/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Drilling
Fra : Provsten1
Vist : 6597 gange
100 point
Dato : 23-06-09 08:50

Jeg påtænker at anskaffe mig en drilling, da det synes at være en fornuftig måde at kombinere tingene på. Det er primært til jagt i Tyskland, hvor jeg ofte er inviteret hos gode venner og bekendte.
Mit spørgsmål er derfor: Hvilket fabrikat og hvilket kaliber/kalibre ? Af hensyn til vægten på våbnet, har jeg påtænkt 20/76 i hagl og min. 30-06 - Primært stort hjortevildt og vildsvin, samt lidt fasaner, agerhøns, harer og ræv. Budgettet er max. DKK 40.000,-.

Er der nogle gode råd ?

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-06-09 09:23

Hej Provst, jeg købte en Krieghoff plus sidste år i 12/76 og i cal 7X65, den er jeg glad for når jeg er på jagt i mit konsortium i tyskland, men Blaser har også et fornuftigt produkt.
Her er noget læsestof, det er godt nok på engelsk, men du lyder til at være en veluddannet person, så det skulle ikke være noget problem

http://www.blaser-uk.com/d99.html
http://www.drillinghotline.com/
http://www.doublegunshop.com/
SHV

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 100 point
Dato : 23-06-09 14:14

Krieghoff er jo af fineste fuldblod, men starter ny-prisen ikke hinsiden de 100.000 kroner, altså der hvor en jægers drøm begynder? Krieghoff er for mig det optimale - men madame vil til enhver tid forhindre mig i at købe en sådan.
Men jeg mener, at Merkel laver drillinger, hvor man kan komme til for cirka 40.000 kroner. Her er der i hvert fald tale om "kvalivare" så det batter. De fremstiller drillinger i de mest gængse tyske kalibre, og jeg er ikke sikker på, at du kan få den i en 30-06 (13 mm standard Mauserbund), hvilket du også bør undgå - og i stedet vælge en RANDkaliber - f.eks. 7x57R eller 8x57R. Dejlige kalibre, som jeg selv besidder - dog kun som BBF-kombination (for fattigrøve).
Men hvor vil jeg dog gerne have en drilling. Suk og Ve, jeg får den aldrig.
Jeg har aldrig interesseret mig synderligt for Blazer, fordi jeg altid har undgået at følge "trend`en". Jeg ved godt, at det er et lidt søgt argument, men sådan bliver man med alderen - ærkekonservativ i valg af våben.
Men kan du få fat i en brugt Krieghoff, så har du fået en kæreste for evigt. Dernæst Merkel - som er næsten lige så dejlig.
God jagt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-06-09 15:33

Jeg har lige tjekket priser, og Merkel laver faktisk en "custom" udgave, som du nok kan få pruttet ned i pris.
30-06 (13 mm standard Mauserbund), Der skal selvfølgelig stå (12 mm standard Mauserbund).

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-06-09 17:00

Provsten4

Hvor fornemt at få de fleste oplysninger serveret på et sølvfad - godt gået Tonganeser.

Med mit kendskab til våben, er jeg helt enig i valget af enten Gebr. Merkel eller Krieghoff - der findes faktisk en del brugte, bl.a. har jeg set Korsholm, Skjern har nogle. M.h.t. vægten for cal. 20 vs 12, er vægtforskellen faktisk ikke ret meget større i 12eren, ca. 200 g generelt, så jeg tror, hvis det var mig (jeg må heller ikke), jeg ville vælge cal. 12 x 7x57R eller 7x65R, eller hvad der nu byder sig !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-06-09 17:02
Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-06-09 17:05

Provsten1

Undskyld, jeg kom til at kalde dig nr. 4 - det var bestemt ikke hensigten.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-06-09 18:14

Kære Tønganeser

Jeg har hørt man ikke skal medbringe sit kombinationsvåben, når der skal skydes til den frivillige riffelprøve, fordi lige netop denne type våben let bliver skudt varme og derved vil egenspredningen blive større, er det rigtigt?

TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-06-09 23:46

Hej TRD.

Det har jeg aldrig hørt om. Logisk burde det være omvendt, idet der jo er masser af gods til at aflede varmen fra riffelløbet - altså via lodninger og de to haglløb. Jeg tror helt bestemt, at der er tale om en eller anden myte. Der findes en tabel over varmeafledning i forskellige materialer, og den kan du jo hitte på internettet.
Det er lettere at skyde en pibe varm, hvis godstykkelsen er ringe. Der er jo en grund til at baneriflers piber er tykkere end f.eks. på jagtrifler.
Alene vægten af en drilling burde også bevirke, at skydningen bliver mere præcis. Jo tungere et våben er, jo mindre rekyle.
Men hvis man er "svagt" skydende, så skal man ikke møde op med en riffel med åbne sigtemidler. Det er trods alt de færreste der mestrer den form for skydning.
Vil man være sikker på at kunne ramme bukkeskiven på det rigtige sted, så gør man nok klogest i at møde op med den riffel man har fået tilladelse til at købe - korrekt indskudt med påmonteret sigtekikkert. Så burde det ikke kunne gå helt galt, hvis man altså har øvet i forvejen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-06-09 02:15

Undskyld, at jeg blander mig, men dette her er den værste gang sludder jeg har læst længe og den viser med alt tydelighed, at Tonganeseren/E.B.Berthelsen, som han også selv skriver, aldrig har haft en drilling i hånden på praktisk jagt.

En drillings riffel løb er meget tyndt og bliver meget hurtigt varmt, men nødvendigvis ikke altid upræcis alene af den grund. Fakta er at løbet ikke kan komme af med sine egen svingninger, fordi det er en intrigeret del af tre løb, derfor bliver den upræcis ved afgivelse af flere skud i hurtig rækkefølge.
Nøjagtig som en fuldskæftet riffel….

Lige ledes er en drilling meget langsom, at genlade og til eksempelvis riffelprøven er det bestemt ikke en fordel, da der skal afgives seks skud inden for en given tidsramme. På drivjagt kan en drilling være en direkte årsag til, at man ikke når, at rette op på et første skud, som måske ikke sad lige hvor det skulle.

