/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Problemer med edonkey!!!
Fra : gobling
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 10-04-03 23:50

Hej allesammen..

Min download og connection til server er meget dårlig, min Linie er 512/512 så det er ikke normalt kun at downloade med 1 - 2 kilo hele tiden... Jeg har været i option og sat Download/upload til max.. Jeg har også prøvet adskellige bots til edonkey, men det hjælper heller ikke. Har på fornemmelsen af at der skal konfigureres et eller andet i programmet. Men hvad??? Håber i kan hjælpe. TAK

Kommentar
Fra : Random

Dato : 11-04-03 00:14

Hvis du sætter det til max ved at sætte hastighed til "0" (nul), så prøv at skrive din hastighed i KB i stedet.
Ellers prøv eMule:
http://www.emule-project.net/
Eller eMule Plus:
http://www.emuleplus.tk
Synes man med disse programmer meget lettere kan finde en server, der funker.

Mvh
Random

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-04-03 07:50

Nu ved jeg at mit svar ikke vil populært, men sandt: Brug ikke fildelingsprogrammer som indeholder spyware. Det kan simpelt hen lave megen rod på din puter. Jeg tror din linie er helt i top men at din båndbredde ædes op af alt det utøj som skal startes op.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 11-04-03 12:26

Tvivler als, hvis det virkeligt var tilfællet ville eDonkey jo næppe være så populært.
Men derfor er det da en god idé at køre AdAware, for at cheke for diverse sager, der måtte ligge på ens computer.

Mvh Random

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-04-03 13:08

Random> KaZaa er også populært. KaZaa Lite har slet ikke det antal brugere som KaZaa har, men nevermind blot min tanke.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 11-04-03 14:38

Ja, programmer kan godt være populære selvom de indeholder adware.
At KaZaa er mere udbredt af de to skyldes vel bare at det kom først. Og at det virker rigtigt godt på trods af der sq ligge et lille bitte program i baggrunden, som man iøvrigt kan vælge fra, hvis man er opmærksom under installationen og ikke bare trykker, Ok ,Ok, Ok...
Den almindelige amatør bruger tænker ikke så meget over, adWare. Han/hun ser bare downloads suser af sted, er glad, og holder sig til det program.

Men langsomt vil KaZaa Lite da forhåbentligt æde sig ind på KaZaa, da det er mere brugervenligt, hvis da ikke eMule overhaler dem alle inden om

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-04-03 14:51

Gratis programmer der indeholder spyware er mange gange populære. De SKAL være populære for at kunne opfylde deres mål hos spywareproducenterne. Det er rigtig at de ekstraprogrammer står ofte nævnt i licensbetingelser (som ingen ser) og i nogle tilfælde kan de fravælges, ikke altid. Du har ret i at mange ikke tænker på spyware når de "suser glad afsted". De samme forstår heller ikke når computeren bliver langsom, går ned, kommer med mærkelige popups eller i værste fald bliver hijacked. Ih sådan en dårlig pc, og den forhandler! Jeg skal komme efter ham. Der er også nogen der ikke forstår at det er nødvendigt med en virusscanner. Joh - Sådan er det nu engang. Men der er alligevel flere og flere der forstår vigtigheden af at bruge programmer uden spyware, malware, trojaner og den slags. For hvorfor bruge dem når der findes nogen uden?

Kommentar
Fra : Random

Dato : 11-04-03 15:03

Næe, er temlig enig. :) Vil da også undgå, der kører ting på min computer, jeg ikke ved hvad er. Eneste grund til at bruge programmer med spyware skulle være at disse programmer er betydeligt bedre end deres alternativer. Hvis de så er det, og man kan fjerne spywaren med AdAware eller ligefrem vælge den fra ved instalationen, kan man da godt installere skidtet.. man ska bare vide hvad man gør.

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-04-03 15:12

Jeg tror ikke vi er så uenige, for som du siger: Man skal bare vide hvad man gør.