/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
store filer
Fra : loberg
Vist : 511 gange
500 point
Dato : 19-06-09 21:33

Jeg har lige skrevet a.g overfør store filer til ekstern harddisk har fulgt jeres råd om at prøve at lave den til ntfs, men uden held. Jeg har XP . Min eksterne harddisk er på 1 t.
LOBERG

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-06-09 21:37

Bare et lille pip fra mig: Kan du overhovedet føre nogen data over på den exerne?

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 19-06-09 21:45

ja.
inde i komandopromt skal jeg skrive diskenhedsnavnet for drev I :
Jeg har prøvet at skriv i og I og jeg har også prøvet at skrive j

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-06-09 21:54

Enten severino eller refi har på et tidspunkt skrevet noget om, at hvis en meget stor extern er tilsluttet med strøm via USB-stikket, kan det knibe for en bærbar at "trække" den. (Nu går jeg altså ud fra, at det er en bærbar, du bikser med ). Løsningen var noget med et specialkabel. Jeg har prøvet at finde spørgsmål/svar, men jeg kan desværre ikke finde dem. Men jeg vil lige skrive til severino og prøve at få ham til at se med her .

Det med komandoprompt blander jeg mig uden om .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-06-09 21:57

Nu har jeg bedt severino kigge på det, og så håber jeg bare, at han kommer ind .

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 19-06-09 21:59

Nej det er ikke en bærbar

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-06-09 22:12

Sørens også da . Og jeg der troede, at næsten alle var "bærbare" i dag. Selv de spillegale .

Så kan jeg altså ikke hjælpe. Derfor daffer jeg af med et held og lykke og godnat.

Mvh fra heller

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 19-06-09 22:13

inde i komandopromt skal jeg skrive diskenhedsnavnet for drev I :
Jeg har prøvet at skriv i og I og jeg har også prøvet at skrive j
men den skriver at jeg har skrevet et ugyldig diskenhedsnavn( jeg her skrevet i: og i: vil ikke accpt)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-06-09 22:20

Gå ind i stifinder og se hvilket bogstav din eksterne HD er tildelt. Og så skal du bruge dos sprog for at arbejde i kommandopromten. Og hvorfor vil du bruge kommandopromten?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-06-09 22:22

Har lige læst dit tidligere spørgsmål og her er et af svarene at du skal skifte filsystem på den eksterne. Du skal skifte til NTFS, så den kan håndtere store filer. Er det korrekt?

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 19-06-09 22:33

dem der har svaret mig siger at jeg skal gå ind i kommandopromten.Min nye eksterne harddisk har fået bogstav I og det har jeg også skrevet ( convert I: /fs:ntfs og så beder den om at jeg skal skrive diskenhedsnavnet for drev I : og det er der at den ikke vil accp. jeg har skreve i: og I: uden held)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-06-09 22:38

Skriv I:\

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 19-06-09 22:39

ja

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 19-06-09 22:39

Hvorfor formaterer du ikke fra Diskhåndtering ? Højre klik på Computer, klik på Administrer ovre til venstre, klikker du på Diskhåndtering, der vises din tilsluttede harddisk, højre klik på den og klik på Formater, vælg ntfs som filformat.
Og så ville jeg KOPIERE over på den hardisk, ikke flytte

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 19-06-09 22:45

Skriver ugyldig diskhedsnavn for dette drev

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 19-06-09 22:49

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-09 22:53

Selv tak - lykkedes formateringen ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-06-09 22:55

Kan en 1 tons HD virkelig formateres på 3-4 minutter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-09 23:19

Formateringen kan begynde inden for 2 minutter den behøver ikke at være afsluttet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-06-09 23:23

Hej ovn. Og hvor længe varer så formateringen? 1 T

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-06-09 23:59

Citat
Selv tak - lykkedes formateringen ?
Loberg svarer ikke
Citat
Og hvor længe varer så formateringen? 1 T
O.v.n svarer ikke .

Og nu et retorisk spørgsmål: Hvorfor svarer Loberg ikke o.v.n.? Måske fordi Loberg har opgivet at arbejde med den externe HD for anden gang? Og det er ærgerligt. For noget må være gået galt helt fra starten i det første spørgsmål fra Loberg. Måske skulle der slet ikke ha været formateret i NTFS. Måske der "bare" er en fejl af en eller anden slags på den HD. For det normale er jo, at når der bliver tilsluttet en ny enhed til en pc, bliver denne enhed bare fundet og kan tages i brug uden videre. Også til at kopiere store filer over på.