På Jagt er dette desværre også et af de største minusser og en væsentlig årsag til, at jeg solgte min.
Skal man ligeledes have virkelig glæde af en drilling, så skal man også kunne skyde med hagl løbene og det er også en meget stor omvæltning at skulle lære det, specielt hvis man tidligere har skudt med OU.
De eneste mennesker jeg har mødt, som virkelig mestre kunsten at bruge en drilling rigtig har kun den og anvender kun den. De driver mest jagt på phürch eller anstand eksempelvis i Tyskland eller i Danmark hvor der findes hjortevildt, det er sjælden at opleve dem på due,fasan eller agerhønse jagt.
Jo en drilling er en drøm og for mange er det bedste råd: At den forbliver med at være det. Tro ikke at du bliver en bedre jæger blot fordi du har en. Det er som med firehjulstrækkeren og jagthatten.
De skal virkelig passe til manden – hvis de skal du`

Og lad nu være med Jeres personfnidder ( jeg svare Jer alligevel ikke ) på det...

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 24-06-09 17:02

Hejsa alle
Citat
Jeg har hørt man ikke skal medbringe sit kombinationsvåben, når der skal skydes til den frivillige riffelprøve, fordi lige netop denne type våben let bliver skudt varme og derved vil egenspredningen blive større, er det rigtigt?

Gælder det også en dobbeltriffel, eller er det kun et problem, når der er tale om en drilling?
Følger pris og kvalitet ikke hinanden? en dyr drilling er svære at skyde varm end en billig drilling?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-06-09 17:38

Erasmus.
Med hensyn til drillingen så er det lige meget om den er dyr eller billig ( ingen drillinger er forøvrigt billige i DK ) Da problemet ligger i selve konstruktionen og selvfølgelig kaliber.

Med hensyn til dobbelt riflen så har den lidt af det samme, men problemet med, at kunne afgive andet skud hurtigt er elimineret. Derfor er den bestemt at foretrække, men den er jo heller ikke et kombinationsvåben, så brugs sammenlignes kan de to våben ikke..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-06-09 18:52

Citat: "derfor bliver den upræcis ved afgivelse af flere skud i hurtig rækkefølge.
Nøjagtig som en fuldskæftet riffel….".

Ja, her må det store brede danske grin brede sig over kendere af militær- og jagtvåben. Ingen kan vel komme i tanke om at mistænke flere millioner Mauserifler for at skyde upræcist. Her er der faktisk tale om fuldskæftede rifler, som skyder uhyre præcist. Samtlige moderne fuldskæftede jagtrifler er konstrueret over samme kocept, og en fuldskæftet riffel, hvor piben naturligvis kan bevæge sig inde i skæftet - er naturligvis akkureat så præcis som en hvilken som helst halvskæftet riffel. Må jeg i den forbindelse pege på Mausers patent, hvor piben er "step"konstrueret, for ikke at sætte sig fast i skæftetræet.

Og endelig: Tror man virkelig, at producenter af kombinationsvåben ikke har taget højde for metallets bevægelighed?? Come on. Kunder til disse våben er velsagtens ikke idioter, når de skal af med en bondegård for de dyre varer.

Der er mange myter i denne sag - og fælles for mange udsagn er, at man i virkeligheden ikke ved en hujende fis om problemet. I sidste ende er det stadig skytten der bestemmer hvor kuglen rammer. Er man en dårlig skytte, kan end ikke det fineste våben ændre på forholdet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-06-09 21:54

Da D.L.S. våbentekniske expert Tonganeseren alia E.B. Berthelsen til syneladen er den eneste i hele verden,som ved noget om drillinger og han slet ikke vil fatte, at hans indgangsvinkel og det han har skrevet er helt forkert, men kun kaster sig over, at jeg drager en sammenligning med nogle fuldskæftede rifler.

Så er alt videre debat jo omsonst. EB.Berthelsen du er i denne debat, som du var det med hensyn til spørgsmålet om løbs længde og skudlængde for et hagl gevær helt ude på herrens mark.
Du aner ikke en pind og skriver selv at du aldrig har ejet en drilling. Det har jeg enda flere. Desuden har jeg haft en af landets bedste og mest berømte bøssemagere som min ven i årevis og hans opfattelse af en drilling afviger ikke fra min.

Du skulle forresten tage og spørge din halvbroder, så ville du få samme svar. Jeg husker nemlig at jeg engang diskuterede det med ham også og hans svar var: At en drilling med et kugleløb større end 222 er næsten værdiløs,medmindre man driver vildsvine jagt i tyskland, hvor der må bruges brennikekugler, så man har i det minste tre skud i bøssen.

Det er det der er det itentielle om man kan bruge våbnet på jagt. For at det ikke dur på en skydebane. Det kan vi vel blive enig om???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-06-09 22:47

Og lad nu være med Jeres personfnidder ( jeg svare Jer alligevel ikke ) på det...

Det var din bøn til de øvrige deltagere - som ikke gider debattere med dig.

Hvad med at være mod andre, som du selv ønsker at blive behandlet.

Men nok om det. Jeg gider heller ikke mere. Det er altid svært at debatterere med en person, som kun har hørt noget og som ikke selv besidder selv den mindste faktuelle viden om det der debatteres.

Når du skriver noget så dumt som dette : Citat: "derfor bliver den upræcis ved afgivelse af flere skud i hurtig rækkefølge. Nøjagtig som en fuldskæftet riffel….". . Så må du vel affinde dig med at det påtales. Du sidder jo selv med luppen og gransker.

Skal du ikke på ferie, så vi kan slippe for dig??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-06-09 01:30

Det måtte jo ende sådan - det er flere år siden jeg blev opereret for grå stær, så jeg har hverken brug for lup for at granske eller for at finde fejl i våbenekspertens vrøvlerrier.......

Jo vi skal på ferie i år, men hvornår det kommer bestemt ikke dig ved... Vi skulle jo nødig have besøg imedens vi er væk...

At påstå at en fuldskæftet riffel af den type, som IKKE har fritliggende løb IKKE bliver ustabil ved afgivelse af flere skud lige efterhinanden er da en vrøvle påstand, som selv en nybegynder kan forstå!!!
- men altså ikke D.L.S. våben ekspert.

Men nok om det. Jeg gider heller ikke mere. Det er altid svært at debatterere med en person, som kun har hørt noget og som ikke selv besidder selv den mindste faktuelle viden om det der debatteres.

Hvor har du dog ret, jeg indrømmer det blankt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-06-09 13:22

Arh - du skal lige have denne her med - før jeg tager på jagt.

"Desuden har jeg haft en af landets bedste og mest berømte bøssemagere som min ven i årevis og hans opfattelse af en drilling afviger ikke fra min."

