/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dagligdagens helte
Fra : Klumme
Vist : 1035 gange
10 point
Dato : 22-06-09 01:39

Hvor er det befriende dejligt at nogle modige og uforfærdede personer tager fat i de virkelige problemer i denne onde verden Tak for det. I er dagligdagens helte.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1183552.ece

Det er helt på højede med de danske helte, som tager kampen op mod lægevagtordningens horrible mangelfuldhed. At tænke sig, at der i Danmark årligt er ca. 3 mio. opkald til lægevagten og at disse opkald har hele 158 personer klaget hvoraf de ca. 30 % fik medhold. (Hørt i TV i aften)

Når en dødsyg patient henvender sig til lægevagten fordi man akut gennem 3 døgn har haft ondt i ryggen og blot beder om lidt morfin til at dulme smerterne er det klart noget svineri at lægevagten koldt og naziagtigt afviser dette og henviser til egen læge dagen efter Fandme godt der bliver gjort noget ved det lægevagts-svineri.

En enkelt patient havde kl 23 om aftenen opdaget en kløende knop på håndryggen, som ikke plejede at være der. og var frygtelig nervøs for at det kunne være malignt melanom. Enhver som interesserer sig for dødelige sygdomme ved, at det netop er en af disse grusomme sygdomme, hvor man teoretisk kan falde død om på mindre end 24 timer. Når dette tilfælde blev afvist af lægevagten med henvisning til egen læge, er det netop et udtryk for lægevagtens arrogante og kyniske behandling af nødstedte medborgere, som ingen steder hører hjemme. Vi betaler jo alle vores skat og dermed lægens løn, så skal de sgu osse behandle os, når man beder den om det.

I øvrigt min dybeste medfølelse med det unge par, som angiveligt mistede deres lille søn ved en lægevagtfejl. Det er helt uhørt og ligner ikke noget, at man ikke laver knapbatterier som er spiselige. Man ved jo at småfolk putter al ting munden.

Generelt er det super, og vi skal alle være dybt taknemmelige over, at andre med skarp focus på de virkelige problemer i dagligdagen verden over, gider og magter at tage kampen op mod verdens virkelige problemer....internationalt, nationalt og regionalt.

Tak for det helte......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-09 01:46

Øhh nå javel så, jeg troede du mente mig da snakkede om helte
Citat
At klaske en flue på tv viser, at han ikke er perfek
ikke perfekt min bare
jamen jeg må så hellere tilslutte mig koret og klappe i mine så hænder

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-06-09 01:47

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-09 01:48

Smid lige et M ind, der hvor det mangler tastaturer er ikke hvad de har været, kan man ikke købe et tastatur som er birkes resisten

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-06-09 01:53

HEHEHE

Det er sengetid og den flue som er i mit soveværelse tør jeg sgu ikke røre. Håber blot ikke den gylper sit ækle enzymspyt ud over mit spæde korpus med opløsning til følge, for derefter at sutte mig i sig afsluttende med et velbehageligt ræb. Men herregud... den skal jo osse leve det lille eksistensberettigede væsen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-09 01:56

Citat
den flue som er i mit soveværelse tør jeg sgu ikke røre
nej lad endelig være, du bliver sgu hængt offenlig af hverdagens helte nu vil jeg ind og se efter fluer i soveværelset, håber du får godt respons i spørgsmålet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-06-09 02:01

LOOOL Go nat

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-06-09 04:14

Citat vic2000
Der er ingen, som får mig til at tro på, at folk blive syge eller kommer galt afsted med vilje,
citat
Om du tror det eller ej - så sker det faktisk

At din forrige læge har "proppet" dig med "stærk" medicin gør gudskelov IKKE at den næste SKAL have samme indstilling Og vær du glad for det ((Citat refi d, 15/05-09)
citat vic2000
at De nye læger ikke skriver recept ud på stærk medicin, for det må de // vi ikke for Embedslægen, lyder deres besked,
((( hvad vil du så gøre af // ved dine smerter så længe, ??? )) + der kan tilstøde dig yderlige lidelser i mellemtiden,
Den - de nye lægers udtagelser, vi gider ikke at have bøvl eller balade med Embedslægen, som er vores chef. Du kan kontakte mig // lægehuset, når du har fået afklaret besked fra smertekliniken, efter ca, 2½-3½ måned, og hvad så i mellemtiden
ingen smertestilende medisin.
citat ibm760 d15/05-09
Til gengæld lyder det fornuftigt, at en ny læge overvejer andre muligheder - end evig stærke smertestillende medicin.
Krumme
det er nutidens smerte behandlings form,
krumme det er ikke allene vagtlægen det er også Embedslægen, som er raplende skør, for at bevare sin status
krumme prøv selv ar ringe ril Embedslæge Hans Erik Therkelsen Ribe
den mest ubehøvlede personage jeg vel i mit liv har snakket med, prøv du krumme og ring ham op, og fortæl hvad du mener om hans stilling,
kjeld

