/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
love for knallert forsikring
Fra : hamdengule
Vist : 2282 gange
100 point
Dato : 20-06-09 20:14

hej jeg er en dreng på 15 næsten 16.
jeg har fundet en knallert på dba. men den er uden parpir, kan den så blive forsikret?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-09 20:24

Du skal sikre dig, at det ikke er en stjålen knallert du køber. Det er da betænkeligt, at der ikke er papirer på den.

Citat
Køber du en brugt knallert af en privat, og det senere viser sig, at knallerten er stjålet, risikerer du at miste knallerten uden erstatning. Du kan minimere den risiko ved at bede om en kvittering, når du køber en brugt knallert. Er det ikke muligt, kan du i stedet bede sælgeren om at udfylde en blanket, der bl.a. angiver knallertens stelnummer, motorens nummer samt sælgerens ID.

http://www.stopindbrud.dk/Default.asp?ID=583

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-09 20:25

Nej det kan den ikke---

Hvorfor er der ikke papierer, den er vel ikke "lånt"??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-06-09 20:25

Uden papir, og vel også uden nogen garanti....................pas på.

Hvis Du får brug for kaskoforsikringen er det vel kun et stelnummer der kræves.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-06-09 20:27

Nordsted1 --> hvorfor ikke?! - Så længe man kan finde stelnummeret kan der vel laves papirer?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-09 20:32

Hvis du har stelnummeret så kan du evt. se her om den er meldt stjålt

http://www.crimecode.com/soeg.asp?ctrl=0&hitslut=0%20&siden=0&theSQL=&hovedgruppe=cykler&menu=cykler

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-09 20:36

Der er ikke papirer på en knallert, som der f.eks. er på en motorcykel eller en bil, medmindre det er en nyere knallert af dem der skal være nummerplade på.

Og med hensyn til at kunne forsikres, der skal bare opgives hvilket mærke knallerten er, og så stelnummeret som kan aflæses på knallerten.

Men hvis knallerten f.eks. er meldt stjålet vil det blive et problem når du henvender dig for at å den forsikret, for så står knallerten jo nok registreret som efterlyst, og så bliver den konfiskeret.

men du kan få stelnummeret på knallerten og så prøve at ringe til politiet og spørge om den er efterlyst.
Hvis den ikke er det, er det ikke noget problem

Kommentar
Fra : hamdengule

Dato : 20-06-09 21:01

tak for hjælpen