/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad hedder opstartsbilledet under Windo~
Fra : Mikael1973
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 26-10-01 01:12

Jeg er klar over at jeg kan finde opstartbilledet logo.sys, ip.sys i roden af windows95 / 98 drevet, men kan imidlertid ikke finde opstartsbilledet i windowsME???

Anybody knows ..... please ....

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-10-01 10:44

Hej igen Mikael
Du kan også klikke på start-og klik på søg der skriver du wallpaper,så kommer Alle opstartbillederne frem
MVH Brian

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 26-10-01 12:04

Jeg er ikke sikker på at du har forstået spørgsmålet briani.
Når windows starter vises der et fuldscreen billede, og det er dette mikaeel1973 snakker om.
Det du snakker om lader til at være tapetet på skrivebordet.

Det virker fint med logos.sys som slutbillede på min maskine. Men husk: du skal FØRST lave et slutbillede og gemmme det som *.bmp. Og herefter omdøbe (rename) det til logos.sys (tag en sikkerhedeskopi af logos.sys i windows mappen). Så skulle den være der.
filen skulle ligge i c:/windows/logos.sys

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-01 18:02

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:5W0C7.105$Hb2.33641@news010.worldonline.dk...
> Jeg er klar over at jeg kan finde opstartbilledet logo.sys, ip.sys i
> roden af windows95 / 98 drevet, men kan imidlertid ikke finde
> opstartsbilledet i windowsME???

Mon ikke det er ligesom i Windows 95 og 98 ?
Hvis der ikke findes en \Logo.sys, benyttes det billede der er indlejret i IO.SYS.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>
!-! Remove _X_ from Email address

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 26-10-01 19:22

Du er inde på det rigtige Deurell..

Joh .... Der ligger et billede i xx:\windows\logos.sys .... Imidlertid er billedet WindowsLockdownscreen .... (med teksten ... du kan nu slukke din computer)

Kan det være at windows i io.sys skifter billedet automatisk i windows mappen, for at undgå at vi roder med vores ned og op starts billeder ???

Accepteret svar
Fra : soccer

Modtaget 50 point
Dato : 27-10-01 02:03

Du skal lægge en fil med navnet LOGO.SYS ind i roden af C.\

Hvis den ikke har den rigtige størrelse, vil den ikke blive vist.
Den skal have samme størrelse og pixel, som c:\windows\logos.sys på 127 kb og 400*320 pixel, 8 bit-farve , så kan du udskifte dit startup-billede med denne fil.

Du kan evt. kopiere c:\windows\logos.sys til c:\ og omdøbe den til LOGO.SYS, hvorefter du tager den ind i PAINT og tilretter den til det du vil have.

Dette er kun en kommentar, men hvis du mener det er det rigtige svar, så afvis det forrige svar, så jeg kan svare på den igen og få de point, der tilkommer mig.

Godkendelse af svar
Fra : Mikael1973

Dato : 27-10-01 09:33

Tak for svaret soccer.

Det fatter jeg dog ikk en meter af .... Men det er vel som du skrev, at den bruger det pakkede "billede" af logo.sys i io.sys, til opstart, hvis den ikk findes .... Under alle omstændigheder har jeg nu atter min egen redigerede opstartsfil ........ linux rules, but can we live without windows ???

=8)