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-09 07:15

"Hverdagens Helte" er i mine øjne:

1.) Buschauffører/Lokoførere
2.) Brandmænd
3.) Postbude
4.) Skraldemænd
5.) Politibetjente

Politikere, journalister, soldater og div. 'aktivister' er derimod mere eller mindre nødvendige 'onder', man nok bare må leve med. Præcis som de autonome
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 10 point
Dato : 22-06-09 08:23

De virkelige "helte" må da være kontanthjælpsmodtagere...

De har vist at det er muligt at leve for "næsten ingenting" og dermed bevist at læge-, advokat-, direktørlønninger osv. er ALT for høje....

PS..

Er en folketingspolitiker ikke en kontanthjælpsmodtager ????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-06-09 08:48

Citat
Er en folketingspolitiker ikke en kontanthjælpsmodtager

Jo....og også HKK Margrethe & Co.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-06-09 09:22

HKK - Hvad hulen betyder det Dova??? Hendes Kongelige Kontanthjælåsmodtager LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-06-09 09:48

Ikke overraskende har fnatmiden vic2000 ikke fattet en hujende fis af min ellers så tydelige dybe sarkasme i trådens første indlæg.

Citat
krumme prøv selv ar ringe ril Embedslæge Hans Erik Therkelsen Ribe
den mest ubehøvlede personage jeg vel i mit liv har snakket med, prøv du krumme og ring ham op, og fortæl hvad du mener om hans stilling,
kjeld

Hvad i himlens helvede skulle jeg dog ringe en for mig fuldkommen fremmed læge op og fortælle ham om en mening, som jeg på ingen måde kan have qua jeg overhovedet ikke kender manden og intet udestående har med ham.

Samtidig må jeg sande, at efter jeg har haft den mere end tvivlsomme fornøjelse (andet end som underholdning og legetøj lool) at have stiftet bekendtskab med fnatmiden vic2000, mere end godt forstår, at diverse læger mere eller mindre vil skide ham et stykke. Hvis han fører sig frem på samme måde overfor dem, som han fører sig frem på Kandu, så er de helt berettiget frigjort fra deres lægeløfte og fuldt berettiget til at losse ham i røven ned af trapperne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-06-09 10:05

Citat
HKK - Hvad hulen betyder det Dova??? Hendes Kongelige Kontanthjælåsmodtager LOOOL

Nemlig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-06-09 10:11

LOOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-09 13:33

Det er da "positivt" at man øjnede sarkasmen i mit indlæg

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 22-06-09 15:03

Citat
De virkelige "helte" må da være kontanthjælpsmodtagere...
- så hvis jeg dropper mit job, sætter mig ned på bænken for at vente på overførselsindkomsten så bliver jeg en helt ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-09 15:23

Øv

Jeg modtager i øjeblikket ..og fra igår; NUL 'emiler' fra Kandu.dk om nye indlæg

..så godtag venligst min sporadiske 'absentia'/errative response i dette ellers vigtige spørgsmål

</MOLOKYLE> ..og: </DEBATTØR>

..andre? ...med samme 'problem' ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-09 16:50

Citat
..andre? ...med samme 'problem' ?

Ikke her...

Citat
så hvis jeg dropper mit job, sætter mig ned på bænken for at vente på overførselsindkomsten så bliver jeg en helt ??

KUN hvis du kan LEVE af det

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 06-07-09 20:08

Citat
De virkelige "helte" må da være kontanthjælpsmodtagere...

De har vist at det er muligt at leve for "næsten ingenting" og dermed bevist at læge-, advokat-, direktørlønninger osv. er ALT for høje....

LOOOOL