/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
penge på rejsen
Fra : hellobal1
Vist : 1032 gange
100 point
Dato : 24-06-09 07:57

hej.

Min store dreng på 14 år skal til udlandet med ungdomskolen inden så længe.. han skal ha en hel del rede penge med.
Er der nogle der har gode ideer til hvordan det er bedst at opbevare dem så han ikke bliver udsat for tyveri.. jeg ahr købet en penge-kat men de voksne siger der er trik tyve det bruger at klipper snoren i nakken over og så er den væk......... jeg syntes det er svært..

De skal ligge i telt hele turen igennem.. så det er også nemt her at komme til dem når de ikke er i lejren..

Han har et hævekort, men det koster 50 kr hver gang han skal hæve på det, så derfor har vi valgt at hæve det hele hjemmefra..

Den er ikke let vel.. eller va ?!!?!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-09 08:02

Han må til at gå med BH og gemme pengene der

Det er jo snart lige meget hvor sønnen gemmer sine penge, så er der nogle langfingrede der kan komme til dem

Kan han ikke have dem i skoene? ikke mange unge drenge bruger sandaler

Så kan han fordele pengene - lidt om halsen lidt i skoene??

Mavebælte kan heller ikke bruges, bare til info

Koster det ikke "kun" 50 kr, hvis han bruger kortet som HÆVEkort, og ikke som betalingsmiddel, for så kan han da godt bruge sit kort - når han handler??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-09 08:03

Citat
han skal ha en hel del rede penge med.

Citat
hvordan det er bedst at opbevare dem så han ikke bliver udsat for tyveri

Men lader IKKE 14årige rende rundt med MANGE penge.....
Så mon ikke det var en god ide at lærerne opbevarede hovedparten...

Mit råd....

Lærerne sætter det ind på DERES konti inden afrejse og hæver beløbene efterhånden som de skal bruges - de har nok alle VISA....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-06-09 08:04

Nej det er ikke nemt... men håber han får en dejlig og tyverifri tur.
Man kan købe pengekatte, pengebælter osv. her som ikke lige er til at klippe over

http://www.outdoorliving.dk/shop/sikkerhed-paa-rejsen-168c1.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-09 08:08

Er der ikke pengeskab, (safetyboks)der hvor de skal bo, for så behøver han ikke have så mange kontanter på sig???

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 24-06-09 08:31

man kan købe en livrem, hvor der er en lynlås indvendig, hvor man kan have sedler opbevaret.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-06-09 09:00

Tror det ville være en god ide om du prøvede at snakke med dem der arrangere turen om problemet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-09 09:25

Citat
Han har et hævekort, men det koster 50 kr hver gang han skal hæve på det

Find en anden bank.
Det er et svinagtigt gebyr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-09 13:17

Citat
Det er et svinagtigt gebyr.

Næh Teil - sådan er det når man hæver kontanter i UDLANDET....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-06-09 17:21

Jeg har i mange år brugt at have dem i armhulen, og så siger man at penge ikke lugter.
Jeg har syet en pung, der sidder i amhulen, der hvor de hårdkogte forbryder bære deres våben.
Et par gange når jeg er blevet passet op af røvere er de straks stukket af når jeg førte hånden mod det traditionelle gemmestede for våben.
Det sidste er sel$vfølgelig løgn, men pengen sidder godt i armhulen og er let tilgængelige f.eks på et WC.

Bjørn

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-09 18:25

Citat
Næh Teil - sådan er det når man hæver kontanter i UDLANDET....

Nixen, ikke med mit kort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-09 18:44

Citat
Nixen, ikke med mit kort.

Citat
Hvis man hæver lokale kontanter i en pengeautomat, er gebyret 1-2 procent og med et mindstebeløb på 30-50 kroner.

JO Teil - det gælder ALLE kort ved hævning af kontanter - men ikke ved brug...

Så lad os da høre hvad det er for et kort du besidder

Accepteret svar
Fra : ElseR

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-09 21:05

Sy eller sæt en lille pose fast med sikkerhednåle i linningen på inderside af bukserne - en i hver side. Fordel pengene i dem, og i et pengebælte og en pengekat, så alle pengene ikke er opbevaret samme sted. Så er det ikke så stor en katastrofe hvis nogle af dem bliver røvet. Dem han skal bruge på dagen har han selvfølgelig let tilgængelig.

Det vigtigste er det ikke også at give ham lidt gode råd, f.eks om han ikke vifter om sig med store pengebeløb når han handler. F.eks. skal han ikke tage den tykke pengekat med alle pengene - eller hvor han nu opbevarer dem - frem midt på gaden og trække en enkelt seddel ud af stakken. Det er jo en direkte invitation til tyvene for de ser at han har mange penge, og hvor han gemmer dem. Den pung han tager frem indeholder selvfølgelig kun de penge han regner at skal bruge netop den dag. Hvis han skal bruge flere end han har i den lille pung, går han på toilettet og finder dem frem, eller låner af kammeraterne indtil han ugenert kan finde dem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-09 21:52

Citat
JO Teil - det gælder ALLE kort ved hævning af kontanter - men ikke ved brug...

Nixen, det kostede mig 30 Kr forleden i polen, visa master og nærmeste hæveautomat,
ved et indkøbscenter

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-09 21:53

Bare sig squ og fanden i banken, så får i rabat

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-06-09 22:00

Det er VISA eller andre betalingssystemer der vil have det meste af det gebyr, at så man ikke betaler gebyr når man bruger VISA i en butiksterminal...........sådan er der så meget.

Hvis en flok sidder på et madsted og bliver enige om at betale den måske dyre regning med kreditkort så lad ikke tjeneren tage det med ud i baglokalet.
Der er døgnvagt i danske pengeinstitutter til kortspærring, find nummeret og giv sønnike det med og bed ham om at ringe omgående for at få spærret kortet hvis der er mistanke om misbrug eller det tabes.

Nu har Du ikke skrevet hvilket land/valuta, men hvis der skal veksles i en bank så tag Euro med hjemmefra, hvis man vil veksle gode danske kroner til lokal valuta koster det ekstra fordi de er besværligere at slippe af med for banken.

Anbring et stykke kyllingenet i rygsækken, der hvor penge, kamere m.v. skal opbevares, adskillige rygsækturister har oplevet at rygsækken ubemærket bliver skåret op af en lommetyv i en tæt menneskemængde, ydermere er unge mennesker ikke kendt for at være særlig opmærksomme.

Hvis en flok sidder på et madsted og bliver enige om at betale den måske dyre regning med kreditkort så lad ikke tjeneren tage det med ud i baglokalet.

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 25-06-09 08:48

Tak for svaret ElseR.