/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
BilledrørsTV
Fra : petra09
Vist : 478 gange
50 point
Dato : 24-06-09 12:37

Jeg har et 7 år gammelt billedrørstv, der tænder og slukker af sig selv i en uendelighed.

Det sker når fjernsynsbilledet bliver for lyst. Jeg har kontrasten helt nede på det laveste.

Er det et eller andet der kan skiftes i TV'et eller er det lige til skraldespanden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-09 13:20

Skraldespanden....

Du kan købe nyt billigere end du kan få det lavet....

I særdeleshed hvis kravet ikke er større end til et billedrørstv....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-09 13:21

Skraldespanden er så lig genbrugsstationen.....

Kommentar
Fra : petra09

Dato : 24-06-09 13:39

Hej refi

Det anede mig nok, at det ikke kunne betale sig og selvfølgelig skal den til genbrug

Men hvad er billigere. Jeg skal ikke have et nyt til kun 2000-3000 kr.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 24-06-09 14:21

Det tyder på at det er højspændingen der lukker ned. Når så strømmen forsvinder lukker den op igen. Det er en form for elektronisk sikring (i fagsprog siger man "det pumper").
Billedrøret kræver mere jo mere lys du giver.
Hvis du er heldig at kan finde et nyt med billedrør, ville jeg købe sådan et. Jeg fik et i A-Z for nogle år siden til 1600 kr. Det er stadig et flot billed i forhold til de mange billige fladskærme der er på markedet.
Skal du endelig bruge penge på en fladskærm, så køb en med lysdioder LED. Dem i den lidt dyre ende viser et flot billed.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : petra09

Dato : 24-06-09 14:48

Tak for svaret hawaii7.

Jeg er nemlig glad for mit 46 kg tunge billedrørstv, og som du skriver er det flot billede det giver.

LED har jeg ikke vidst noget om, så også tak for den oplysning.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-06-09 17:01

Det er da ikke billedrøret den er gal med... (Det er noget vrøvl...)

Det er ikke billede rør tænd og sluk pauser er ikke er lige lange "symetriske", men ofte bare termisk fejl på højspændingsprint - evt en dårlig lodning... Det kan også være en anden komponent.

Et deffekt billed rør ter sig ikke på den måde...

vh ben

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-06-09 06:52

Jeg ville da ta en snak med serviceværkstedet-og få en fast pris

http://www.reparationsguiden.dk/vis.php?kat=9

der er også forskellige steder ældre der repererer elektronik for et symbolsk beløb -kan desværre ikke huske hvad de kalder sig