/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Store filer
Fra : loberg
Vist : 300 gange
300 point
Dato : 19-06-09 20:14

Jeg har købt mig en ekstern harddisk. Så vil jeg gerne have fylttet nogle store filer over ( fra hjemmevideoer ) men så siger den at der ikke er plads selvom der er . Kan man ikke "snyde" den så men kan overføre store dater ?
LOBERG

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-09 20:21

Du skal formaterer den i NTFS systemet

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 19-06-09 20:23
Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 19-06-09 20:46

Citat
Du skal formaterer den i NTFS systemet

Altså hvis den ikke er NY, så lad endeligt VÆRE, DU SLETTER AL DATA.

Ellers LIDT FLERE opløsninger???

1. disk er IKKE HVAD DEN har været= størrelsen

Hvad bruger du selv som, fat 16/ 32 eller nfts WIN 3/ Vista, og har den de rigtige 'sektorere'.
Citat
såfremt/ og tilfælde = af alt muligt andet

Styre system?

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 19-06-09 20:47

Passer USB, med hvad du selv har til rådighed.
Ellers, opdater dine USB drivere, på producentes hjemmeside.
Og ikke andre sider.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 19-06-09 20:49

Citat
Hvad bruger du selv som, fat 16/ 32 eller nfts , og har den de rigtige 'sektorere'.
WIN 3/ Vista/ eller bare en MAC
Skulle der have stået.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 19-06-09 20:53

Citat
Så vil jeg gerne have fylttet nogle store filer

Vil lige nævne, der er meget STOR forskel på at flytte/ sende, og kopi´ere
så prøv begge metoder, før du laver for meget andet, som kan gå grueligt galt.

Det kan også være, selv om jeg ikke tror det, at din PC er fyldt op,
og derfor ikke kan lagre midlertidige mapper, som kræves ved fil-overførelser.

Så prøv også en DISKOPRYDNING.

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 19-06-09 20:55

Ellers findes der diverse tweak´s for dit problem, men smid lige et svar først.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-09 21:00

Du kan også konvertere drevet til NTFS system med kommandoen

convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs

Klik Start>Kør, skriv cmd, i den sorte boks der fremkommer skriver du:

convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs

tryk Enter

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 19-06-09 21:09

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-09 21:14

Velbekommen