/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
opskrift på Chilipoppers
Fra : Dullermaren
Vist : 2668 gange
200 point
Dato : 10-04-03 22:01

er der nogen der ligger inde med opskrift på chili poppers og dip ?
chili poppers er jalapeno chili med fyld af noget ostelign. paneret og kogt i olie......men hvordan og hvoledes ??????

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 10-04-03 23:23

225 gr cream cheese
240 ml shredded sharp cheddar cheese (4oz.)
240 ml shredded monterey jack cheese (4oz.)
6 slices bacon, cooked,crumbled
1.23 ml salt
1.23 ml chili powder
1.23 ml garlic powder
500 g fresh jalapenos, halved lengthwise and seeded
120 ml dry breadcrumbs
sour cream or salsa or prepared onion dip or ranch salad dressing or any combo of the above!
1. In mixing bowl, combine first 7 ingredients, mix well.
2. Spoon about 2 Tbl.
3. filling into each pepper half.
4. Roll in breadcrumbs, and place into greased 15x10x1 baking pan.
5. Bake, uncovered, in 350º oven for 20 minutes for spicy, 30 minutes for medium, and 40 minutes for mild.
6. Serve with sour cream, salsa, dip or dressing.
7. Makes about 2 dozen.

jeg fandt denne opskrift på nettet og formåede at få målene oversat til metermmål.
Jeg håber du kan bruge den, det lyder forresten lækkert

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-04-03 23:26

Hej Dullermaren

Måske er det det jeg fundet her? Prøv selv at se efter.

http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/opskrifter/0843.htm

Med venlig hilsen

Frank

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 11-04-03 01:22

By the way.... commentar til ovenstående opskrift: 350º er i Fahrenheit, i celcius er det 175º. Monterey jack cheese er en +45 mild skæreost og sour cream er noget der ligner creme fraiche. Jeg bor i USA, så du er velkommen til at spørge mere om opskriften.

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 11-04-03 02:37

nå ja det havde jeg ikke lige lagt mærke til :) det var godt du så det....

Accepteret svar
Fra : esc2spc

Modtaget 200 point
Dato : 11-04-03 02:40

Her er endnu et opskrift:

10 jalapeno pepper, flækket på langs, fjern frøene
200g flødeost naturel, stue temperatur
2 æg
2 spsk vand
salt
2 dl brødkrummer
oile til friturestegning
Fyld jalapeno pepper halve med flødeost og press 2 halve pepper sammen igen. Pisk æg, vand og salt. Dyp jalapeno pepper i pisket æggemasse og vend dem i brød krummer. Stil dem på et stykke bagepapir og stil dem i fryseren i 2 timer. Varm oilen i en gryde til til 185°C. Friturestege i 3 minuter, eller til de er gylden. Stil jalapeno popper til et stykke køkkenrulle.

At putte bacon i dem, som den tidligere opskrift lyder også meget godt.
Det lyder som at du kan nærmest lave hvad som helst til dippen. "God mad er let at lave" har også nogle gode forslag.

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 11-04-03 02:44

PS.
men mon ikke at man skal holde sig til et par stykker hvis man vil holde dem slanke linie? :)
Held og lykke

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 11-04-03 02:45

PS.
men mon ikke at man skal holde sig til et par stykker hvis man vil holde den slanke linie? :)
Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : Dullermaren

Dato : 11-04-03 12:09

Tak for svaret esc2spc.
Det med vægten bliver ikke det store problem, da de er lige så stærke som de er lækre
hvor fandt du egentlig opskriften?
mvh.Dullermaren

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 11-04-03 21:48

Glad for at du kunne bruge det Dullermaren!
Jeg fandt den såmen på nettet. Hvis du laver en google søgning på "jalapeno poppers recipe" får du en hel masse. Der er alverdens variationer med crabbekød, parmasan, ris, hytteost osv.
Jeg kiggede på nogle stykker og fandt den "reneste" opskrift og oversat den. Her får du linken: http://southernfood.about.com/library/rec02/bl21220b.htm
Velbekomme!
ps. jeg har tilpasset hele opskriften til 200g flødeost istedet for 250g som i den oprindelige opskrift forslår. Det er fordi danske flødeostspakker er normalt 200g og det ville være fjollet hvis du skulle købe 2 pakker, bare fordi du skulle bruge 50g fra den. Jeg finder den slags uigennemtænkt opskrifter frustrerende og det sker typisk når opskrifterne er oversat ordret.