/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagtforbud
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 2946 gange
50 point
Dato : 20-06-09 09:01

Hvornår er det rimeligt at fratage en jæger hans jagttegn og våbentilladelser ? Anses en jæger for at være til fare for sig selv og sine omgivelser med våben i hånd ? Skal man have forårsaget ulykker eller kan man tænke sig muligheden, at vedkommende rent mentalt ikke opfylder "normen" og dermed bør fratages rettighederne ? Kan man sidestille problematikken med inddragelse af kørekort ved mentalt og fysisk "handicap" ? Eller......?
Spørgsmålene er mange og svarene er nok endnu flere - hvad synes I som aktive jægere ?

P.g.a. spørgsmålenes alvorlige karakterer, beder jeg kun om seriøse kommentarer.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 20-06-09 09:17

Citat
P.g.a. spørgsmålenes alvorlige karakterer, beder jeg kun om seriøse kommentarer

ja så langt, så godt, ! men - men??

Skal der grines, ??? eller skal der grædes,

Der er vel ikke nogen, der kender bedre end dig selv!!, de bøsseholdere som er her på kandu, er der nogen af dem, som kan give, efter din mening,
et seriøst svar, jeg spørger, ?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-06-09 09:48

vic2000

Der skal hverken grines eller grædes - dertil er spørgsmålet efter min mening for alvorligt ! M.h.t. dit spørgsmål om nogle af "bøsseholderne her på kandu" er i stand til at svare, er jeg så naiv at stole på mine medmennesker, indtil andet er bevist ! Det kunne jo være, at nye "kunder" på kandu også fik lyst/mod til at give deres mening til kende. Så mit svar til dig er et ja.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-06-09 09:56

Jeg er ikke selv jæger, men støtter da tanken da en mentalt forstyrret jæger i det "civile" liv kan finde på at bruge sit våben, f.eks mod konen.
Hvad er i den forbindelse proceduren når man søger om våbentilladelse, skal man fremvise straffeattest ?
Udstedende myndighed har jo nok ikke adgang til journaler omhandlende psykiatriske behandlinger.

Fysisk handicap hører nok ikke ind herunder, medmindre personen har "ustabile" arme eller meget dårligt syn. En fyr med kunstigt ben kan jo klare det mest utrolige så hvorfor ikke også jagt

Og vic2000, jeg tvivler på at Du nogensinde har haft et våben i hånd, men hvis det sker vil jeg anbefale specielt Dig den bedst skydestilling som er at putte løbet ind i munden og trykke af

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 20-06-09 09:57

Brug black list knappen, Øjenvidnet, så slipper du for ham

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-06-09 10:28

LuffeA

Der skal ikke fremvises straffeattest ved ansøgning om våbentilladelse, kun tegttegn. Den udstedende myndighed, politiet, undersøger derefter i kriminalregistret, om de har noget på én.
M.h.t. psykiatiske patentienter mener jeg det forholder sig således, at hvis ansøgeren har begået en kriminel handling p.g.a. sin psykiske sygdom og fået dom for det, så står vedkommende også i kriminalregistret og bliver "fanget" der.
Men hvis vedkommende er i behandling for en psykisk lidelse, bliver han ikke "opdaget", så der er måske et hul i lovgivningen !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-09 11:19

Det er jo ikke noget specielt for jagt...

Hvor mange psykisk syge tror du der "render rundt" i hjemmeværnet

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 20-06-09 11:51

Citat
Brug black list knappen,
fra freida,?
Det kunne jo godt være at lille mig, har haft en haglbøsse i hånden, før du kunne sidde på potten frieda, og til din oplysning freida, så er der mere end en præmietrofæ på hylden, og der er vel ingen mere end dig selv der higer efter præmier, så den dutter sq ikke frieda, men forresten frieda hvordan gik det med dit tilbehør af våde varre til din spanske tomatsovse,??
frieda sandheden er som regel ille hørt, det gælder også på kandu, ik??

