/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hurtig hjælp søges.
Fra : Basse8435
Vist : 525 gange
50 point
Dato : 26-06-09 16:34

Hejsa med jer alle sammen .

jeg har en citroen bx16 der skal til syn onsdag
men kommet til smadre side spejlet i venstre side altså i føresiden
Hvor kan jeg købe et henne og hvad skal jeg give for at få det monteret ?

hvad kigger de ellers efter ved et syn.

Tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 16:37

Du kører forbi en "hugger" på mandag

Alternativet er et aut. værksted - men så koster det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 16:38

Citat
hvad kigger de ellers efter ved et syn.

At bilen overholder lovgivningen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-06-09 16:40

At bilen kan styre og bremse. Og at den ikke forurener. Ligeledes må der ikke være tæringer og rust, specielt ikke i det bærende. Udstødning skal være tæt osv osv. Med andre ord skal bilen være holdt iorden.

Spejle er jeg ret sikker på kan købes ved Høyer. Men skal du alligvel til en mekaniker får du ham til at levere et. Han køber det hos sin stumpepusher (grossist). Sådanne findes i alle større byer.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 26-06-09 16:40

refi

Problemet er kan ikke selv montere det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-06-09 16:42

De checker normal bremser ret grundigt. Og rokker med styrekugler. Måler forurening og checker lamper.

Er bilen grim begynder de at banke efter rust. De ved nøjagtigt hvor hver bilmodel har svagheder. En tur omkring et værksted er anbefalelsesværdigt, med mindre man som minimum selv kan skifte et spejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 16:46

Citat
Problemet er kan ikke selv montere det.

Autoophuggere har også værksted.....

De fleste har sågar uddannede mekanikere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 16:46

PS....

Synshallen er ligeglad med farven

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 26-06-09 16:53

refi

Prøver mandag Ser hvad kan finde ud af

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-06-09 03:42

Du kigger ind hos en all-round mekaniker mandag morgen, er han så frisk kan han få tilsendt spejlet og har det tirsdag hor øsen så skal stå standby til at få det monteret.

Og få ham lige til at tjekke der hvor synsfolket også sniffer

Accepteret svar
Fra : kittiekat

Modtaget 50 point
Dato : 29-06-09 08:26

Hej Basse

Inden du tager til huggeren kan du jo lure på nedenstående link hvad originalspejlene koster
http://biltilbehoer.com/group.asp?group=32
hvis du vil undgå at køre forgæves kig da inden på http://www.dataophug.dk/

Hilsen Jensen

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 03-07-09 11:08

Tak for svaret kittiekat.