Tænker du på kvajet Leif Christensen fra Varde - som overhovedet ikke er uddannet våbensmed?
Fine venner du har. Men han var jo også medstifter af DLS - og blev ekskluderet pga. urent trav.
Landets fineste -

Kan du have en rigtig god ferie - nyd den - det vil vi nemlig.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-06-09 13:50

Jeg har lige søgt efter Leif`s værksted - eller om han har gjort sig bemærket blandt bøssemagere herhjemme. Blandt andet søgte jeg under kendte danske bøssemagere - og intetsteds finder man Leif nævnt - heller ikke i historisk sammenhæng. En af mine jagtkammerater fortalte mig, at der på Leif`s værksted hang et par rustne bøsser - intet andet.

Min halvbror - skriver du. Jeg har squ ikke nogen halvbror. Samtlige ægte og uægte afkom 2 generationer tilbage var udelukkende kvinder - og det har præget familien mere end jeg holder af. Selv min tante i Løsning fik kun piger. Det må have været grundvandets kvalitet.

Tror du ikke Leif var cykelmekaniker? Det har jeg i hvert fald hørt. I den branche lærer man noget om kugler - i kuglelejer. Men hvis du kan bringe nogle oplysninger om hofvåbensmeden - så vil jeg meget gerne se dem.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-06-09 16:31

Kære Tonganeser.

Jo da så sandelig gav Leif Christensen sig ud for at være bøssemager, sideløbende med han gik ud og malede, havde han en forretning hvor han handlede med hundefoder brugte bøsser og salg af krudt og kugler. Bøsser kunne han også lave, sagde han selv, han har før prøvet og skulle lave et gevær for mig, det virkede ikke engang da jeg fik det igen. Da jeg siden tog geværet til en rigtig bøssemager, havde han aldrig set være klamphuggeri. men nu virker det, har skudt flere hundrede stykker vildt siden.

Hilsen din gamle ven Hans.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-06-09 21:38

E.B.Berthelsen Du er BUSTED igen. Det var slet ikke Leif Christensen jeg mente!! Den jeg mente er desvørre af død, han boede lige her i nærheden og VAR kongelig hof leverandør. Men Igen du er selv kun et lille usselt menneske, som slynger omkring dig med løgne og rygter..

Leif en af stifterne af D.L.S. har rigtig nok et våbenværksted, men kun meget få har set det. Han er udlært som maler,men opholdt sig flere år på en af Tysklands største våbenfabrikker,så han er faktisk en kapasitet på områ´det Tyske våben..

Hvad er du selv et lille sølle menneske, som kun kan svine andre til med løse rygter og løgne - har du set eller besøgt Tinghøj våbenhandel, nej vel hvordan kan du så på et offentligt forum tillade dig, at skrive om det??

Du er og bliver et lille sølle menneske, ikke engang din egen halvbroder vil du kendes ved, men det er måske også en løgn, at han er det - skal jeg finde mailen frem, hvori du truer mig med alverdens
ulykker, hvis jeg taler til ham om dig? (Hvad jeg forøvrigt har gjort )

Men jeg opgiver for selvom jeg den ene gang efter den anden tager dig i en løgn og altså buster dig
Så er du så dum, så du slet ikke fatter det.

Det var altså ikke L.C. jeg mente da jeg nævnte, at jeg i årevis næsten dagligt havde min gang hos en af landets mest kendte bøssemagere H.M.P.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-06-09 23:53

Kære Tongsneserer.

Da må du undskylde hvis jeg har nævnt, en forkert af en Ballegaards brave venner, det er svært når de udskiftes så hurtigt. Så må det været en der hed Møgelhøj der var Ballegaards nære ven og bøssemager. denne Møgelhøj byggede så vidt jeg husker fulskæftede rifler over mauser piber og låse under navnet HM rifler.Jeg kender næsten dem alle, han var kun udlært klejnesmed, derfor kan han godt havde været en udmærket bøssemager, så vidt jeg husker gik denne forretning ikke særlig godt i Horsens siden flyttede den til Hedensted, nu er han borte, så lader vi ham have fred.
Derimod Leif fra Varde var en klamphugger af rang, når det gjaldt at reparere våben.

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-06-09 00:38

H.M.P. var IKKE kleinsmed for det første. Altså igen en løgn! Han bygge ikke kun fuldskæftede rifler igen en løgn. I Horsens havde han en skæffemager ansat ellers fik han skæfterne fra R.J. haglskæfter blev lavet i Ringe.

Dernæst vil jeg gerne at du nævner blot tre riffel typer han har lavet og hvilke komponenter han har brugt - Når du nu kender dem alle. Desuden mangler jeg at vide hvor nr. 6 og 19 (Nr. 2 har prins Henrik og Nr. 4 har jeg )befinder sig, det må du jo så kunne fortælle de to tal er de sidste tal i serienummeret. Du kender ikke en pind til hverken Leif eller Henning for så havde du også kendt mig den gang.

Hvad har du selv lavet og hvad ejer du selv en gammel slidt Park og Hale noget af det ringeste og billigste der nogen sinde er fremstillet. Hvor har du din viden fra, som våbenteknisk sagkyndig i D.L.S. bøger og blade artikler, som andre har skrevet. bl.a. mig selv. Du er en mester i at kopiere andre, det skal du ha`og samtidig forsøger du så at påstå, at det er din viden - er det ikke det man på godt dansk kalder svindel??? eller plagiat?????

Så du har altså opnået at få endnu et par tidteler: Svindler........

Det er da også ganske påfaldende, at ikke en eneste af alle de mange riffeljægere,riffelskytter,bøssemagere og halv pro genlanladere som jeg kender eller møder på skydebanen eller andre steder kender dig E.B.Berthelsen, som nu pludselig kalder sig Hans???
Der er enkelte, der har læst noget af det du har skrevet og kalder det "Børnesnak", men de har ALDRIG oplevet, at du har lavet noget bøssemagerarbejde.

Det er også ganske påfaldende, at du aldrig har stillet op til nogle af de store skydekonkuranser når du nu er en så habil riffelskytte, er det fordi du heller ikke har bestået riffelprøven, men det mærkeligste er dog, at du aldrig har bygget din egen riffel, det har jeg lige fra bunden, men indrømmet ikke uden hjælp fra: H.M.P., Leif, R.Jørgen,Hennings lærling ( kan man forresten have sådan en, hvis man ikke selv er uddannet- nej vel- busted igen)
Din halv broder og A i sdr. jylland. Denne riffel var altså ikke kun en ombygget militær riffel, men en jagtriffel bygget opfra bunden. Det tog mig to år, men jeg havde også en virksomhed at passe ved siden af..