Til geniet luffea
Tjaeeeeeeeeee det ku måske godt være en løsning luffea, for at undgå, og komme til at være rolatoførrer, og til besvær, for dem som kun forstår at
bruge albuen. og ikke andet, tilbage til tråden

Citat
Der skal hverken grines eller grædes - dertil er spørgsmålet efter min mening for alvorligt

Nej det skal det nemmelig ikke, jeg er glad for at du bringer et så vigtigt
emne op, som det vitterligt er, jeg selv har alle dage været parat til at aflevere mit jagt tegn, såfremt du ikke kan bestå den prøve som det indebære, med at erhverve sig et jafttegn, og jeg mener også, at fra det år
på lige fod med kørekort, at man skal have en læges udsagn, og så en kompatent person til at vudere, om man er i stand til stadigvæk og kan håndtere bøssen, og for mit vedkommende måtte den gerne være en hår prøve. for så tror jeg også selv på at så vil der blive siet nogen fra. måske endda mange,
hvad fanø linner det at en ryste peter eller en ryste Grethe, de skal have
lov til at være i besiddelse af et sådant våben NIX Øjenvidnet4.
for at disse så ikke skal føle de er blevet overflødige, så kan de komme med
på jagt som klapper, og ikke andet, jo måske frokosten, og Rød Ålborg,
og jægermeisteren, det er recepten og tilladelsen for disse, og Nix mere,

til sidst ! hvad luffea skal det være før juleaften , eller hvor når menner du,?? det skal fore gå, ??
kjeld

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-06-09 12:01

Hej Refi

Givetvis nogle stykker - nu kender jeg ikke procedurerne for at blive optaget i Hjemmeværnet, men du har da ret i, at det ikke kun er jægere der har problemer med våben.
Når man taler våben, er det sædvanligvis skyde- og stikvåben man altid omtaler som farlige - har nogen tænkt på, at f.eks. en skarptslebet spade er et frygteligt våben i de forkerte hænder, eller en skruetrækker, eller et stemmejern, eller diverse knive fra køkkenskuffen...?? Listen er alenlang, men vi skal jo også leve med de farer, der i hverdagen omgiver os - helt gardere os mod alle ulykker kan vi ikke.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 20-06-09 12:11

Til Øjenvidnet4,
En meget aktuel indlæg, og derfor kunne jeg heller ikke holde mig,?? for at kommentere,
Så sent som i går middags, da ringer min nære jagtkammerat fra Bornholm.
og fortæller, manden er virkelg god også med riffel skydning, og plejer i 98% af alle stævner at komme hjem med præmier, han var til træning sidste søndag, og blev hurtig klar over at han var e slagen mand, han kunne
ikke ramme på 300meter banen plet som han ellers er god til at ramme,
han lagde riflen i æsken ud i bilen, og hjem låste riflen inde i skabet, tog nøglen, og gik op til konen og sagde, her er nøglen til våbenskabet, jeg tør
ikke mere at kunne bruge disse, førjeg har været ved øjenlæge,
jeg roste ham for hans indtiativ, og tænkte mit, bare alle ville gøre det,
så gu findes der også rigtige bøsseholdere,
jeg vil da, blive glad hvis du gad, og kommentere ovennævnte,
kjeld

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 20-06-09 12:22

Citat
Hvor mange psykisk syge tror du der "render rundt" i hjemmeværnet
fra refi

Nej refi det har du så sandelig ret i, der skulle der sq også en meget kraftig
indsats til for at få belyst hvor mange der, som er kompatente til at være
bøsse holder, for mig, må de godt, stå og vinke, med en stav på vejen,
men så derfra, til at være bøsseholder, der er et kæmpe spring,
mere kontrol med skyde våben, det ville være en ønske drøm,
kjeld

