/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvad er S.M.A.R.T.
Fra : Landevejen
Vist : 548 gange
150 point
Dato : 11-04-03 17:24

Hvad er S.M.A.R.T. ?????

Når jeg starter min maskine står der næsten noget af det første
S.M.A.R.T. capable - disabled

Hvad er det for et program og hvad gør det - er det en fordel at enable det og i givet fald, hvor gør jeg så det ?

Hilsen fra langt ude på Landevejen!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-03 17:33

Specifications: Mobile rack for
3.5" IDE harddisk; For harddisks up to ATA-133; Fits in external 5.25"
Den checker din harddisk type.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-03 17:37
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-04-03 19:20

Jeg kan ikke huske om jeg har enabled den i bios. Jeg kører med harddiskskuffer, og når der er nyere harddiske i maskinen, kobler den selv til.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 150 point
Dato : 11-04-03 21:39

S.M.A.R.T. er en teknologi hvor harddisken checker sig selv for fejl og giver brugeren en advarsel om at nu er harddisken dårlig og skal udskiftes. Kan ikke huske hvad det står for. Noget med selv monitoring and report tech... eller noget i den stil. Det er faktisk ret smart idet jeg har haft en IBM harddisk som havde S.M.A.R.T og hvor jeg havde enabled det. Den kom faktisk ud på et tidspunkt og sagde at nu var den ved at bryde sammen. Jeg kunne så tage back opup og flytte filer og ganske rigtigt så brød den totalt sammen efter kort tid herefter.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 11-04-03 21:45

Jeg har lige slået op hvad det står for og jeg huskede næsten rigtigt:

This hardware feature is called S.M.A.R.T., which stands for Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-04-03 02:27

Watcher har fuldstændig ret. Kiggede lige ind da pointtallet blev hævet, fordi jeg ikke havde haft tid til at svare i dag...

Henrik, Slagelse

Godkendelse af svar
Fra : Landevejen

Dato : 12-04-03 16:47

Tak for svaret wacher.