/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
keramik
Fra : NannaFlip
Vist : 871 gange
100 point
Dato : 26-06-09 11:04

hej
når man skal modeller skulpture kan da starte med at bygge formen op i ståltråd / hønsenet eller er der andre forslag tak

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 11:33

Citat
eller er der andre forslag tak

ja i allehøjeste grad, !!

Rooving fiber tråd, og åben tøj stof, det er guf,

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 26-06-09 11:36

hvad er rooving fiber tråd ????????

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 11:51

det er en tråd som bruges til forstærkning, i f.eks skibs skrog - fly vinger ++ mmmm. men meget nemt at arbejde med i forhold til stål tråd, og så er den tre gange stærkere end
stål tråd, og så er rooving tråden, modtagelig for din stuk gibs, det er stål tråd jo ikke,
bare allene denne tråd og så stuk gibs, så kan du lave dig de flotteste have
møbler, eller hvad nu fantasien byder på,

skal du lave mange af samme slags, så er der jo silicone forme, som du
kan krænge af selvom der er mod slip,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 12:32

jeg vil gerne give dig et firma navn og tlf, nr, hvis du vil have en sådan

rulle tråd,

du kan også lave dig de flotteste væg skulpture, eller malerier, ud af denne tråd, og der skal ikke meget finger færdig heder til for at lave dette,

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 26-06-09 13:03

det er stentøjsler jeg arbejder i, istedenfor ordet form skulle jeg måske kalde det, en gine til bagefter at modeller på.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 26-06-09 13:14

HEJ NANAFLIP

DU KAN SAGTENS BRUGE STÅLTRÅD, MEN DET DU LAVER, KAN SÅ IKKE BRÆNDES BAGEFTER, DA DU IKKE KAN BRÆNDE NOGET MED STÅLTRÅD INDENI, DET VIL SPRINGE I MANGE STYKKER.

MVH
AG112

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 26-06-09 13:30

hej AG112
det skal brændes, så er der andet man kan bruge ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-06-09 15:49

Hvis du skal lave så stor en figur, så tror jeg det bedste er først at lave figuren massiv. Og derefter at udhule den:
Når du har færdigmodelleret figuren, så lader du den tørre til lidt blødere end læderhårdt. Og så skærer du den igennem på langs.
Derefter udhuler du omhyggeligt de to halvdele med en slynge. Væggene i figuren skal helst være jævnt tykke, altså ca 2-3 cm eller 5-8 cm efter hvor stor figuren er.
Når du har fået udhulet figuren fint og jævnt, så kradser du kanterne op og limer de to halvdele sammen med slikker, -lavet af det ler, du modellerer med.
Så skal figuren hvile indpakket i plastic til f.eks. næste dag.
Og derefter kan du færdigmodellere sammenføjningen. Giv dig god tid med det. --Hvis du laver figuren helt lukket, så skal du bore et hul et eller andet sted, så figuren ikke sprænges ved at luften indeni udvider sig under opvarmningen.

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-09 17:08

HEJ NANAFLIP

DET ER LIGE SOM BIRGITTA SKRIVER, HVIS DIN FIGUR SKAL BRÆNDES, ER DU NØDT TIL AT UDHULE DEN.
HVIS IKKE DU VIL DET, ELLER KAN KOMME TIL DET, KAN DU LAVE EN GIBSFORM OVER DEN FIGUR DU LAVER, LADE GIBSEN TØRRE, FYLDE DEN MED LERSTØBEMASSE, LADE DET TØRRE TIL CA 1.5 CM TYKKELSE, HVIS DIN FIGUR F.EKS. ER 30-40 CM, DEREFTER HÆLDER DU DET OVERFLØDIGE STØBEMASSE UD AF FORMEN IGEN, OG LADER RESTEN TØRRE TIL DEN INDVENDIGE LERTING ER SÅ TØR, AT DU KAN TAGE DEN UD AF FORMEN.
DU ER NOK NØDT AT LAVE FORMEN I FLERE DELE ELLER SPRÆNGE DEN I DET ANTAL DELE DU VIL HAVE.

GOD FORNØJELSE MED DET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-06-09 18:35

til nanna flip

hvad er du megnet til, en besværlig måde, ?? for at lave dine skulpture,

eller er du megnet for en meget nemmere og sikre måde og lave dem på ???

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-06-09 22:43

Citat
hvad er du megnet til, en besværlig måde, ?? for at lave dine skulpture,
eller er du megnet for en meget nemmere og sikre måde og lave dem på
Oversættelse tak!!!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 27-06-09 02:04

Citat
'hvad er du megnet til, en besværlig måde, ?? for at lave dine skulpture,
eller er du megnet for en meget nemmere og sikre måde og lave dem på'

Undskyld vic2000, men jeg kan ikke lade være med at skrive: Det vic2000 mener er:

' Hvad er du minded til? En besværlig måde at lave dine skulpturer på?
Eller er du minded for at at lave dem på en mere nem og sikker måde?'

Hvis man skulle rette stavefejl og indsætte manglende endelser i kandu.dk, kunne man bruge flere timer hver dag. I et andet spørgsmål, som var komplet uforståeligt for deltagerne, var der en, der anbefalede spørgeren et danskkursus. Men de fleste var vist enige om, at det ikke var der, man skulle sætte ind. Nej, det var bedre at rette sin kritik mod regeringen som den egentligt ansvarlige for, at unge og yngre mennesker i Danmark i dag ikke længere kan formulere sig, så andre mennesker kan forstå dem.