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-06-09 12:43

vic2000

Din bornholmske jagtkammerat har gjort det helt rigtige - dét kunne vi andre lære noget af !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 20-06-09 12:46

Til Øjenvidnet4
Menner du ikke, det kunne være en knad god ide, på lige fod, med biler, at der, blev indført en periodisk test som bøsseholder, det behøver jo ikke
nødvendig vis at skulle koste noget, f.eks en kompatent person fra en skyde bane eller fra en jagtforening, og hvis det så blev sådan at man tog 20 af gangen, og at alle 20 skulle blive og overse hinandens færdigheder,
det kunne måske også give nogle oplysninger, så man kunne gå til vedkommende og sige aflever dit tegn makker, for du dutter ikke mere som bøsseholder,
kjeld

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 50 point
Dato : 20-06-09 12:48

Straffeattester skal ikke sammenlignes med Kriminalregisteret. I sidstnævnte anføres nemlig, om vedkommende har jagttegn.
Bliver man straffet for voldsforbrydelser, for det meste efter § 245 - ryger jagttegnet i en nærmere bestemt periode. Er man i psykiatrisk behandling eller under mentalobservation, så ryger jagttegnet også, og man kan ikke få udstedt våbentilladelser - og allerede udstedter tilladelser inddrages administrativt.

Nu er der jo vide rammer for hvad der kræves, for at blive erklæret skør og dermed uegnet som våbenbesidder. Selv om signaltrafikken på Kandu undertiden mere end antyder, at nogle af os med føje ville kunne kategoriseres som kandidater til en eller anden "Funny Farm", så står det nok ikke så slemt til i virkeligheden. Jeg betragter i hvert fald generelt kommunikationen som skæg og ballade. Jeg ved hvad der tænder en vis Herre af, og det udnyttes, så længe han ikke knytter sylten.

Der er altså tjek på kontrollen om udsedelsen af jagttegn og våbentillaldelser. Der er en vis automatik i systemet. Har man jagttegn og en ren straffeattest, så kører systemet uden de store sværdslag.
Jeg er grovpistol og grovrevolverskytte, og her er det Rigspolitichefen som giver sin tilladelse til at besidde nævnte håndvåben. Her er kraven strengere, end til tillaldelsen til jagtrifler. Først og fremmest skal man fungere som novice i en skytteklub, hvorefter bestyrelsen vurderer, om man er rimelig normal oveni kraniet. Dernæst går sagen til Rigspolitiet - som tjekker ansøgerens historik i Kriminalregisteret - hvor alt er anført fra den dag man stjæler de første blommer i naboens have.

Hvad angår hjemmeværnsfolket, så er det Kasteller der tjekker op om soldaternes psykiske situation. Jeg har et par gange ringet til Kastellet, når en ungersvend opførte sig unormalt - og så undersøger et udvalg i det aktuelle kompagni sagen. Man snuer rundt hos naboer, venner, koner og kærester, og hvis nogen finder soldaten påfaldende, så sendes soldaten "hjem".
Derudover har ingen hjemmeværnsfolk deres våben i hjemmet (ny forordning), så problemet er nok ikke så stort mere.

I det hele taget sker det uhyre sjældent, at en jæger eller hjemmeværnmand går amok med sine våben. Måske er der kun tale om 2- 3 tilfælde årligt. Til gengæld slås der mange ihjel i trafikken, og ingen kan vel benægte, at en bil er et farligere våben end en riffel eller en haglbøsse. Og den kan bruges flere gange.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-06-09 12:51

LuffeA!

