/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
OCR scanne med Brother DCP130C
Fra : pakube
Vist : 1735 gange
50 point
Dato : 21-06-09 22:47

Hej i stuerne - hilser på mænd og fruerne.

Jeg har en Brother DCP130C printer og PC med Windows Vista. Når jeg scanner og vælger: "Scan til OCR" og trykker Start på printeren, skriver den "Læsning fra enhed". Efter en tid, skriver den i en dialog boks: "Denne egenskab er ikke disponibel fordi intet OCR program er installeret. Installer OCR program først. (CC3-108-00031109)

Hvad gør jeg nu????
Hilsen Pakube.dk

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 21-06-09 22:57

Citat
Jeg har en Brother DCP130C printer

Har du OGSÅ softwaren, eller gå ind på deres hjemmeside og hent
deres scanner program__ALLETIDERS,
DA DEN KAN DET HELE = PAPERPORT

ELLERS HAR JEG SOFTWAREN TIL DEN.
=
pm

Citat
OG ØVVV_ DU SKREV PRINTER.

OPDATER ALLIGEVEL

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 21-06-09 22:59

kAN IKKE læse MERE.
eller
Citat
Når jeg scanner og vælger: "Scan til OCR"

Du har ingen SCANNER ??
////

eller bare en printer..

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 21-06-09 23:03

Du kan bruge OPEN OFFICE
eller hvis du har en Words 2003 / eller mindre
der skulle gerne ligge et INDBAGT MS program der kan genkende TEKST

Men du er velkommen til at skrive = pm
har et godt lille og hurtigt program, der kan det hele.

Men det kræver STADIG at du har LIDT SOFTWARE, som kan scanne/ printe,

Ellers søg på free OCD soft

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-06-09 23:12

Mon ikke der følger et OCR program med din scanner/printer , prøv at se på den medfølgende CD//DVD

Kommentar
Fra : pakube

Dato : 21-06-09 23:54

I OpenOffice 2.4 kan der kun indsættes et scannet billede, ikke OCR. ØV.
Har prøvet med den medfølgende software, der installere fint, men virker ikke. ØVser igen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-06-09 00:07

Prøv at søg efter opdaterede vista drivere på producentens hjemmeside.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-06-09 01:00

Det handler ikke om drivere men om tekstgenkendelsessoftware. til brothers konmbinerede scannere og printere plejer det at være med på installations cd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-06-09 01:40

Citat
plejer det at være med på installations cd
Læs tidligere indlæg...........................

Kommentar
Fra : pakube

Dato : 22-06-09 09:30

Den installations CD, den har jeg kørt og installeret, men det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-09 09:58
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-09 10:00

ellr spring direkte til side 43

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 22-06-09 18:58

du skal have fundet dit læseprogram og så køre det med kompatibilitet for Win XP for det virker ikke med Vista
Altså find den .exe fil som du starter programmet op med
Jeg kan ikke lige på stående fod huske hvad den hedder

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 22-06-09 19:07
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-06-09 18:46

@ nielsjs: påstår du at deres vista driver ikke virker på en vista?????

@ pakube:
her er direkte link til den nyeste driverpakke, hent den og prøv så igen http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/eu/dk/da/dlf/dlf/000000/002600/dlf002697.html?reg=eu&c=dk&lang=da&prod=dcp130c_all&type2=1&os=74&flang=37&dlid=dlf002697

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-06-09 06:49

godt nok lidt sent men spørgsmålet er jo ikke lukket endnu
Nej jeg påstår ikke at den ikke dur MEN det er kun driveren til printeren du anviser ikke et program til ocr genkendelse som der er på cd-en til printerne.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-06-09 10:12

kig igen, det er en softwarepakke og OCR programmet ER med

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-06-09 16:16

nu har jeg så installeret dette program for 3. gang
OG for 3. gang får jeg at vide at "denne egenskab er ikke diponibel fordi intet OCR program er instaleret--installer OCR program først"
Det er den download knap midt på siden ikke??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-06-09 16:41

øhhh nielsjs, det var da dig det sagde at programmet skal køres i kompatibillitets mode, så du må jo have programmet i forvejen.

dit problem må derfor være et andet end det pakube har.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-06-09 16:47

Joh men jeg har bade XP og Vista til at kunne køre på samme maskine så må man jo vælge lidt efter hvad man skal lave ikke !!!!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-06-09 16:57

@ nielsjs: måske du skulle oprette dit eget spørgsmål, vil gene hjælpe men vi skla jo ikek spamme pakubes spørgsmål