/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Bus- turistkort i Berlin City
Fra : FrejaFlop
Vist : 2352 gange
50 point
Dato : 26-06-09 10:52

Hej Kandu

Om 14 dage er jeg i Berlin og vil blot lige være lidt på forkant med mulighederne for at købe et bus/tog turistkort for en uge? Er der nogen der kender til det og kender ca. prisen? Jeg forestiller mig at jeg mest har brug for bus - hvis det er delt op ang. bus og tog.

på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : swarn

Modtaget 60 point
Dato : 26-06-09 11:02

Til FrejaFlop

Prøv at se her på denne side:http://www.berlin-guide.dk/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1 og her:http://www.bvg.de/index.php/de/Bvg/Start

Vi kommer tit til berlin, og køber et tages kort der gælder i 7 dage koster Ca.27.00 euro og gælder til A+B alt hvad der kører i A+B

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 26-06-09 11:03

Til FrejaFlop

Sporvogn(kun i øst) Bus og tog

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 26-06-09 11:12

Til FrejaFlop

Her er priser,det var lidt svært at finde for mig, men der er et godt overblik på hvad du skal bruge:http://www.bvg.de/index.php/de/Bvg/Index/folder/211

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-06-09 15:42

Hej Frejaflop.

Køb på hotellet eller hvor i skal bo.
Ugekort gælder til ALLE transportmidler.
Samtidig får i et kort over byen.
Gå på det lokale bibliotek her i Dk og lån bogen :turen går til Berlin.
Den er uundværlig.
Et ugekort koster 20 euro og gælder døgnet rundt.
God tur.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 26-06-09 16:19

Man kan i undergrund bane købe et city/tur kort til ca 16 Euro der gælder til alle s-tog/undergrundsbane i Berlin i 2 dage (Tror jeg nok måske var det 3, men tror det var 2) man kan stå af og på så mange gange man vil, derudover får man rebat mange steder, vi oplevede at rabaten var nok til at tjene kortet ind.

Man køber dem ved den automatiske billetautomat eller ved store knudepunkter som alexanderplatz hvor der er bemandet.

Når du er der så lig lige mærke til hvor rent der er, samt at der er hunde i gaderne (Kamphunde er forbudt i Tyskland.)

God tur.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 26-06-09 16:19
Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 26-06-09 16:30

Hvis i køber dem ved den automatiske så husk at få et "program" når i kommer forbi en bemandet, der står alle steder kortet gælder til, det er uundværlig.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 26-06-09 16:40

Til piaskov

Prøv at kigge her, jeg tror ikke på hvad du skriver, jeg har været der så mange gange så jeg ved hvad jeg taler om, der er ikke noget ugekort der koster 20.00 euro.

Se her:http://www.bvg.de/index.php/de/Bvg/Index/folder/211

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 27-06-09 02:50
Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 01-07-09 09:00

Tak for svaret swarn