Du skal ikke fremvise ren straffeattest. Når du ansøger, underskriver du samtidig en erklæring på ansøgningen om at politiet må tjekke Strafferegisteret.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-06-09 13:10

Hej Tonganeser

Så fik vi lige tingene sat på plads - tak for dét !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-06-09 13:18

vic2000

Nu er det således, at jeg ikke nødvendigvis skal svare på alle spørgsmål - det orker jeg ikke - men prøv at følge med i debatten, der vil givetvis falde nogle guldkorn fra debattørerne.
Tak for din forståelse.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-06-09 14:54

Weekend underholdning på Kandu:

Citat
fra freida,?
Det kunne jo godt være at lille mig, har haft en haglbøsse i hånden, før du kunne sidde på potten frieda, og til din oplysning freida, så er der mere end en præmietrofæ på hylden, og der er vel ingen mere end dig selv der higer efter præmier, så den dutter sq ikke frieda, men forresten frieda hvordan gik det med dit tilbehør af våde varre til din spanske tomatsovse,??
frieda sandheden er som regel ille hørt, det gælder også på kandu, ik??

Til geniet luffea
Tjaeeeeeeeeee det ku måske godt være en løsning luffea, for at undgå, og komme til at være rolatoførrer, og til besvær, for dem som kun forstår at
bruge albuen. og ikke andet, tilbage til tråden

Citat
Der skal hverken grines eller grædes - dertil er spørgsmålet efter min mening for alvorligt

Nej det skal det nemmelig ikke, jeg er glad for at du bringer et så vigtigt
emne op, som det vitterligt er, jeg selv har alle dage været parat til at aflevere mit jagt tegn, såfremt du ikke kan bestå den prøve som det indebære, med at erhverve sig et jafttegn, og jeg mener også, at fra det år
på lige fod med kørekort, at man skal have en læges udsagn, og så en kompatent person til at vudere, om man er i stand til stadigvæk og kan håndtere bøssen, og for mit vedkommende måtte den gerne være en hår prøve. for så tror jeg også selv på at så vil der blive siet nogen fra. måske endda mange,
hvad fanø linner det at en ryste peter eller en ryste Grethe, de skal have
lov til at være i besiddelse af et sådant våben NIX Øjenvidnet4.
for at disse så ikke skal føle de er blevet overflødige, så kan de komme med
på jagt som klapper, og ikke andet, jo måske frokosten, og Rød Ålborg,
og jægermeisteren, det er recepten og tilladelsen for disse, og Nix mere,

til sidst ! hvad luffea skal det være før juleaften , eller hvor når menner du,?? det skal fore gå, ??
kjeld

- find 5 fejl...
- og derefter 5
- og o.s.v. ...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-09 16:47

Citat
Hvad angår hjemmeværnsfolket, så er det Kasteller der tjekker op om soldaternes psykiske situation. Jeg har et par gange ringet til Kastellet, når en ungersvend opførte sig unormalt - og så undersøger et udvalg i det aktuelle kompagni sagen. Man snuer rundt hos naboer, venner, koner og kærester, og hvis nogen finder soldaten påfaldende, så sendes soldaten "hjem".
Derudover har ingen hjemmeværnsfolk deres våben i hjemmet (ny forordning), så problemet er nok ikke så stort mere.

Lige et par rettelser indenfor bagatellerne

Hjemmeværnsfolk har deres våben i hjemmet, men de har ikke ammunitionen

Sker der noget i en hjemmeværnsfolks liv, f.eks mistet et barn, eller andre ting,som kan gøre hjemmeværnsfolk ustabile, bliver våbenent taget fra dem, til man er sikker på deres sindstilstand

Citat
ikke ramme på 300meter banen plet som han ellers er god til at ramme,
han lagde riflen i æsken ud i bilen, og hjem låste riflen inde i skabet, tog nøglen, og gik op til konen og sagde, her er nøglen til våbenskabet, jeg tør
ikke mere at kunne bruge disse, førjeg har været ved øjenlæge

Godt han trods alt kunne indse at han skulle til øjenlæge, men ligefrem give nøglen til konen???

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-06-09 19:45

Kære Øjenvidnet4
Citat
Hej Tonganeser
Så fik vi lige tingene sat på plads - tak for dét !

