/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
finde billeder
Fra : lham
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 27-06-09 06:21

Hvis jeg feks skal have lavet nogle papirbilleder kan jeg gå ind i stifinder/mine billeder, men der står jo hun en masse filnavne. Kan man ikke ud for
hver billedfil få vist en miniature af billedet-det ville lette bestillingsarbejdet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-06-09 06:24

i toppen>Vis>Store ikoner

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-06-09 06:29
Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 27-06-09 07:26

Du kan installere programmet Irfanview, som er gratis.
I det kan du bruge Irfanview Thumbnails og få vist miniaturer af billeder i alle mapperne på din PC.

Du kan downloade Irfanview her: http://www.tucows.com/preview/194967

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-06-09 07:27

manse9933
Det jeg var interreseret i var en masse små billeder med billednr under hvert -ved at vælge store ikoner kommer der der godtnok nogle billeder engang imellem andre gang bliver jeg åbenbart smidt videre til Picasa og så er det store billeder og overblikket er igen mistet. En anden mulighed var i Pcasa at udvælge billeder til feltet nederst venstre hjørne ( Picasa giver nemlig et udmærket overblik ) men problemet er jeg ikke kan finde ud af at sende de udvalgte billeder samlet til papirsbilledfabrikanten ( kun sende dem som mail ) det må kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-09 08:10

Citat
men problemet er jeg ikke kan finde ud af at sende de udvalgte billeder samlet til papirsbilledfabrikanten ( kun sende dem som mail ) det må kunne lade sig gøre.

Det kan du vel gøre ved at oprette en ny mappe inde under "mine billeder" så flyt de udvalgte billeder derover, og så send hele mappen på en gang.

Men problemet opstår så i, at størrelsen sikkert langt kommer til at overstige det antal megabyte du kan sende på en gang.

Billeder der skal printes ud, skal være i så stor opløsning som muligt. Hvis mine billeder eks. skal sendes til print i en mail, så kan der kun være 2-3 billeder af gangen

Ellers må du ind på en af de sider hvor du i stedet for at skulle sende billederne via mail, kan uploade dem direkte via "papirsbilledfabrikanten"s uploadservice
Eks som her https://pixelprint.dk/da/

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-06-09 11:40

fint dova
men det hjælper jo ikke på at jeg ikke kan se miniaturer af filerne i stifinder-mine billeder-det kan jo hurtigt blive en dyr affære hvis man bare uploader den ene billedfil efter den anden uden at have set hvad den indeholder
jeg troede det her var et meget let spørgsmål som der var en uhyre simpel løsning på

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-09 13:46

Citat
jeg troede det her var et meget let spørgsmål som der var en uhyre simpel løsning på

Når du åbner din billedmappe på PCen, så kan du vælge funktionen "vis store ikoner".

Hvis det er valgt sådan, bør dine billedfiler vises sådan hver gang du åbner billedmappen.

Hvis det ikke virker sådan, (det skal det normalvis gøre) så er der sikkert en fejl i din computer, evt. virus.

Så få det tjekket først

En ting mere, det er betydeligt nemmere at oprette en genvej til billedmappen og evt. lægge den på skrivebordet, så du er fri for at sidde og søge "stifinder" o.s.v...når du skal åbne billederne.

Citat
det kan jo hurtigt blive en dyr affære hvis man bare uploader den ene billedfil efter den anden uden at have set hvad den indeholder

Jamen også derfor jeg rådede til at lave en ny mappe hvor du flytter de billeder hen du vil ha' fremkaldt, så ved du hvilke der skal sendes..

P.S. har du ikke overvejet at købe en printer og lave billederne selv.....kvaliteten bliver lige så god, og det er altså noget nemmere...

Jeg blev i hvert fald hurtigt træt af det bøvl med at sende filer ind o.s.v.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 50 point
Dato : 27-06-09 15:18

Højreklik på filen, åbn med, så vælger du nederste mulighed program på liste

Hanne

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-06-09 19:03

Camillamoster
hvis jeg højreklikker på en billedmappe er der en valgbox men ikke noget med "åben med" og program på liste-ved ikke hvad jeg gør galt

WinXPeter
har downloaded infrawiew
fatter ikke hvordan jeg skal bruge programmet og da slet ikke til mine billedfiler-kan du beskrive hvad jeg gør for at få et miniature billede ved hver billedfil?

Dova
det der med at uploade til sælger er nogenlunde brugbart. Nu har jeg lavet en gen vej på skrivebordet smart nok så er det bare at når jeg åbner den skal der være miniature billeder for hver billedfil

lader spørgsmålet stå lidt endnu da målet endnu ikke helt er nået

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-06-09 21:16

Det er den enkelte fil (billede) du skal højreklikke på. Det er for at fortælle systemet, hvilket billedprogram du vil have den slags billedefiler åbnet i.

Send evt. din email-adresse til mig, så kan jeg lave en forklaring med billede på - så er det nemmere at forklare detaljerne, og du har en genopfriskningshuskerseddel .

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-06-09 08:14

Camillasmoster
der lyder fint men hvordan kontakter jeg dig så min E mail ikke bliver "kendt"

Dova
jeg glemte at gøre opmærksom på at jeg har indstillet til STORE IKONER men der vises kun 4 billeder ad gangen for hver billedmappe hvis jeg klikker i det 4 billedsfelt bliver jeg stillet videre til Picasa hvor billedet vises stort-jeg ville jo bare gerne se de næste 4 billeder i muniature

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-06-09 10:36

Citat
jeg glemte at gøre opmærksom på at jeg har indstillet til STORE IKONER men der vises kun 4 billeder ad gangen for hver billedmappe hvis jeg klikker i det 4 billedsfelt bliver jeg stillet videre til Picasa hvor billedet vises stort-jeg ville jo bare gerne se de næste 4 billeder i muniature

Helt klart en fejlopsætning i din computer

Gør sådan her:

Højreklik på et billede
vælg > Åbn med
vælg> Vælg program
vælg> Vælg program på en liste >klik OK
vælg > Windows Billed- og Faxfremviser
Sæt kryds i > Brug altid det valgte program til denne handling >klik OK

Så skulle det meget gerne være sådan, at dine billedikoner allesammen vises i billedmappen når den åbnes

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-06-09 11:34

Dova
det virker ikke
er det max genkendelige ÅBN ikke noget ÅBN MED
klikker jeg på ÅBN får jeg i vensre side 4-5 boxe men ingen inderholder de valgmuligheder du beskriver feks "program"

Gad vide om vi taler om samme styresystem
Mit er Win XP home edition SP3 opdateret

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-06-09 13:36

Citat
Mit er Win XP home edition SP3 opdateret

Samme her.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-06-09 18:32

lham - klik på mit brugernavn, Camillasmoster, faneblad med private indlæg, skriv indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 29-07-09 06:23

Tak for svaret Camillasmoster.

Jeg har gentaget spørgsmålet og det kom der ikke noget gennembrud ud af så du får point for din vedholdenhed i vores E-mail korrespomdsnse

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-09 13:35

Tak for'et lham.

Håber, at du finder ud af noget!

Hanne