Jeg ved godt at det er totalt omsonst, at debatere med dig, men når du sviner andre mennesker til, som du slet ikke kender, så må sandheden frem og det er den så kommet nu - Du kender ingen af disse brave mennesker end ikke din egen halvbroder fy skam dig!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-06-09 06:34

Knudsen HM var ikke udlært bøssemager og fortæl historien om hans kongelige højvelbårenhed og vinbonde prins Henriks bestilling af 1 stk. riffel ved HM
SHV

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 26-06-09 10:00

Til bb1

Den 25-06-09 kl. 21:38, skriver du bl.a., at vedkommende afdøde "bøssemager" var Kgl. Hofleverandør !
Det passer ikke - Kongelig Hofleverandør bliver man ved ansøgning og bliver udnævnt til af hoffet og ikke blot på grund af en leveret riffel, uanset denne riffels kvalitet.

Dette blot til information.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-06-09 16:15

Ja, og jeg er også Kgl. Hofleverandør. Jeg hev et par gamle brædder, jeg tabte, ind over slottets stenmur.

Bortset fra det - Fru Kammerherrerinde - så må det være mærkeligt alitd at have plejet omgang med snydetampe og selvlærte eksperter udi bøssemageriets ædle kunst. Men, men, men - som man siger, så søger krage altid mage.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-06-09 23:26

--------------------------------------------------------------------------------
Knudsen HM var ikke udlært bøssemager og fortæl historien om hans kongelige højvelbårenhed og vinbonde prins Henriks bestilling af 1 stk. riffel ved HM

Se I hylere skal nu altså til at passe lidt på. H.M.P. var anerkendt, som bøssemager ellers måtte han ikke have lærlinge, som han havde. Det er den ene ting.

Den anden er at han var kongelig hofleverandør, selvom den riffel han lavede til Prins Henrik var bestildt og betalt af Dansk Jagtforening.
I er så kloge men svar nu på det jeg spurgte om og skulle nogle af jer ved samme lejlighed lige kunne fortælle mig hvad H.M.P. står for så ville det da være helt fint..

Nu drejer tråden sig som sagt om drilling og ikke om bøssemagere, som sådan, men siden I ikke fatter det.Så forklar lige dette: En af H.M.P. `s Lærlinge, som også arbejdede som svend hos østjysk var oprindelig uddannet finmekanikker.

To andre bøssemagere jeg kender er uddannet maskinarbejdere og har så fået deres uddannelse i militæret, sådan var det også med min ven! H.M.P.

Så I er fulde af løgn og fare frem med halve sandheder,som sædvanligt og hvorfor mon??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-06-09 23:34

Bortset fra det - Fru Kammerherrerinde - så må det være mærkeligt alitd at have plejet omgang med snydetampe og selvlærte eksperter udi bøssemageriets ædle kunst. Men, men, men - som man siger, så søger krage altid mage.

Ja, også er der dem der lige frem praler med det: Dansk land og strandjags våbentekniske rådgiver
Kender alle H.M.P. rifler, men kan ikke uddybe det nærmere. Kan ikke fortælle hvilke aftræk, lås eller piber,der blev brugt til dem o.v.s. Det er sku` en rar ekspert. Du skulle besøge en bøssemager evt. din halvbroder. Han kunne sikkert lære dig noget, hvis han kunne holde dig ud i ti minutter. Jeg tvivler.....

Svar du nu på det jeg har spurg om!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-06-09 23:58

Gu vil jeg da ej - dit store uvidende kvaj. Du skraber bunden i alt hvad du laver, og du må squ da være glad for at der i det mindste er en der gider genere dig. Hvis jeg gik i gang med at besvare dine spørgsmål, ville det være et bevis på, at jeg tog dig alvorligt - og det gør jeg ikke. Du savler rundt efter sladder og oplysninger - og ender altid med kun at forstå 1 % af konteksten, når du ikke er beruset. Når du derpå stiller spørgsmål, er det en forvirret omgang ævl fra ende til anden. Skulle jeg placere dig på intelligensskalaen, ville det blive helt i bund - på samme måde som dine lærere i skoolen gjorde det.
Men nu må jeg til at pakke bilen. Ferie - du. Så du har fred i nogen tid - men der er nok nogle som holder dig til sagen.

Men jeg modtog en mail fra EBB. Han griner smørret over dine krumspring mht. hans fædrene ophav og er fuldstændig ligeglad med Ballehylerens komiske fremturen.

Citat - EBB: " Bb1 holder sig ikke for god til at hænge en af sine bekendtes far ud som en ansvarsløs horekarl - i fuld offentlighed. Manden slap jo for at betale 18 års børnepenge - og lod en anden tage skraldet. Ikke underligt at Bb1 kender afkommet fra stodderen. Bb1 har endvidere fortalt sønnen om faderens krumspring. Meget flot handling, som givetvis har gjort sønnen ked af det, men sådan er Bent, han forstår ikke en hujende fis af det hele, forstår ikke at opføre sig blot en smule anstændigt - og har ingen pli overhovedet. En rigtig bonderøv - i ordets værste betydning".

Åh ja - Ballehyler Vagtelfänger. Kunne du ikke gøre os andre en tjeneste?? Skrid fra hjemmesiden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-06-09 08:50

Hvad fanden er nu det?? Er EBB`s far en horekal? Det var dog en nyhed af dimentioner fremsat af sønnen selv, men der har vi altså hele forklaringen: E.B.B. er en horeunge........ Eller kaster han blot også skylden for det over på sin halvbroder.

I har endnu ikke svaret på det I blev spurgt om - gør det nu hvis I fortsat vil være troværdige i stedet for at debattere om den ene eller den anden er en horeunge, for det er slet ikke noget jeg har beskæftiget mig med før nu: Det eneste jeg sagde var, at Tompeneseren fornægtede sin egen halvbroder i det han her har skrevet, at han ikke kendte ham!!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-06-09 11:29

Bendt Ballegård

HMP var IKKE bøssemager af uddanelse, men maskinarbejder og al ære værd for det. At han så har haft interresse og flair for våben, er en anden sag - ingen har beskyldt Henning Møgelhøj Pedersen for at være en klamphugger!- Tværtimod. Den lærling du omtaler, R.Jørgen, kan da sagtens have gået til hånde og følt sig uddannet, men et stykke papir på uddanelsen som bøssemager hos HMP, har han ikke !
Kgl.Hofleverandør-titlen har Provsten1 forklaret dig noget om, så det behøver du ikke bruge mere tid på. Det er der forøvrigt også andre der før har gjort !
Igen må man konstatere at du startede balladen ved ankomsten til denne tråd. Indtil da var debatten foregået stille og værdigt. Dine første kommentarer var egentlig både pæne og vedkommende omkring emnet, men der gik sgu' ikke lang tid, så var balladen der igen ! Strid, splid og ballade er nu engang dine kæpheste; fortsæt du blot med det og ingen gider have med dig at gøre!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-06-09 16:18