Øjenvidnet4

Stort set fik fik Tonganerser de vigtigste ting med, det er rart der er nogen der ved noget om tingene

TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-06-09 21:32

Hjemmeværnsfolk har deres våben i hjemmet, men de har ikke ammunitionen.

OK, så ved jeg det, men er det ikke således, at der går en tid, før man får våbnet med hjem - under betingelse af, at man råder over et Skafor godkendt våbenskab??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-09 22:30

Man skal først have godtkendt sit hjem, og kunne opbevarer våbenet forsvarligt, og låsen/bundstykket i en seperat og aflåst boks (boksen skal sidde fast, i huset)

Så ikke noget våbenskab her

Man skal også forvente uanmeldt besøg, hvor det bliver kontrolleret at våbenet er i huset, adskilt og forsvarligt opbevaret

Våbenet bliver udleveret efter man har gennemgået grundskoleforløbet

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 20-06-09 22:57

Citat
Godt han trods alt kunne indse at han skulle til øjenlæge, men ligefrem give nøglen til konen???
fra nordsted

jeg mener at bjarne har gjort det rigtige, bla andet fordi han ved han har to
sekser til at gå på sit jord areal, så for ikke at falde for fristelsen, så derfor
nordsted, er du selv jæger eller bøsseholder, ??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-06-09 22:58

Tak for det Nordstedt1.
Jeg har stor respekt for Hjemmeværnets indsats. Jeg blev ellers udskrevet til værnet efter mine år i forsvaret, men pga. ren og skær dovenskab, holdt jeg mig tilbage.
Jeg synes det er fint, at så mange som juligt lærer vbåbenbetjening, for derved at kunne yde en folkelig indsats, hvis der med tiden skulle opstå alvorlige indenrigske kriser. Så derfor al mulig sympati herfra.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-09 23:45

Tonganeseren... du kan vel stadig blive meldt ind i HJV??Vi har et kanon godt sammenhold/venskab

Citat
for derved at kunne yde en folkelig indsats, hvis der med tiden skulle opstå alvorlige indenrigske kriser.

Jeg syntes desværre der alt for ofte bliver set ned på folk i HJV, men jeg vil håbe/tro at det er fordi folk ikke ved hvilken stor indsast vi faktisk yder

Vi hjælper med til at eftersøge forsvundne personer, vi er med i sneberedskabet - ja sne har vi ikke haft meget af i vinter, men så har vi lige været med til at hjælpe (i døgndrift) med at pumpe vand og lave dæmninger for dem der havde oversvømmelser. Det er også os der hjælper med at tømme de huse, hvor politiet finder tyvekoster, og kører det i politiets depot (politiet har jo mandskabsmangel) vi dirigerer trafikken ved byfester o.lign, vi samler tømmer op på stranden når skibene taber det undervejs, og sidst men ikke mindst vi har styrker i udlandet ikke i felten, men vi bevogter lejrene.. så vi er ikke kun nogle week-end krigere

Citat
Så derfor al mulig sympati herfra

Mange tak, bare der var flere af din slags

Vi skal også jævnligt på skydebanen for at kunne have vores våben, i det hele taget så har vi en del kurser, så vi kan bruges til mange ting og ikke "kun" forsvarer DK

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 21-06-09 01:10

Citat
Hjemmeværnsfolk har deres våben i hjemmet, men de har ikke ammunitionen
Fra Nordsed

Nordsted jeg vil da gerne have dig til at kommenter hvorfor. de så ikke må have krudt og kugler hjemme, ??

Når du lige som stiller dig selv tvivlende, hvorfor Bjarne afleverede nøglen til konen
Citat
men ligefrem give nøglen til konen???

