/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
skolerugbrødsform?
Fra : vagnr
Vist : 3994 gange
100 point
Dato : 27-06-09 18:33

Hej madglade kanduer

Er der nogen der ved, hvor man kan købe en form til at lave skolerugbrød (minirugbrød), helst flere i samme form, gerne i stil med en gammeldags isterningsform?

Alternativt, er der bud på noget andet man kunne bruge til form, uden at alt brødet hænger fast.

Min normale rugbrødsopskrift er ret flydende, så at trille dejen til pølser, skære og forme dem til minirugbrød er ikke lige sagen.

Men hvis alt andet glipper, hører jeg gerne om en god opskrift til minirugbrød uden form, hvis det er noget du selv bruger, jeg har kigget på nettet

Husk at nyde det gode vejr, det haster ikke med svarene

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-06-09 18:49

Hej vagnr.
Du laver en masse SMÅ boller.
Trykker dem flade og sætter dem TÆT i en braddepande.
Når de er bagt brækker du dem bare fra hinanden , så er problemet løst

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 27-06-09 19:10

Vagnr kan du ikke få den her klovn,s opskrift. for han er sq selv en orginok
så han ikke en gang forstår og smøre sig et stykke franskbrød med blød smør.

Opskrift på madpakkeboller
Fra : Dahab Vist : 79 gange
200 point
Dato : 27-05-09 19:35

--------------------------------------------------------------------------------
Hej

Er på udkig efter en opskrift på madpakkeboller.
De skal bruges i madpakken, ikke som en selvstændig ret, men som en bolle hvor i der kommer pålæg.

Har været på alverdens hjemmesider, og der er masser at vælge imellem, men det jeg søger er nogle boller som i selv har prøvet og som er gode som en pålægsbolle i madpakken.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-09 20:39

Hej Piaskov

Det lyder som når vi laver hveder til store hvededag, men min rugbrødsdej er nærmest flydende (det hjælper når den bliver bagt)

>vic2000, livet er ikke lutter franskbrød

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-06-09 20:57

Ok den dej lyder som en jeg også har brugt.
Prøv at komme lidt mere rugmel i og rids den så når den har bagt et stykke tid.
Det har jeg godt nok ikke prøvet men det er da et forsøg værd.
Ellers kan du bruge muffins forme men de bliver ikke ret store så.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-06-09 21:21
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-06-09 21:32

Det var da de store alligevel vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-09 22:41

Godt forsøg, vil prøve at snakke med firmaet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-09 08:04

Lav brødet i en bradepande og smid det overskydende i fryseren.

Jeg bager sommetider brød i en springform, men så skal der alligevel skæres "almindelige" skiver.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 28-06-09 10:32

Jeg kom til at tænke på at jo mindre forme du bruger desto mere skorpe får du på brødet !! Personligt synse jeg at skorperne er det mindst interessante ved brød, men nu er det jo heller ikke mig der skal spise det

Alternativ kunne du lave skillevæge i din almindelige form. Enten af bagepapir eller klip noget til fra silikone-bage-plade-'papir'.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-09 12:39

Jep, Line 99, skorperne er bedst i øllebrød.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-09 15:05

Citat
Jep, Line 99, skorperne er bedst i øllebrød.

Med iskold flødeskum..... MUMS

Undskyld vangr...det var et sidespring

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 28-06-09 15:12

Øllebrød er daaaaajligt

Men der er nu nogle mennesker der kan lide pumpernikkel rugbrød, det har jo en udpræget bitter /sur smag lidt a la skorpe Men jeg slipper helst Ti hi

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-09 12:49

Prøv at spørge her hvor de får dem fra

Group · Havnegade 58 · 6700 Esbjerg
Tlf. 7610 3300 · Fax 7610 3301 · www.valsemollen.dk
Kundenr.:
Navn:
Adresse:
Postnr.: By:
Kuponen indsendes til:

http://www.valsemollen.dk/download.asp?filename=Pointl%F8sblade+-+bageri.458668981554749.pdf&mimetype=application%2Fpdf&siteid=0

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-06-09 13:05

Mon man ikke også kan bage rugbrød i disse fransbrødsforme

http://jyskestorkokken.dk/product.asp?product=5853

Men det er lige lovlig dyrt, men prøv og ring og snak med dem

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-06-09 13:11

>Nordsted1 Flot arbejde, jeg har mailet til den første du fandt, venter på svar.

Min ovn er alt for lille til dit sidste link, men jeg må prøve valsemøllen, hvis dit første link ikke giver pote (form mener jeg)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-06-09 14:32
Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 29-06-09 16:22

Tak for svaret Nordsted1.

Imponerende indsats, dit sidste link gav mig navnet på formen i det udenlandske, og på ebay.co.uk (gider ikke betale told, moms og ikke mindst postvæsenets kæmpe gebyr for at regne ud hvor meget jeg skal betale) fandt jeg denne

http://cgi.ebay.co.uk/Wilton-Petite-Loaf-Pan-Tin-9-Cavaties-2105-8466_W0QQitemZ120311667306QQcmdZViewItemQQptZUk_Crafts_Cake_Decorating_MJ?hash=item1c03225a6a&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1683|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

som jeg har bestilt. Godt nok har den ikke teflon, men den du linkede til efterlader åbenbart teflonen i brødet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-06-09 16:32

Godt det lykkedes...........hvem kunne også vide, at de forme hedder petite loaf... en god blanding af fransk og engelsk

Ups godt du opdagede det med teflon... så meget kikkede jeg nu heller ikke på linket

(altså det er sådan noget detektivarbejde der gør det sjovt at hjælpe - altså når det lykkedes)

Kommentar
Fra : burhenne

Dato : 23-09-09 10:51

man tager en almindelig bradepande og breder dejen ud i et 2-3 cm tykt lag, så tager man et pizzahjul og "skærer" dejen ud i den størrelse man vil have sine rugklapper.
hvis man vil lave det der hedder skolebrød, er det samme procedure, bare med grahamsbrød.