Øjenvidne: Heller ikke du kendte altså H.M.P. Han var IKKE udlært maskinarbejde og hans lærling var ikke R. Jø'rgen, som han købte skæfter hos, han var uddannet bøssemager hos forsvaret, men det er altsammen lige gyldigt, for det er Tompeneseren, der igen vil svine en af mine venner til, ved som sædvanligt, at forsøge på at nedgøre mine venner- hvem har han selv INGEN!!!!
Men igen må jeg fastslå Kandu drejer sig om spørgsmål og svar og ingen har endnu svaret på det jeg spurgte om - årsag ingen af Jer kender virkelighedens HMP I har måske læst om ham eller været inde omkring for at købe en æske patroner og se giraffen, men ingen af Jer kender ham, for så havde I også kendt mig og hans lærling, som forøvrigt i dag er en kendt bøssemager selv med egen forretning. Så hvis jeg tæller op så har jeg iblandt mine venner lige så mange bøssemagere, som D.L.S. har haft formænd!!!!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 27-06-09 16:19

Citat
Den anden er at han var kongelig hofleverandør, selvom den riffel han lavede til Prins Henrik var bestildt og betalt af Dansk Jagtforening.

Så må det vel være Dansk Jagtforsikring der er Kongelig Hofleverandør, men med alt den snak om at være tæt på de kongelige og har kendt en som har kendt en anden, kommer jeg til at tænke på Admiralens vise

Som grøn konfirmand blev han af mor
sat i lære på et officielt kontor.
Jeg svang min kost og pudsed vindu'sfag,
og han gnubbed alle hoveddørens guldbeslag
(Kor: Han gnubbed alle hoveddørens guldbeslag).
Fordi han gnubbede for dem, som sidder højt på strå,
så endte jeg med kors og bånd og stjerner på:

(Kor: Fordi han gnubbede for dem, der sidder højt på strå,
så endte han med kors og bånd og stjerner på).

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-06-09 16:30

Og lad os så komme tilbage til det det hele handler om Drillingen.

Vigtigheden af at jeg kender en kongelighof leverandør - har overhovedet intet med sagen at gøre- min egen Far var det også, men det indebære da ikke at jeg har særlig omgang med de kongelige.
Fatte I hylere da slet ikke, at i er kørt hel i grøften igen.
TRD du er ALTID den der kræver, at få svar på dine til tider helt håbløse spørgsmål - svar du nu på det jeg har spurgt om og hold dig til emnet og noget du ved noget om.....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-06-09 19:37

Bendt Ballegård

Pas nu på ! Leverandør til det Kongelige Danske Hof er ikke det samme som Kongelig Hofleverandør !! Navnet "Kongelig Hofleverandør" er iøvrigt det eneste der er gældende i dag !! Og der er stadig klare regler for at benytte det !!
Jeg er enig med dig i, at vi skal lade HMP hvile i fred - han kan ikke forsvare sig ! Men blot vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at jeg kendte mere til ham end du tror ! Denne lærling du omtaler "som forøvrigt i dag er en kendt bøssemager selv med egen forretning", hvor ligger hans forretning og værksted ??
Vedr. Tonganeseren, skal jeg ikke svare for eller forsvare hans udtalelser, men jeg forstod på hans kommentar i går kl. 23:58, at han er på ferie, så vent med at affyre dit krudt indtil han er hjemme igen - ellers kan du jo risikere at krudtet bliver vådt !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-06-09 21:06

Hvis du virkelig kendte H.M.P. så godt, som du siger så:
1. Ville du respektere hans minde mere end du gør og slet ikke drage i tvivel, at han også var udlært bøssemager.
2. Vide hvad de to lærlinge, som han uddannede hed og hvad de laver i dag. ( den ene er som Henning desværre død )
3. Vide at Henning fik brev om, at han måtte benydte betegnelsen: Kongelig hof leverandør.
og havde det brev hængende i glas og ramme på sit værksted.
og gjorde det på store plakater, som R. Jørgen havde med på sin stand i Odense congres center -
R-Jørgen er ikke en af Hennings lærlinge, men han lærte dog også en masse af ham-
så kan du jo nu fortælle hvad R`et står for.

Du leger Karl smart og vil have mig til, at fortælle dig det: Citat: Denne lærling du omtaler "som forøvrigt i dag er en kendt bøssemager selv med egen forretning", hvor ligger hans forretning og værksted ?? Dit citat slut..

Nej, indrøm at du NU at du udtaler dig imod bedrene viden og kun gætter dig frem!!!!

Og lad os så komme tilbage til emnet ellers er jeg jo også nød til at benydte undskyldningen om, at pakke bil til ferien!!!

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 27-06-09 22:42

Hold du bare en lille ferie også Ballegaard Knudsen,

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-06-09 23:11

Så bliver jeg jo snydt for hylernes svar.....

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-06-09 07:36

Tl . Ballegaard Knudsen

Nå ja,underholdningsværdien fra hylerne, sandhed og saglighed er der kun Ballegaard Knudsen der der kommer med

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-06-09 09:35

Bendt Ballegård

Hvorfor er det en hemmelighed hvad denne "kendte bøssemager med egen forretning" hedder - er han da så ringe en håndværker, at hans navn ikke skal offentliggøres ?
Spørgsmålet om hvad denne "R.Jørgens" navn er, ved jeg ikke, men det kan du så passende fortælle - hvis ikke hans navn også er hemmeligt ?

Øjenvidnet4+1+1+1

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-06-09 11:29

Kom nu med et svar til Provsten, ellers fremstår du som en utoværdig perso, der bar slynger om sig med floskler

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-06-09 11:29

Hvem siger det er en hemmelighed??? Det er det bestemt ikke, men man skal ikke have lov til at lege kloge Åge her og skrive, at man kender mine venner og man så i virkeligheden ikke ved, andet end man har kunnet læse sig til i bl.a. jæger.

Hvis jeg fortalte det, så ville vedkomne jo heller ikke få æren af, at bevise, at det han skriver er sandheden, at han virkelig har haft kendskab, som han skriver til H.M.P. og alt hvad han har fremstillet og om han var bøssemager eller ej....

Ligeledes har jeg spurgt om nogle serie numre? Ligesom heller ingen har kunnet modbevise, at H.M.P. fik sin uddannelse hos forsvaret. Lige som en anden våbenekspert jeg kender, der hedder R.H. ( det er ikke Robert Hæ ) han er også uddannet i forsvaret,men senere ansat på politiets våbenværksted.