Nordsted også ud fra det, som du vel nok kun har et svar på overstående,

Nordsted Bjarne er meget højt placeret oppe i rang listen indefor hjemmeværnet, men så også fordi han er en meget - meget dygtig jæger og skytte og har liggende krudt og kugle, så derfor vælger han det sikkerste, også selv om, du måske synes, det er en underlig form for sikkerhed, for mig er det en super sikkerhed,
og som Øjenvidnet skriver længre oppe i tråden. der er nok mange der kunne lære noget af det nordsted. med al respekt for hjemmeværnet, så skulle de bare ikke, have adgang til våben, allerhøjest en start pistol, så de kan sætte et gadeløb igang,
kjeld

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-06-09 15:23

Arh - VIC2000, nu ikke så uforsonlig. Vi ved begge, at der har været kedelige episoder, hvor en hjemmeværnsmand er gået amok med sit våben, men hvis vi kigger lidt i bakspejlet, så er der tale om meget få episoder gennem tiderne. Men OK - en episode er en for meget, og Hjemmeværnet har så truffet foranstaltninger, så medlemmerne af Hjemmeværnet ikke har ammunition liggende derhjemme.
Som i så mange brancher findes der brodne kar, og der vil altid være en eller anden, som ikke forstår den dybere sammenhæng, men i 99,99999% er der tale om folk, som tager deres engagement alvorligt.
Hjemmeværnet blev etabeleret på baggrund af de urolige politiske forhold efter 2. Verdenskrig, hvor de forskellige politiske fraktioner sloges om magten. Derfor enedes man om at stable Hjemmeværnet på benene, for trods alt at kunne støtte de demokratiske kræfter. Vi havde to yderpunkter i dansk politik - spændende helt fra den yderste venstrefløj (kommunisterne) og den yderste højrefløj (konservative, syndikalister m.m.) som meget gerne ville sætte deres fingeraftryk på politikken herhjemme. Til alt held lykkedes det at få noget fornuftigt ud af det - selv om cheferne for nogle værn herhjemme indgik det såkaldte "Forsvarsbroderforlig" som gik ud på at lade militæret overtage magten, hvis "de røde) skulle komme til magten. Altså et ren og skært fascistisk projekt. Det kostede cheferne deres stillinger, og i en sådan situation ville Hjemmeværnet, med dets brede folkelige baggrund, have været sat ind mod disse fascistiske værnschefer og deres medløbere - for at sikre demokratiet.
Muligheden for en europæisk fascisme er stadig overhængende, og derfor er det piskende nødvendigt, at enhver våbenfør mand bliver undervist i våbenbrug, så en eller anden "generalissiomo) ikke en dag forsøger sig med et større facistisk tiltag. Der eksisterer også en anden fare af indenrigspolitisk karakter, men for ikke at piske en stemning op, vil jeg undlade at komme nærmere ind på dette emne.

Derfor glæder det mig oprigtigt, at interessen for at blive medlem af Hjemmeværnet er stigende. Som Nordsted1 skriver det, så udfører Hjemmeværnet et hav af nyttige opgaver, hvor de aflaster politiet. Heroppe fandt nogle hjemmeværnsmænd f.eks. en gammel mand, som lå i grøft - ude af stand til at klare sig. Politiets hunde fik forkert fært - men en hundefører fra Hjemmeværnet fik gelediget sin hun frem mod det varme spor - og manden blev fundet med en meget lav kropstemperatur.
Nå der afholdes tore offentlige arrangementer, hjælper Hjemmeværnet også til - og de gør det helt gratis, så vores politi kan bruge tiden på krævende opgaver.

Selv er jeg for gammel - men det har glædet mig, at min søn har meldt sig hos Hjemmeværnet. Han er lærerstuderende, er grovpistolskytte, jæger og lystfisker og har et ganske afslappet forhold til våben. Men han ser det som sin opgave at være med til at give sit til sikring af demokratiet herhjemme.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-06-09 16:10

Nu er der jo vide rammer for hvad der kræves, for at blive erklæret skør og dermed uegnet som våbenbesidder. Selv om signaltrafikken på Kandu undertiden mere end antyder, at nogle af os med føje ville kunne kategoriseres som kandidater til en eller anden "Funny Farm", så står det nok ikke så slemt til i virkeligheden. Jeg betragter i hvert fald generelt kommunikationen som skæg og ballade. Jeg ved hvad der tænder en vis Herre af, og det udnyttes, så længe han ikke knytter sylten.
Citat slut.