Jeg mener nu, at mindre end en ny regering kan gøre det. Vi kan alle prøve at blive bedre til det, vi ikke er så gode til, og vi kan alle hjælpe hinanden. Læsere af kandu,dk og andre, ders kriver hyppigt, kan med fordel have et eksemplar af Retsskrivningsordbogen eller Nudansk Ordbog liggende i nærheden. Tænk på, hvor stor en fordel det er, at andre kan forstå, hvad man siger eller skriver!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 27-06-09 06:19

Citat
kan med fordel have et eksemplar af Retsskrivningsordbogen eller Nudansk Ordbog liggende i nærheden. Tænk på, hvor stor en fordel det er, at andre kan forstå, hvad man siger eller skriver!

Der er dem, som kun kan se det perfekte, men holder sidst i køen. kan de så bruge det perfekte, til at komme til at holde forrest i køen, nej sq gu kan de ej.
hivs nu du er meget tørstig, og du kommer til en vandhane der står vasser på, skal du så først have fundet din bog frem, for at se hvad det betyder, for så er du jo død, af tørst inden da,
Der findes også den type mennesker, der for dem selv, læser en perfekt stavet reklame avis, (reklamens magt er stor) at nu kan du spare 24,99 kr., på 5 liter mælk, du tænker, fordi det nu er stavet rigtigt, så må du absolut have disse 5 liter mælk, har avisen til at ligge i forruden af dytten hen og hente mælken,
også selvom du bruger, 49,98 kr.. i brændstof, den sidste idiot er ikke født endnu, der går gravide kvinder rundt om storke springvandet stadigvæk,
vasser betyder også vand, på dansk, også uden retskrivnings ordbog,
der er også den type mennesker, der kan bruge, en hel dag, på at fortælle andre, hvor et komma skal stå, og dem er der, en hel del af her på kandu,

bliver du yngre med årerne, fordi du nu lige kan stave, og sætte kommaer rigtigt, ud fra retskrivnings ordbogen, hvis ja, så skulle alle nyfødte have
10 stk., retskrivnings ordbøger i dåbs gave, og måske 40 stk. når de blev
18 år, og 60 stk., når de så gik på pension, for så behøvede vi ikke at lukke så mange container rotter ind over grænsen,
jeg spørger ?? hvis nu ikke du har lært det, hvordan i himlens navn ville du kunne klare dig, hvis nu du skulle komme en tur til, f.eks Grækenland, og du fik en skrivelse, der er skrevet med hånden, af hotel værten, at du skal
henvende dig på den danske ambassade, for at få udleveret en ny udgave
af den danske retskrivnings ordbog, hvad ville du gøre, ?? for seddelen er skrevet bagvendt, som de nu bruger der, og sagaer på hovedet, du ville dø af tørst, også selvom der står vasser på vandhanen, inden du kommer så vidt. og fik hjælp af andre, incl, dansk retsskrivningsordbogen,
Glem det med at bruge krudt, på og vil rette på andre, det får man ikke andet end u tak for pt, men følg med strømmen, eller lyslederen i kablet, og få det ud af det man har brug for, men så er det klogt, at holde sin kæft i, for ikke at blive, mast af massen,

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 27-06-09 11:48

Fint fint, altsammen, vic2000. Et dansk ordsprog siger: 'Hver fugl synger med sit næb', men undertiden er det nu praktisk at kunne forstå hinanden. Du overser, at grundet til at jeg overhovedet blandede mig i denne debat var, at andre brugere simpelt hen ikke kunne forstå, hvad du mente. Du havde skrevet til spørgeren: 'Hvad er du megnet til...' og lidt længere nede i teksten skrev du: 'Eller er du megnet for en nemmere måde...'.

Du har så fuldstændig ret i en stor del af, hvad du skriver, det er der sikkert ikke mange, der kan blive uenige med dig i, men alligevel vil jeg nu holde fast ved, at du kommer længere, hvis folk forstår, hvad du siger og skriver, end hvis de ikke forstår det. At blive forstået er den første betingelse for at kunne kommunikere. Nogle vil tænke: 'Det var da en god ide med en retskrivningsordbog, den skal ikke bruges tit, men kun når man er i tvivl'. Andre vil sige - og sådan læser jeg dig - 'aldrig i livet, det er kun fjolser der spilder tid på den slags. Her bliver vi nok ikke enige, men enhver er jo salig i sin tro. Du kunne nu godt have givet et enkelt pænt ord med på vejen over, at der var en enkelt bruger, der kunne forstå, hvad du mener med det ikke-eksisterende ord 'megnet'! Det var jo venligt ment, nærmest en serviceinfo.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-06-09 12:48

jeg ved ikke rigtig på hvilket sprog at megnet = minded?

Almindeligvis er jeg ret god til at tyde, hvad andre skriver... Men DET ord kunne jeg ikke gætte... Tak for hjælpen, Oldboston..

Godkendelse af svar
Fra : NannaFlip

Dato : 01-07-09 13:41

Tak for svaret AG112.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 01-07-09 15:40

SELV TAK NANAFLPI

OG GOD FORNØJELSE MED ARBEJDET, HVIS DER ER MERE DU VIL VIDE, ER DU VELKOMMEN TIL AT SKRIVE, VI HAR LEVET AF AT LAVE BL.A. KERAMIK I MANGE ÅR.

MVH AG112