/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Erfaring??
Fra : Hunbjoernen
Vist : 1002 gange
500 point
Dato : 27-06-09 21:48

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 27-06-09 22:20

du vil da ikke tage dig selv ved næsen og blive snydt, det er mere enkelt at lære hunden hvornår den må gø og hvornår den ikke må.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 27-06-09 22:25

Jo, men det er jo ikke nemt når den kun gøer når jeg ikke er hjemme..

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 28-06-09 00:00

så træner du når du er hjemme - på alene hjemme
ved at forlade den og når den gør første gang vælter der vand i hovedet på den hvis den står og råber ved døren.
Eller du taler til den om at den skal holde mund og går først tilbage når den er stille og roser den.

Det kan tage lang tid før den har forstået det, men til sidst vil det aftage, gør det i korte intervaller til at begynde med og det skal så udvides hen ad vejen,
spil evt. musik for den når du efterlader den alene, det beroligere den.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 28-06-09 01:29

Har du lært din hund at være alene hjemme? Ved du hvorfor din hund gør når den er alene?
Er det fordi den kalder på dig eller er det fordi der er nogen der kommer for tæt på jeres hjem?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-09 04:12

http://pettown.dk/anti-halsb%C3%83%C2%A5nd-p-30.html?gclid=CMDDwfr0q5sCFUQA4wod_jWVEw

Omend dimsen er lovlig vil jeg betragte den som dyrplageri da den hindrer dyrets naturlige adfærd, måske holder den helt op med at sige noget som helst.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-06-09 06:54

Hvordan ville du ha' det hvis der var en der SKREG dig ind i øret hvergang du sagde noget,
det ville da være synd at sætte så'n en dims på hunden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-09 07:56

Den kan vel bruges på konen hvis det mislykkes med hunden............

Accepteret svar
Fra : johnadler01

Modtaget 500 point
Dato : 28-06-09 08:02

Det lort virker ikke spild af penge, har prøvet
M.V.H. John

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 28-06-09 09:01

Det er kun den en af 3 hunde der gøer. Og jeg tror simpelthen hun gøer af sig selv, for når hun gøer kommer der genlyd fra naboen, og det "svarer" hun så igen på = skruen uden ende.. Ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed.. Hun har ellers ikke problemer med at være alene hjemme, og tror ikke at der er noget hvis det er kortere tid jeg er væk. Men jeg er altså nødt til at tage på arbejde jo.. Og det er ikke fordi de/hun ikke bliver aktiveret, mens jeg er hjemme.. Lufteture, spreder foder i græsset, og er elllers med næsten over alt.. Jeg har aftenholdsarbejde, og jeg tror det er værrer om aftenen, end hvis jeg er væk om dagen.. (Og ja, jeg er ved at se om jeg kan finde andet job, men de hænger ikke på træerne herude)

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 28-06-09 13:58

Citat
Og ja, jeg er ved at se om jeg kan finde andet job, men de hænger ikke på træerne herude

Hunbjoernen den her tråd, se ud til at være spændende efter hånden, for den går lige fra vov-vow til konen med sedeltøj på. og penge smidt ud til lort.
Men er du virkelig så stor en hunde elsker, der er parat til at sætte dit arbejde over styr, for at hundene de kan få det godt, og kan få lov til at ""bjæffe" lidt til sin egen førnøjelse,

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 28-06-09 14:09

Nej, jeg sætter ikke mit arbejde over styr for dem, for så havde jeg jo bare sagt op, og taget min karatæne, og gået på dagpenge, men blandt andet pga af hundene, men også af andre grunde, vil jeg gerne finde et andet job.. Men det har jo ikke lige så meget med erfaringer med halsbåndet at gøre.. Det var mere for at pointere at jeg ikke bare overvejer halsbåndet, uden at forsøge andre løsninger

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 28-06-09 15:02

Erfaring??
Fra : Hunbjoernen

Nu ved jeg jo pt at luffea, og Klaudi er med på tråden, så derfor kan jeg jo forvente lidt af hver , og elsker udfordringer, men - men - men

Hunbjørn jeg har en meget nær ven som er lydteknikker, og som har haft

nøjagtig samme problem som du nu har pt,
du er nok inde på det helt rigtige, med at det er den selv den står og giver hals af,
Vennen gjorde dette fandt en hunde lyd som var mere grov i blæffet end
sin egen hunds bjæffen,
så snart hans egen hund prøvede og starte en konsert, så igennem
et par højtaler kom der bare nogle bjæf som var mere dominerende,

efter tre døgn så skulle hans egen hund ikke høre flere konserter fra sig selv,
så det var måske en overvejelse af de store, og så spare du at smide penge ud til lort, som ikke duer til en ski, måske grimen til manden, nej
luffea jeg ved det godt, at det var noget pis og fyre af, omkring manden.