Ja det kan Tonganeseren/ uslingen E.B.Berthelsen som ikke vil vedkende sig sit eget navn være mere end glad for

Men bid lige mærke i at D.L.S. våbentekniske sagkyndig IGEN forsøger, at bestemme hvem og hvad der må skrives her på Kandu, som han ville det på NetNatur, men blev smidt ud, som han ville det på Jagtformidling, men blev smidt ud.

Lige om lidt så kommer han ind med en masse plat og personfnidder omkring min person, for jeg ved også hvad der tænder ham, nemlig at man blot fortæller ham sandheden. Den kan han sku ikke tåle at høre - søg dog hjælp mand

Hvis vi nogen sinde skal have ro herinde, så er det ganske nødvendigt, at en peron som han, der virkelig er syg i roen engang for alle får at vide, at vil han angribe nogen, så skal baglandet være iorden og at løse rygter, noget han har hørt,noget han selv forestiller sig ikke holder vand og derfor ikke kan bruges til noget, som helst, at det nu pludselig skal være skægt det hele er et typisk tegn fra en der høre hjemme på en koldbøttefabrik. Han kan ikke skelne imellem fantasi og virkelighed

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-09 16:14

Tonganeseren.... tak for et dejligt indlæg

Lige en lille tilføjelse.... udover de brådne kar, så var det også pga rockerkrigene, at det blev for interessant at finde HJV folk privatadr, da man jo vidste at der var våben og ammu, nu er vi heldigvis ikke så spændende at finde mere, og det er jeg glad for

Nu er mange mange HJV folk igang med at øve "kørsel" mm. til klimakonferencen, så der er da hele tiden noget fornuftigt at foretage sig, og ikke kun som mange fejlagtigt kalder os - week-endkrigere

Dejligt at høre din søn er med i HJV

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-06-09 17:30

Bendt Ballegård

Bevis venligst hvorledes Tonganeseren forsøger at bestemme hvem og hvad der der må skrives på Kandu.

Sidste afsnit i din kommentar er absolut spændende læsning - du har jo forudsætningerne for at udtale dig !!

Indtil nu, hvor du kom ind i billedet, var her ganske stille og roligt, ikke med megen trafik - til gengæld med debatører som viste, at kvalitet er bedre end (dum) kvantitet !!

Så jeg vil da foreslå dig følgende: Hvis ikke du kan lide duften i bageriet, hvorfor finder du så ikke et andet sted til dine "positive" ytringer. Disse steder findes måske ikke ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-06-09 18:06

Var der ikke noget med, at jeg var her længe inden dig og hylerne?

Indtil nu, hvor du kom ind i billedet, var her ganske stille og roligt, ikke med megen trafik - til gengæld med debatører som viste, at kvalitet er bedre end (dum) kvantitet !!

Fortæl min lige hvor er kvaliteten idet- E.B.Berthelsen, skriver:

Nu er der jo vide rammer for hvad der kræves, for at blive erklæret skør og dermed uegnet som våbenbesidder. Selv om signaltrafikken på Kandu undertiden mere end antyder, at nogle af os med føje ville kunne kategoriseres som kandidater til en eller anden "Funny Farm", så står det nok ikke så slemt til i virkeligheden. Jeg betragter i hvert fald generelt kommunikationen som skæg og ballade. Jeg ved hvad der tænder en vis Herre af, og det udnyttes, så længe han ikke knytter sylten.
Citat slut.

