/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB Key - Vista
Fra : helge.t
Vist : 769 gange
500 point
Dato : 24-06-09 03:52

Mine USB Key's registreres ikke når jeg bruger dem i Windows Vista.
De popper overhovedet ikke op i Stifinder.
Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 24-06-09 06:45

Beskriv problemet lidt mere. Har de gjort det før og er pludselig holdt op med at virke?

Har du ændret noget i din BIOS? Det kunne være at USB support er blevet slået fra?
Tilslutter du til USB port direkte på motherboard eller via en stik på dit kabinet? Hvis det
sidste så er ledningen til dit motherboard måske faldet ud og ledningen skal sættes tilbage
på dit motherboard.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-09 09:13

Kan du se den key her:
wintast+e

Kommentar
Fra : zith

Dato : 24-06-09 11:19

Har du mange netværksdrev eller cd-rom/dvd drev? har du mange partitioner ?

hvad hvis du sætter den i en af de andre USB huller?

Har du prøvet med en anden usb key?

Er der noget specielt ved den?

Er det en acer pc du har og kommer den og fortæller dig noget på tysk med at den har blockeret noget usb/1394?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-06-09 13:10

Du er muligvis en af den slags, der fjerner dine USB-ere ved bare at "hive" dem ud af pc-en, når du har brugt dem. Dette kan (heldigvis i sjældne tilfælde) ødelægge filstrukturen på USB-en, så den ikke kan bruges igen, sådan bare lige. I stedet anbefales det at bruge Sikker fjernelse af hardware .

Men hvis det er et forkert gæt fra mig, så må det jo helt indlysende være et andet problem. Prøv i kontrolpanel, enhedshåndtering, hardware og tjæk Mass Storage Controller. Måske der er en gul trekant? Hvis der er et, skal du opdatere, enten fra din Vista-cd eller fra M$ på nettet. Jeg håber, at du finder ud af det.

Det var bare det og mvh .

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 24-06-09 23:06

- PC'en er en bærbar HP Pavilion
- Nej har ikke ændret noget i BIOS
- C: Lokal disk D: Lokal disk (Recovery) E: DVD-drev 3xUSB i kabinet
- Samme resultat i alle USB-stik
- Har virket tidligere
- Har prøvet flere Flash Disk med samme resultat
- Har geninstalleret usbport.inf og usbport.pnf
- Ja, der er gul trekant i Enhedshåndtering og jeg har opdateret driver
- Kender godt genvejstaster til Stifinder (win + e)
- NEJ, jeg hiver ikke bare stikket ud, men bruger "Fjern hardware" (jeg er ikke en af den slags)

Jeg roder videre, og håber der dukker en løsning op. Når man kigger rundt på nettet er det åbenbart ikke et sjældent problem...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-09 23:15

Hvis der er gul advarsel i enhedshåndtering ud for USB så mangler den rigtige driver.

Hvis du har en CD med bundkortdrivere så opdater og lad den søge på den CD.

Det er muligt at du kan hente driveren ude hos HP ( chipset driver )

Det er så mit gæt på en løsning.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 25-06-09 08:09

Hej igen

Har du prøvet med en anden usb key?

Har du måske en anden pc du kan prøve at sætte den i?

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 25-06-09 17:30

Så har jeg selv fundet en løsning:

- I Enhedshåndtering fjernede jeg USB Flash Drive
- Jeg tog USB Key'en ud af stikket
- Genstartede Windows
- Satte USB Key'en i stikket

... og nu er USB Key'en så dukket op i Stifinder igen!

Windows vil godt nok installere en ny driver hver gang jeg sætter Key'en i, men det klikker jeg annuler til, og det virker ok. Håber det fortsætter med at virke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-09 19:25

Har du også en kortlæser i din comp.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-06-09 19:27

Hej Helge.t

Ski godt gået. Du er en .

Mvh fra Chris

Annuller spørgsmålet
Fra : helge.t

Dato : 12-07-09 19:30

Jeg synes ikke jeg fik noget svar som løste problemet, og fandt selv en løsning.
Tak for jeres indsats