/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Banan palme ( Musa basjoo )
Fra : Sandvad261
Vist : 631 gange
50 point
Dato : 25-06-09 11:39

Er der nogen her der har erfaring med denne palme.
Alså ikke bare en henvisning til en hjemmeside.
Jeg tænker her på hvilken slags gødning skal den ha'
Og hvor placeres den bedst i fuld sol, eller i skygge??

Hej

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-09 15:12

Helst i fuld sol og de skal have fødderne i vand. De skal vandes hyppigt. Jo varmere de står des mere gror de.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 25-06-09 23:24

granner01
Det med solen mm. er helt rart at få sat på plads, men hvilken slags gødning skal man bruge...

Hej

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 27-06-09 12:56

Ganske alm. stueplantegødning. Og så husk at den ikke må tørre helt ud.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 28-06-09 23:23

Tak for svaret granner01.
Det har allerede givet pote, da' jeg flyttede palmen om i direkte sol, gødning har jeg ikke givet den, men det skal også prøves nu du kom med løsningen.

Hej med dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-06-09 09:46

Selv tak du og held og lykke med det.