Alle disse forskellige bøssemagere, som er mine venner er eksperter på hver sit felt og det benydter jeg mig af, men deres viden benydter vi os også af i hele netværket.
Bl.a. er den af Tombaneseren meget udskældte Leif Christensen simpelthen ekspert i saltbrunering, selv Korsholm i Skjern benydter ham, når det gælder ældre meget dyere bøsser.
R.H. som jeg nævnte før er ekspert i at omkamre, i riffelpiber, samt pistoler bl.a. fordi han på politietværsted har mange af de rivaler og det måleudstyr, der skal til.

Her i huset bliver der altså omsat mange gamle fine våben og det kan kun lade sig gøre p.g.a. de venner jeg har. Bl. a. også Tonganeserens/E.B.Berthelsens halvbroder, som han aldrig selv taler med eller besøger. Han er ekspert i Russiske våben og har en enestående samling af dem, men jeg har også fået stor hjælp fra ham når jeg har manglet noget til en ældre hanebøsse. Han har således lavet en ny hammer til mig til en Poul Poulsen, som jeg for nogle år siden lavede i stand og solgte for en mindre formue...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-06-09 11:33

Nej og atter nej - Det er Jer selv, der er svømmet for langt ud, så I må selv rede Jer i land!!!!

Også var emnet i øvrigt Drillinger...

Hvem vedkomne er skal jeg nok oplyse,men ikke før I indrømmer, at I har skrevet om noget I ikke ved nok om!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-06-09 13:42

Bendt Ballegård

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg kender dine venner og derfor beder jeg om navn på pågældende bøssemager ! Men hvis ikke du vil udlevere det, så kan det kun tolkes således, at din historie ikke er sand ??
Det jeg skriver skal jeg nok stå inde for. Hvad andre skriver og måtte påstå må du afregne med dem. Men det er den sædvanlige med dig: Du blander alt sammen og skyder så til højre og venstre, uden tanke for hvem du rammer !

Håber du er i stand til at skelne tingene fra hinanden fremover.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-06-09 14:22

Kære Ballegaard Knudsen.

Emnet var drilling. Provsten spurgte pænt og høffeligt om råd angåede køb af drilling, andre besvarrede efter bedste evne og tonen var supper, indtil du gik ind og begyndte din personhets, mod Tonganeseren, om du aldrig havde læst magen til gang vrøvl. Med besvarelse om af Hans Kongelige Højheds Prinsgemal Henriks Hoflevandør af riffel havde samme mening som dig selv, emnet uvedkommende.
Når andre har en anden viden om vedkommende bøssemager, bliver du straks iritabel og ubehøvlet i dit spogbrug, trods du selv havde frabedt dig persofnidder.
Lille Ballegaard Knudsen du opføre dig som en forkælet dreng der ikke kan få sin vilje, så er det sagt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-06-09 17:14

Hibsomhab du skulle læse alle trådene inden du fyre sådan engang gylle af- hvem startede hvad?

Jeg svarede pænt og høfligt på spørgsmålet om drilling - strak blev både jeg og mine venner og bekendte svinet til af hylekoret.

Derfor er det dem du må rette din vrede imod og ikke mig.

Derfor er det dem, der skyder med spredhagel ( også et ord,som jeg var først med at bruge )

Derfor er det dem, der må svare på de spørgsmål, der er stillet.

Derfor er det dem, der har kørt debatten i sænk...

Derfor er det heller ikke unormal, at Øjenvidnet siger, som Erhard Jacobsen: DET HAR JEG ALDRIG SAGT. Selvom han har.

Derfor får jeg nok aldrig opklaret om de der har sagt at H.M.P ikke var bøssemage har ret eller uret.
De er simpelthen for små mennesker til at indrømme en fejl eller de er måske for feje, men det er jo klart når man heller ikke engang vil stå ved sit eget navn end ikke selvom det er et pådigtet, men logger blot ind med et nyt og skriver det modsatte af, hvad man skrev før. Hylerne er og bliver en flok tøsedrenge,men hvad eller var de jo heller ikke medlemmer af d.l.s.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-06-09 17:36

Kære Ballegaard Knudsen.
Ja de DLS er ikke af vor herres de gode, og godt jeg ikke er medlem, prøv og opsøg lægen om han ikke har medicin derfor, eller endnu bedre en psykiater.
Har læst hele tråden, og for at bruge dine egne ord, var det ikke Ballegaard Knudsen der startede fnidderen og var kloge Aage.
Det står dig frit for om du vil deltage i de andres tråde, dine egne er der ingen der gider deltage i

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-06-09 20:45

Det er jeg kun glad for,for det viser jo, at jeg har stillet dem nogle spørgsmål, som de ikke kan svare på.
At nogle af de ledende personer i D.L.S. ikke er af vor herres bedste børn. Det kan jeg bevidne - så det vil jeg godt give dig ret i, men igen tilbage til tråden: Drilling....

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 28-06-09 21:48

Til Ballegaard Knudsen.

Drilling. Du har nok aldrig haft en hat eller bil der passede til en drilling, siden du taler så nedsættende. som med så meget andet. Nu var der nogle der havde drilling længe før det blev hver mands eje at have bil og firhjulstrækkere, endda hane drilling, mange har stadig drilling og bruger dem til drivjagter på større vildt arter i vildtfattige områder, hvor de samtidig har mulighed for skyde til hare ræv og flyvende vildt, der kan en drilling være udmærket kombinationsvåben, samme med en bockbusflinte. Disse våben er næsten enhver schweisshundeføres eje. Misundelse fordi du måske ikke magter at bruge sådan et våben. Har man en drilling som passer sammen med en S/S eller en BB som en O/U med samme løbslængde og tilpasset skæfte, skulle der ikke være nogen problem for en habil skytte at håndtere.
Søg nu den læge så du kan få en medicin for din overfølsomhed mod DLS, og lad så være med al din persofnidder, så skal du være velkommen til at debattere

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-06-09 22:06

Bendt Ballegård.

Du har kun bekendte og ingen venner
Ordekvilibristen bb1 har opfundet et nyt ord:spredhagel
Normale mennesker kalder det: spredehagl
Forklar mig venligst hvad jeg har sagt, som jeg senere skulle have benægted.

