/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
driver update til cpu?
Fra : Nooben
Vist : 1023 gange
200 point
Dato : 24-06-09 06:09

he. Jeg har en gammel djævel af en HP pavilion dv 5000 som jeg ikke bruger særlig tit. Nu tænkte jeg dog at jeg må se om den ikke kan speedes lidt op fx ved opdatering af drivers mm. Jeg har fundet en nvidia driver til geforc 7400 go, nu tænkte jeg så det var på tide at se om jeg kan finde noget til cpuén "genuine intel(R) cpu t2300 @ 1.66GHz " kan se den driver den køre med er fra 2004, så burde det ikke være muligt at finde noget af lidt nyere dato?
modtager gerne andre forslag til hvordan det gamle lig kan piftes lidt op
på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 200 point
Dato : 24-06-09 10:21

Godmorgen :)

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide. det er altid fornuftigt at opdatere ens drivere. Jeg har kigget lidt på HPs hjemmeside efter nogle drivers og har fundet nedenstående model. Jeg går ud fra at den kører windows xp ?
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=499849#
Chipset driveren derinde opdaterer din cpu driver.

Mht til grafikdriver kan du enten installere den fra HPs hjemmeside (linket foroven) eller hente den fra nvidias hjemmeside. Hvilken der er bedst er svært at sige. den bedste er dog oftests den fra nvidia.com

kig på det og giv lyd fra dig når du har mulighed :)
->Brommi

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 24-06-09 18:45

Hi, det ser rigtig godt ud Brommi, jeg prøver den driver så snart jeg kommer hjem og så får du en update. Jeg tog grafik kort driver fra nvidea hjemme side. Det er umiddelbart de 2 eneste driver jeg lige kan komme i tanke om, hvor der kunne være en mærkbar forbedring i maskinens yde evne, men hvis du har andre forslag til opdateringer vil jeg være meget taknemlig. Jeg syntes ikke rigtig at Xps funktion "opdatere driver" har den store effekt (den melder tilbage at er ikke er nye drivers, selv om man ofte selv kan finde dem Som fx den du har linket til)
Igen, tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 24-06-09 19:57

Lyder lidt somom du godt kan li at ekperimentere lidt.... prøv dette program
http://www.driver-soft.com/
Driver Genius Professional

Siger næsten lidt sig selv hvilken kategori den ligger i... ;)

Med det program kan du scanne computeren efter drivers. den viser så eventuelle nye drivers dertil...

Jeg har dog ikke selv haft tid til at eksperimentere ret meget med det.. Jeg har stort set kun brugt det til at eksportere drivers i forbindelse med geninstallationer af computere som jeg ikke var sikker på jeg kunne finde drivers til igen. Til det formål er programmet genialt ;)

Godkendelse af svar
Fra : Nooben

Dato : 02-07-09 12:57

Tak for svaret Brommi.