Så det ville være rart at vide, hvad Loberg har gjort, inden han/hun stillede det første spørgsmål her på Kandu. For jeg tror virkelig, at det ikke er lykkedes med den formatering. Og det er sgu synd, når det nu har kostet Loberg så mange point.

Forslag: Loberg, start igen her med at fortælle, hvad du har "lavet" med den externe, inden du stillede det første spørgsmål. For så er jeg overbevist om, at o.v.n. vil guide dig igennem, så du kan få den til at virke

Mvh og god nat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 00:03

Loberg svarer sandsynligvis ikke, fordi loberg ikke får mails efter at have accepteret et svar, o.v.n. svarer ikke, fordi profilen ikke har den mindste ide om hvor lang tid en formatering af så stor en disk tager, jeg kan nøjes med diske på 120 GB

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 00:05

En harddisk skal "normalt" formateres, inden den tages i brug, og er den formateret i forvejen, så er det sikkert ikke ntfs som er filsystem, men fat32

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-06-09 00:10

OK. Men tror du, jeg rammer helt ved siden af med mit såkaldte retoriske spørgsmål? .

(Og jeg var nervøs for, at du ikke ville svare mig, fordi jeg ikke gad skrive dotter i dit "navn" )

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-06-09 00:14

Jamen, skal det være NTFS for at håndtere store filer? Jeg har da kopieret 300 MB over på en fat32 extern uden problemer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 00:17

Citat
jeg var nervøs for, at du ikke ville svare mig
det er jo slet ikke dig som har stillet spørgsmålet vel

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-06-09 00:24

Citat
Og hvor længe varer så formateringen?
Det var da fra mig .

Men jeg skal måske oprette et spårgsmål om Andet, for at spørge dig, om det er i orden, at jeg "springer" over dotterne i dit navn ?

Men du springer over de andre spørgsmål, jeg stiller om ntfs mm. og det med at ramme ved siden af. For hvis du er nogenlunde enig med mig, så vil jeg skrive privat til Loberg, at du gerne vil hjælpe igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 00:37

Loberg har fået hjælp til at formatere sin harddisk, hvis du har et spørgsmål om ntfs eller andet, så bør du selv stille et spørgsmål: http://www.kandu.dk/newquestion.aspx?grpid=30608

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-06-09 00:46

Citat
Måske fordi Loberg har opgivet at arbejde med den externe HD for anden gang? Og det er ærgerligt. For noget må være gået galt helt fra starten i det første spørgsmål fra Loberg. Måske skulle der slet ikke ha været formateret i NTFS. Måske der "bare" er en fejl af en eller anden slags på den HD. For det normale er jo, at når der bliver tilsluttet en ny enhed til en pc, bliver denne enhed bare fundet og kan tages i brug uden videre. Også til at kopiere store filer over på.
Jeg har skrevet dette, fordi jeg virkelig tror, at det ikke er lykkedes for Loberg at formatere, selv om der er givet en del hjælp. Og fordi det har kostet Loberg en del (er det 800 point?) for måske ingen ting.

Rent personligt er jeg helt ligeglad med fat32 og ntfs. Jeg mener bare, at Loberg skal ha noget for pointene. Men hvis du ikke gider tænke over, om min tvivl er berettiget og derfor ikke vil hjælpe Loberg mere, så OK da.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-09 00:53

ntfs filformatet er til store filer, derfor skal harddisken formatere i det filformat, og det gøres lettest fra Diskhåndtering på en Windows computer, det var det råd jeg gav spørger og det har loberg sandsynligvis så gjort nu, ellers blev spørgmålet vel ikke accepteret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-06-09 08:44

Citat
dem der har svaret mig siger at jeg skal gå ind i kommandopromten.Min nye eksterne harddisk har fået bogstav I og det har jeg også skrevet ( convert I: /fs:ntfs og så beder den om at jeg skal skrive diskenhedsnavnet for drev I : og det er der at den ikke vil accp. jeg har skreve i: og I: uden held)

Det er ikke Drevets bogstav der skal skrives, men hvad DU kalder disken, f.eks. BackUp,
hedder drevet bare "Lokal Disk" mener jeg ikke der skal skrives noget

mvh klaudi