/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bukkejagt.
Fra : bb1
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 22-06-09 05:48

Forfatter: Berthelsen
Indsendt: May 27 2006 - 12:56 PM
Emne:

Tilføj til venneliste Send privat besked
Afskydningstal - løgn og statistik.
Hvis man af vildtudbyttetabellerne udleder, at et større antal afskudte bukke er et udtryk for en stigende tilvækst, så er man langt ude.
Antallet af byjægere (læs købejagter) er voldsomt stigende, og når man har betalt for noget, så skal man vel også have valuta for pengene, og derfor er udbyttetabellen ikke noget troværdigt udtryk for tilvæksten af rådyrene. Tallene er kun dokumentation for antallet af afskudte bukke - nicht weiters- og kan udelukkende bruges til retfærdiggørelse af at skyde revl og krat af hvad man ser.
For 5 år siden anbefalede DJ sine medlemmer at spare bukkene og skyde et par råer mere end sædvanligt. Ingen har fulgt denne opfordring, og om et par år kommer vi til at se reusltatet af denne uetiske afskydningspolitik.
Mvh.E.B.Berthelsen

Vi skriver nu 2009 Hvordan er det så gået Hr. Berthelsen - Du ved det ikke. Du har måske opholdt dig iblandt Tonganesere siden 2006.

Jeg ønsker ikke at gå ind i nogen form for diskussion om afskydning af store eller små bukke, men kun om det ene spørgsmål EBB selv rejser. For vildtstatestikkerne for de forløbne tre år taler jo deres eget tydelige sprog...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-09 08:18

I er sindsyge hele bundtet.

Hvad med som jeg har skrevet før at gå på jagt efter rotter i danske kloakker som formerer sig langt mere end det stakkels råvildt og udgør et farligt sundhedsproblem for befolkningen.

Nå ja, man kan da bare lade være med at læse Jeres hadske udfald, men alligevel.

Nu er Kandu jo så "pragtfuld nem" at bruge som lokum, hvis det var en avis ville redaktøren ikke lægge 2 mm spalteplads til læserbreve af den type når han kunne se hvor det bar hen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-06-09 10:53

Luffe Du skulle prøve at læse UGE.NYT FREDENSBORG.

De har stakkevis af læserbreve liggende fra E.B.Berthelsen med emner lige fra postkasse tømning til hundeluftning, mangler de lidt fyld på en siden. Går de blot hen i skuffen under EBB.

Desuden så vil jeg gerne at emnet tages seriøst!!!

For ellers graver vi jægere efterhånden blot vores egen grav, når det er personer med samme mening, som EBB der uimodsagt får lov til at fremture med sådan en gang vrøvel

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 01-07-09 17:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Nu er der gået otte dage og intet svar fra D. L. S. Hylerne, men det var nu heller ikke ventet!!

Jeg er dog ikke så ked af det. For jeg har hermed endnu en gang bevist, hvordan især E.B.Berthelsen er for en lille ussel mand, der gerne sviner andre til, men ikke vil svare når det brænder på for ham selv.

At de ikke skulle kunne svare fordi de er på ferie eller udelukket. Er noget vrøvl - for de han mange gange bevist, at det ikke er nogen hindring. For deres personfnidder...