Det er meget svær at finde tilsyneladende også for dig,men hvad krage søger jo som bekendt mage...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-06-09 18:39

Bendt Ballegård

Hvilken betydning har anciennitet for at deltage i debatterne på Kandu ? Giver det f.eks ret til at du altid har ret i dine udtalelser ? Og at "yngre" deltagere skal stå ret for dig ?

Jeg har forgæves ledt efter "E.B.Berthelsen" i denne tråd, så...........??

Må vi ikke lige få dit bud på definition af kvalitet ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-06-09 18:40

"Fortæl min lige hvor er kvaliteten idet- E.B.Berthelsen, skriver:"

Ja, det skrev Ballehyleren.

Hvem er det jeg skal fortælle noget om kvalitet??? Din lige? En sådan findes ikke. Du er meeeeeeeeeeeeeeget unik.

Og wroooooooooooooooooooooommmmmmmmmmmmmmm, så tænder Ballehyleren af, og en lind strøm af løgne og svineri kommer nu væltende ind i denne tråd. Ak ja, det varede så kort.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 21-06-09 18:59

Jeg har være medlem af hjemmeværnet i mange år. HJV har bestemt ændret sig, til en mere professionel organisation og selv i Helmanprovinsen findes vi, til bevogtningsopgaver, så et bestemt ja til at vi skal have et frivilligt korps af folk der vil gøre en indsats for det danske samfund
Knudsen du har beklaget dig over der er nogen der ødelægger den gode stemning, det har du nu lige gjort, Tonganesers indlæg har her på dette spørgsmål, kun bidraget positivt
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-06-09 19:30

Øjenvidne hvad vil du?

Hvilken betydning har anciennitet for at deltage i debatterne på Kandu ? Giver det f.eks ret til at du altid har ret i dine udtalelser ? Og at "yngre" deltagere skal stå ret for dig ?

Jeg har forgæves ledt efter "E.B.Berthelsen" i denne tråd, så...........??

For mig og sikkert mange andre er det helt klart at du kun diskuterer for diskussionens skyld.
Alle undtagen dig er efterhånden klarover, at Tonganeseren ER E.B.Berthelsen, så jeg kalder ham altså KUN ved rette navn.

Det jeg prøvede at fortælle dig var, at du selv er en af dem, der er kommet herind meget sent enda og at dine indlæg kun indeholder personfnider og sjælden holder sig til emnet - sådan også nu...

Jeg har aldrig gjort krav på at alt hvad jeg skriver er den eneste sandhed, men jeg har kæmpet for,at deltagerne herinde holdt op med at udsprede halve sandheder og rygter og det har du heller ikke ville overholde. Derfor er du altså en af dem, der er poppet op her med spam.......

At E.B.Berthelsen ikke selv kan se "Kvaliteten" i det han selv skriver var forventet

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 21-06-09 19:41

Tonganeser jeg tager hatten af for din søn gør en indsats for det demokratiske Danmark
SHV

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-06-09 19:44

Bendt Ballegård

Du spørger hvad jeg vil ! Såmænd blot nogle svar på de spørgsmå jeg har stillet dig kl. 17:30 og 18:39 i dag.

Spam ? Når du nu svarer mig på ovennævnte spørgsmål, kan du så ikke lige fortælle mig, hvad "spam" er ?

Til det øvrige indhold af din kommentar kan jeg kun sige: Nåeee !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-06-09 20:52

Øjenvidne hvad vil du? Skriver Bb1.

Jamen, han vil bare deltage i debatten - og det er han da særdeles velkommen til. Det er vel ikke noget du skal bestemme - Ballehyler.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-06-09 21:04

Såmænd nej I kan jo godt selv indbyrdes - hvornår flytter I sammen!

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-06-09 08:07

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 13:42

Citat
Så ikke noget våbenskab her

Våbenskabe bliver indført i Hjemmeværnet nu... for hvem det ikke er muligt at have et våbenskab, skal afleverer deres våben.... godt nok