også hunde elsker her,
kjeld

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 28-06-09 15:54

Hunbjoernen DU må jo selv kende til problemet inden for din egen arts

fælder bjørne, er der en enlig svale der vil gøre sig bemærket så ok,

men kommer der så en hun bjørn med to unger, giver moderen til disse to unger et grov bjæf fra sig, så stikker enlig svale halen mellem benene, og fare i skjul, for overfornynderiet, ja det var det, det ville luffea, og klaudi også gøre, siger de noget andet så lyver de, mener du ikke det hundbjørn, tror du de er gået på hunde opdagelser ????

kjeld

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 28-06-09 16:43

Fatter ikke helt hvor du vil hen med enlige svaler og bjørne..

Men det med højtalerne er nok noget dyrere en jeg har råd til, og mere teknisk end jeg vil bruge tid på, + naboerne nok ikke vil bryde sig om at der bliver larm og gøen..

Nu er jeg så heldig at der ikke er en mand til at blande sig i min dagligdag, og dermed heller ikke nødvendigt at købe halsbånd til ham..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-06-09 16:55

Jeg tror såmænd heller ikke at vic2000 aner hvad han snakker om

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 28-06-09 17:17

den enlige svale ====//// hund -- // bjørn -- // fugl som vil prøve og overtage noget, men bliver sat på plads af overmagten == Grislinge bjørnen- som vel nok er en af verdens farligste dyr, en af dem kan vælte
en jernbanevogn, læsset til med stude, som forsøg på at komme til sit bytte.

vedr, lyd så kan naboen som bor på næste paracel ikke høre din nye fremmede hunde lyd, fordi det tone lag ligger meget højre oppe end mensker
kan høre, jeg prøver idet du søger erfaring hvordan andre gør uden og genere mest muligt, men løsningen er nok billigere end halsbåndet,

du kan tage af retterne, men du kan sq også lade være, vi to er lige gode venner af den vov-vov

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 28-06-09 21:13

Jo, men jeg kan jo stadig ikke have en afspiller til at gø, når hun begynder, for det vil jo kræve en sensor eller lign. der starter det andet gøen, anlæg og højtalere, og det løber sgu nok lidt op..
Lige som forslaget med en spand vand.. Det er da lidt svært at give hende en spand vand når man ikke er hjemme, og det er nok ikke videre sundt for gulvet at der ligger vand i flere timer, med mindre det er fliser/klinker, og så ville hun i øvrigt bare nyde at få en spand vand at pladre rundt i...
Det var erfaring med halsbåndet jeg efterlyste..

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 28-06-09 21:46

det er ikke fordi det skulle foregå når du ikke var der, men et lille sprøjt når den begynder på sit show
når du har forladt den. Men det lader sig vist ikke gøre i dit tilfælde, så er det bedre at du lærer den at den ikke skal synge når du ikke er der.

Det gøres bedst i en træningsface hvor du har tid til at tage dig af det.

Hvorfor får du ikke en "hunde sidder" der kan tage sig lidt af den når du er på job, for den må ikke efter hunde loven stå og gø fra kl. 18:00 til 6 morgen, jeg ved godt du ikke kan sætte lynlås på munden af en hund, men sådan er hundeloven indrettet.
Jeg kan Kun anbefale dig at spille radio eller tv, i den tid du er på arbejde, rimeligt højt uden det genere dine naboer, det tager noget af den udefra kommende lyd så hunden bedre kan holde ud at være alene.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 28-06-09 21:47

og Med hensyn til det halsbånd så er min menig det er spild af penge og er ikke humant for hunden.
det kan sidestilles med et elhalsbånd som er forbudt.

Kommentar
Fra : prime38

Dato : 28-06-09 22:06

køb dog en sele til den lille vovse

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 28-06-09 22:20

til Pime
det er nu et sprøjte halsbånd eller støj bånd som skal forhindre hunden i at gø det handler om

hvor det er bedre at lærer den at den ikke skal synge med de andre hunde når fruen i huset ikke er hjemme

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 29-06-09 00:10

Frøken, tak..

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-06-09 00:24

Godkendelse af svar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 02-08-09 22:36

Tak for svaret johnadler01. Du er den eneste der er kommet med konkret erfaring..