/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Topgear.com
Fra : peterpyt
Vist : 1050 gange
100 point
Dato : 22-06-09 21:54

Jeg kunne godt tænke mig at se de videoklip som ligger på topgear.com, og nogen dem fra bbc.co.uk - men det lader sig ikke gøre, måske pga. at jeg ikke går ind på dem via en engelsk ip, er der nogen måde man simpelt og lovligt kan få adgang?
på forhånd tak...
Peter..

Accepteret svar
Fra : dos-man

Modtaget 110 point
Dato : 22-06-09 22:15

det er ganske korrekt at det er kun via en engelsk ip man kan se det på

og løsningen er at bruge en proxyserver fra UK
og her er en ip som kan bruges
83.244.147.95 port 8080

internetindstillinger > forbindelser > lan-indstillinger
flueben i proxyserver + ip +port

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 22-06-09 22:18

Hej
Hvis du skifter ip adresse til en engelsk så burde du kunne komme ind.

den kan skiftes og fik lige et link af min mand.

http://hotspotshield.com/

der skulle man kunne skifte ip adresser, har ikke selv prøvet.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 23-06-09 09:18

Tak for svarene..
Jeg vil i morgen teste om det virker..

Peter. .

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 23-06-09 09:24

tilføjelse:
her lige en liste over proxyservers
http://www.proxy4free.com/page1.html

Kommentar
Fra : serato

Dato : 24-06-09 00:53

Der ligger et har af videoer fra Topgear på YouTube. Måske der er noget af det imellem du efterlyser!?

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 24-06-09 07:36

Hej Serato..
Jeg har skam kigget en del på you tube, og der ligger ganske rigtigt en masse, hvilket jo er super fedt. Kvaliteten af det materiale der ligger på deres egen er bedre, jeg har desuden et ønske om at bruge bbc´s hjemmeside til at se indslag om Formel 1 - bbc´s F1 dækning får tv3s til at ligne lokaltv..

Peter..

Kommentar
Fra : serato

Dato : 25-06-09 23:06

Ok. :)

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 26-06-09 10:31

Hej alle..
Jeg har kigget på hotspot shield - og er kommet til den konklusion at man kun kan få amerikanske ip adr. med det software...
Det med dos mans forslag - en proxy server, er det sikkert? jeg mener, kan dem som styrer den server så ikke se alt hvad jeg foretager mig? kan de ikke også læse min pc som en åben bog? Jeg er nok ikke helt så bekendt med proxy teknikken som jeg burde være inden jeg kaster mig ud i dette...

Peter. .

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 02-07-09 15:27

gør nu som jeg skriver ellers kommer du ikke ind
og det er da ikke farligt for det er ikke din maskine der er åben

hvad er en proxyserver
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/7ced6d16-fb98-475f-aaca-87f820b3a9871030.mspx

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 03-07-09 08:48

Hej DosMan..
Måske er det mig som er en tåbe til IT, men jeg kan ikke få det til at virke, jeg gør følgende.

Åbner min browser
Klikker på funktioner - vælger Internetinstillinger
Vælger fanen forbindelse
Klikker på knappen Lan instillinger
Sætter et Flueben der hvor Der står "brug en proxyserver til Lan"
Jeg indsætter den ip du gav mig
Indsætter 8080 ved port
klikker ok.

Men det virker ikke, underligt nok står der nu "The page can not be found" og ikke "siden er ikke tilgængelig"

Hvad er det jeg gør galt?

mvh
Peter..

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 03-07-09 17:32

jeg prøvede lige den ip som jeg gav dig og det virker her hos mig, det du kan prøve er at finde en anden proxy fra england fra den liste som jeg linkede til . For du gør det rigtige , men hvilken udbyder har du ? tdc , cybercity , aplus .. ? ...
i IE8 skal man evt klikke på opdatere eller trykke på F5 , der er fundet en fejl i ie8 som vi ikke endu kender men vi , arbejder på sagen
kind reggards
dos-man

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 03-07-09 17:36

hej igen peterpyt

jeg glemte helt at skrive:::::
nej der findes ingen tåber men kun uvidenhed , nu ved jeg jo ikke hvad du laver til dagligt men jeg kunne forestille mig at du satte mig på en opgave ja lad os sige murer uha så går det helt galt for mig.
vi er jo ikke alle lige gode til både dit og dat

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 05-07-09 16:47

Hej Dos Man..
Min internet udbyger er gal-net i odense, det er vist canal digital som står bag.
Jeg har kigget på listen over proxy servere og valgte den som hed defilter.co.uk - den kan jeg surfe igennem og det virker - men topgear siden siger nu at jeg ikke har aktiveret javascript (det har jeg kontrolleret, og det er aktiveret... )

Jeg forsøger lidt mere.. . Jeg satser hårdt på at få skidtet til at virke...
Og Dos man, ja nu kan jeg jo godt fornemme at du har ret meget styr på det med computere, jeg har til gengæld styr på el installationer, og arbejder med rådgivning inden for dette.. Så det er super at jeg kan få hjælp til dette her ...

/ Peter..

Godkendelse af svar
Fra : peterpyt

Dato : 07-08-09 15:39

Tak for svaret dos-man. Jeg har siden sidst rodet lidt med de proxyservere, og har fået det til at virke.. det er super. tak for hjælpen..