Nej lille Ballegård, du startede, som sædvanligt, balladen, men det er jo ikke første gang. Du kan åbenbart ikke svare på de spørgsmål der er stillet dig, bl.a. navn og adresse på den bøssemager som er så kendt og respekteret. Når talen er om HMP afstår jeg for videre snak, da vedkommende er død;
det har jeg iøvrigt tidligere skrevet.
Løgn og latin er dit varemærke og har altid været det - ikke så underligt at ingen i jagtverdenen og hundeverdenen vil have med dig at gøre - man kan simpelthen ikke stole på dig !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 28-06-09 22:26

Tak for jeres, i starten, udmærkede debatter og glimrende oplysninger omkring emnet: drilling.

Mine point vil jeg give til Tonganeseren, fordi han var den mest saglige - tak til dig.

Også en tak til de fleste andre debatører - til bb1 har jeg kun foragt tilovers. Hvorledes kan denne mand dog "eksistere" med dét livssyn - jeg vil som andre, anmode ham om at søge specialisthjælp for sine sygdomme, for normal er han ikke !! Efter min mening skal han blive væk fra KanDu, når han ikke kan opføre sig ordentlig.

Mvh
Provsten1

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 28-06-09 22:27

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-06-09 01:06

Ja at afslutte tråden når den bliver for varm og spørgsmålene trænger sig på er typisk for hylerne!

Men nu drejede tråden jo altså ikke om min person men om en drilling og en sådan har hvis ikke noget livssyn eller hvad?

Af de mange PB og mails jeg får hver dag kan jeg godt fortælle dig PB, at der er mange herinde, der er mere trætte af hylerne end af mig......

Kommentar
Fra : Møgelhøj

Dato : 10-03-10 10:49

hvis i har nogle spørgsmål angående min farfar må i meget gerne sige til men vil i godt lade ham hvile i fred.. nu har jeg læst tråden herinde og jeg vil helst undgå og udtale mig om ballegård af personlige årsager...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-03-10 09:58

Til "Møgelhøj"

Denne kommentar dukkede op på min skærm i går og derfor skriver jeg til dig.
Med al respekt for mindet om din farfar, synes jeg du skylder debattørerne herinde en forklaring på, hvorfor du her ca. 8 mdr. efter debattens afslutning henvender dig ? Denne opfordning er ikke ment som nogen bebrejdelse, men blot en stille undren over det sene tidspunkt for henvendelsen.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-10 10:17

Lad nu den sag ligge Øjenvidne - den er alt for pinlig i sær for dig, som påstod, at han IKKE var bøssemager.
Du skulle skamme dig,men det er nok den eneste dyd du ikke er i besiddelse af.

Jeg har i tråden skrevet, at jeg kendte ham og det GJORDE jeg langt bedre end de fleste.
Derfor blev jeg dengang pisse sur over din påstand - omkring en meget god ven!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-03-10 11:32

Til Bendt Ballegård.

Jeg synes vi skal lade "Møgelhøj" svare for sig selv - eller det er måske også dig ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-10 13:14

Nej, hvorfor det?

Din løgen historie og din påstand om, at du ved H.M.P. havde en uddannelse,som maskinarbejder (læs længe oppe i tråden) er der da kun dig, der kan trække tilbage.
H.M.P var IKKE uddannet maskinarbejder. Han begyndte i lære i Horsens hos H.N. dette firma lukkede og de fire lærlinge der var kom andre steder hend. H.M.P. valge selv: K.G.B alle..........
og der blev han udlært. Herefter aftjente han sin værnepligt.Kom på hærens materielskole i København ( der hvor hæren uddanner sine bøssemagerer) senere kom han til Århus. Han ville gerne have fortsat inden for militæret, men havde i mellem tiden mødt sin kone. Efter de blev gift fik han igen arbejde i Horsens hos MJ hvor han efter nogle år som rejsemontør i mange lande fik en stilling, som værkfører,derefter oprettede han Horsens Våbenværksted, som han drev i mange år til han flyttede herud hvor jeg bor og næsten blev min nabo...
Man skal ikke have berøringsangst for sandheden, men man skal bekæmpe løgnhalse og påståelige personer,som betvivler andres viden især når den ikke er i overenstemmelse med sandheden og det man selv påstår er løgn og latin.
Du sandhedsvidne - har aldrig kendt den gæve mand.
Så´lad du både ham og hans barne barn være i fred og indrøm at du løb med en halv vind.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-03-10 14:18

Igen blander denne løgnagtige vandal sig - jeg har skrevet til "Møgelhøj" og forventer et svar fra ham - men det er måske omsonst at vente på den unge mand, da du er Møgelhøj - endnu ét af dine navne du bruger.

Du kalder mig igen sandhedsvidne - forkert adresse!

Øjenvidnet4ñ

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-10 14:44

og der blev han udlært. Herefter aftjente han sin værnepligt.Kom på hærens materielskole i København ( der hvor hæren uddanner sine bøssemagerer)

På materielskolen udstedes der ikke svendebreve. Her undervises man i servicering for de forskellige værn. MEN NOGEN EGENTLIG UDDANNELSE ER DER IKKE TALE OM.

Man bligver heller ikke ingeniør, fordi man er engeneerer.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-10 15:24

Jeg stopper her - der til er mindet om min gode ven alt for kært - I sær når det største og mest beskitte menneske jeg har mødt i mit liv blander sig i noget han ikke aner noget om.

Omj jeg kalder sandhedsvidnet for øjenvidnet er i denne forbindelse uden betydning...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-03-10 16:43

bb1

Typisk for dette psykopatiske, perfide menneske. Lige så snart han føler sig trængt, trækker han sig fra videre diskusion.
Jeg er sikker på, at Tonganeseren ved hvad han taler om i forbindelse med militæret - det stemmer overens med min egen viden på området. Har bb1 forøvrigt nogensinde været soldat, udover tinsoldat ??

Hvis ikke bb1 er "Møgelhøj", afventer jeg stadig et svar fra ham.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-10 16:55

I sær når det største og mest beskitte menneske jeg har mødt i mit liv blander sig i noget han ikke aner noget om.

Hej Bent. Du er da en smule højere end jeg er. Besidt?? Jeg vasker mig 2 gange dagligt.

Har bb1 forøvrigt nogensinde været soldat, udover tinsoldat ??

Nej, Bent har ikke aftjent værnepligten.

Bent - for Helvede da. Skulle vi ikke prøve at bruge tiden til noget positivt?? Lad os droppe det gamle fnidder - og opføre os som fornuftige mennesker - med samme hobby.

