programmer du prøver at åbne?

Kommentar
Fra : unforgiven2

Dato : 27-06-09 23:47

men du kan godt åbne din Internet ? eller sider du på en anden pc?

Kommentar
Fra : unforgiven2

Dato : 27-06-09 23:49

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=6ebcfad9-d3f5-4365-8070-334cd175d4bb&DisplayLang=da

Det ville jeg prøve hvis jeg var dig. men er det et problem der har stået på længe? eller lige kommet?

Ps. Husk at man skal have det orginale Windows for at hente det der. Men Der er nogle gange man skal hente det hvis man har vista.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 27-06-09 23:50

Jeg kan åbne internetet , og jeg sider ved pcen som er galt med.

Kommentar
Fra : unforgiven2

Dato : 27-06-09 23:51

Okay, prøv det link der og se om det hjælper sku det eneste jeg kan komme på. men hvis det er en fejl der er lige opstået nu og her. vil jeg forslå en system gendannelse til et tidspunkt hvor din Pc "virkede" som den skulle.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 23:56

Måske jeg roder rundt i det. Tænkte bare på, at der var gået kuk i administrator og brugerkonto

Kommentar
Fra : unforgiven2

Dato : 28-06-09 00:00

ja, men så vil den ikke sige spørge ham hvilket program han vil bruge til at åbne med.
Det er ligesom hvis du har en PDF fil. og du mangler et program til at åbne filen med. på den måde.
Så vil den sige vælg et af følgende programmer til at åbne PDF filen.
eftersom det link jeg har sendt gør han kan¨åbne en fil som en masse programmer er lavet af. og vista ikke har denne program til at åbne filen kan det være en mulighed. desuden siger microsoft at det kan være nødvendigt for nogle vista bruger at hente det.
Fordi han kan jo godt åbne Internet og det er faktis også et program. fordi det er jo en Browser.
Hope you understand me xD

Kommentar
Fra : 234

Dato : 28-06-09 00:01

Jeg er administrator.

Hvad kan problemmet ellers være?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 00:03

Citat
Hope you understand me
Jeps . Som jeg skrev, så roder jeg sgu rundt i begreberne .

Natter

Kommentar
Fra : 234

Dato : 28-06-09 00:05

Angående systemgendannelse , det kan jeg heler ikke åbne.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 00:06

Har du prøvet som Unforgiven2 foreslog:
Citat
vil jeg forslå en system gendannelse til et tidspunkt hvor din Pc "virkede" som den skulle.
?

Kommentar
Fra : 234

Dato : 28-06-09 00:08

det har jeg også prøvet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 00:16

Da jeg skrev kl. 00.06, nåede jeg ikke lige at se din besked fra kl. 00.05.

Men prøv da at slukke for skidtet og start op i fejlsikret tilstand. Måske du kan køre systemgendannelse derfra .

Kommentar
Fra : 234

Dato : 28-06-09 00:19

Det vil jeg prøve , og jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 28-06-09 00:26

Det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-09 00:32

Når den besked med at skulle vælge et program til at åbne, åbner der så ikke et vindue med forskellige programer at vælge imellem ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-09 00:34

Er det programmer eller filer du ikke kan åbne ? Og hvilke programmer eller filer, er det som der er problemer med ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 00:51

Citat
Jeg kan ikke åbne programmerne i vista , den spørg hver gang om hvilket program jeg vil bruge til det
Dette er svar på et af dine spørgsmål o.v.n. .

Kommentar
Fra : 234

Dato : 28-06-09 00:56

det er programmerne i start jeg ikke kan åbne + den spørger hvilket program jeg vil bruge til at åbne med.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 01:03

Det må da kunne la sig gøre at lave systemgendannelse i Fejlsikret Tilstand. Eller hvad ovn? .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-09 01:23

Så trækker jeg mig lige så stille ud af spørgsmålet igen, der er noget ravruskende galt med dit styresystem, hvis du ikke kan systemgendanne, så er der vist ikke andre udveje, end at finde din recovery frem, og så gendanne computeren som den var, den allerførste gang du startede den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-09 01:25

Du er selv inde på bruger rettigheder, kan du åbne programmer hvis du højre klikker på programmet, og klikker på Kør som administrator ?
Det er da selvmodsigende at spørge hvilken program du vil bruge, for at åbne et program

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 200 point
Dato : 28-06-09 01:29

Citat
så er der vist ikke andre udveje, end at finde din recovery frem, og så gendanne computeren som den var, den allerførste gang du startede den
Det var også der, jeg var på vej hen til. Nemlig at starte forfra .

Held med det

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 28-06-09 12:42

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 13:49

Jamen velbekomme da . Og god arbejdslyst .

Mvh fra Heller22