Mvh.
Tongadrengen

Kommentar
Fra : Møgelhøj

Dato : 12-03-10 17:25

min farfar var en dejlig mand og jeg elskede ham overalt.. han var en god mand som virkelig gik op i sit arbejde, han blev bare revet væk fra os på en tragisk måde. vil lige sige til mit forsvar at jeg ikk er bb1 og vil aldrig nogensinde blive det.. jeg er en ung kvinde og min far var den ældste af de 6 børn som min farfar havde..

Kommentar
Fra : Møgelhøj

Dato : 12-03-10 17:31

grunden til at jeg først henvender mig nu er fordi at jeg gik ind på google og søgte på min farfars navn og våben da jeg ville se om jeg kunne opspore nogle af dem og der fandt jeg denne side.. kunne læse længere oppe i tråden at der var nogen som søgte efter nr.6 og 19 af min farfars rifler.. men blev forbavset da jeg så at ballegård havde været igang med at skrive om min farfar.. så er det at jeg gerne ville vide om det er senior eller junior ballegård som skriver.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-03-10 17:52

Til Møgelhøj.

Jeg vil gerne undskylde min mistænksomhed over for dig og dermed mindet om din farfar, men vi har og har haft et forfærdeligt opgør med Bendt Ballegård om stort set alt - det vil du kunne forvisse dig om ved blot at "bladre" lidt på jagtsiden - men tilbage til spørgsmålet om, hvilken Ballegård det er: Ham alle skriver til og om, er senior Bendt. Håber hermed at have besvaret dine spørgsmål.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-03-10 18:22

Hallooooooooooo Øjenvidne, det hedder senior Knudsen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-10 19:16

Ballegaard har ikke fået børn selv og må derfor være senior - selv om han opfører sig som en junior.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-03-10 21:02

I snakker som sædvanligt om noget i ikke ved det mindste om: Jeg har 2 sønner!!!!
Men kære Tonganeser - jeg svarede ikke på dit indlæg: 11-03-10 Kl.16:55

For jeg vidste, at du ikke kunne holde hvad du lover.....

Hvis nogen ønsker at kontrollerer om det er rigtigt hvad jeg skriver - så søg på google, kraks eller i telefonbogen. Der står navnene på begge mine sønner..... ( det mærkelige er at efternavnet er det samme)

Til Møgelhøj..

Jeg håber ikke du ved at læse indlægene i denne tråd har fået anden opfattelse end at jeg stadig holder af og savner din Farfar, som du selv skriver blev taget fra os alt for tidligt...
Ligesom jeg stadig taler med din Farmor - vi er jo næsten naboer. Jeg vil dog gerne indrømme, at jeg lod mig rive med og forsøgte, at fortælle dem her inde, som ikke ville tro det at din farfar VAR bøssemager og det enda måske dengang en af landets dygtigste, at han så til sidst var langt mere syg end nogen vidste og derfor somme tider måtte have lidt hjælp også af mig, er en hel anden historie..

Du har bestemt ingen grund til på nogen måde ikke at huske ham, som det gode og fine menneske han var. En person som jeg er stolt over,at kunne kalde min ven og som jeg savner meget..

- men gør mig en tjeneste! Lad være med at skrive mere her - for de mennesker herinde er det ikke besværet værd, at beskæftige sig med...
Jeg skal over til din onkel Bent i morgen - kan du have det godt og hils din far og formandinden....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-10 22:14

I snakker som sædvanligt om noget i ikke ved det mindste om: Jeg har 2 sønner!!!!
Men kære Tonganeser - jeg svarede ikke på dit indlæg: 11-03-10 Kl.16:55

For jeg vidste, at du ikke kunne holde hvad du lover.....

Det er ikke den forklaring du plejer at diske op med. Efter dine egne oplysninger til de lokale drejer det sig din kones særbørn - hvor et efternavn er noget man kan få ordnet ved folkeregisret.

Men for sidste gang: Du fatter stadig ikke, at du ikke bare kan svine andre til - uden at der bliver taget til genmæle. Havde du undladt at "vække" mig, havde jeg ikke blandet mig i debatten på Kandu. Tiden er stadig for kostbar til at ævle med dig.

Men du er så snyde hamrende dum, at du ikke fatter den selvfølgelighed. Du tumler rundt i datoer og indlæggene, du lyver skamløst og manipulerer helt åbenlyst med andres indlæg. Dertil kommer alle dine private mails til Gud og hvermand, hvor du angler efter medlidenhed og hjælp, når du endnu engang er taget i løgne og bagtalelse. Det har de fleste normaltbegavede fundet ud af - og du er helt ude at skide - min ven. Du er jo aldrig blevet voksen. Du tror stadig, at du kan bestemme om hvem der må "lege" med hvem - som da du var barn og ikke selv kunne skaffe dig legekammerater.

Kom nu videre mand. For god ordens skyld: Der kommer der ikke flere indlæg til dig fra mig. Jeg har ikke til hensigt at spilde mere tid på dig, og holder du nallerne for dig selv, så lader jeg dig i fred.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-03-10 22:15

han så til sidst var langt mere syg end nogen vidste og derfor somme tider måtte have lidt hjælp også af mig.

er en hel anden historie..
Knudsen den historie vil vi også gerne hører.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-03-10 22:24

Det er ikke den forklaring du plejer at diske op med. Efter dine egne oplysninger til de lokale drejer det sig din kones særbørn - hvor et efternavn er noget man kan få ordnet ved folkeregisret. Citat fra Tonganeseren slut...

Du er igen fyldt med løgn!!!!

At jeg skulle havde vækket dig - hvem var det der kom tilbage her på Kandu med et ganske tårevædende indlæg om sin syge kone. (Før var det din syge moster)

Min kone har kun været gift med mig. Det ved en hver som kender os og som evt. har fulgt lidt med på facebook så den der med hendes børn og lignende er noget du må have hentet fra din egen verden..

- men sådan går det når man lytter til sladder og især når det foregår imellem drukkammerater...

Et menneke som kan lyve som du gør - kan man ikke føre en fornuftig dialog med.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-03-10 22:28

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-03-10 22:15

--------------------------------------------------------------------------------
han så til sidst var langt mere syg end nogen vidste og derfor somme tider måtte have lidt hjælp også af mig.

er en hel anden historie..
Knudsen den historie vil vi også gerne hører.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad rager det dig?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-10 23:14

Et menneke som kan lyve som du gør - kan man ikke føre en fornuftig dialog med.....

Så lad være. Der er jo heller ingen som kan føre en fornuftig debat med dig. Det har de seneste 8 dage demonstreret.

Du er dømt ude - og så synes jeg vi skal slutte denne ørkesløse udveksling af mere eller mindre forståelige ord.

Slut herfra.