/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Videooptagelse til DVD
Fra : niller59
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 19-06-09 20:10

Hej
Jeg vil gerne overspille mine ferieoptagelser fra Videkameraet til en DVD. Er der et godt program til dette formål ?

Med venlig hilsen
Niller59

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-06-09 20:31

Hvilken type VideoKamera er det, kom med noget flere oplysning
VHS / S-VHS / DV-TAPE / SD-FLASH / Hardisk
Opløsning eller Modellen

MVH JegErHer

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 19-06-09 21:46

Altså nu ved jeg ikke så meget om det, men jeg bruger min DVD optager og afspiller til at overspille på, jeg bruger små kassettebånd til min vidiooptager som er VHS/C bånd, det står i min DVD manual hvordan jeg gør, hvis du har sådan en kan du vel læse i den manuel der følger med det prøvede jeg og det var fine skiver jeg fik lavet.

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-06-09 23:30

Ja der er en del forskellige programmer til at redigere video og til at brænde dvd .
Nero kan for eksempel.

Men det kræver at du har et eller andet interface til at overføre video til computeren, og at du har en dvdbrænder. typen af interface afhænger af dit kamera. Derfor får du ikke nærmere svar før du oplyser mere.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-06-09 06:28

Køb en billig videomaskine med harddisk og DVD.
Jeg har en gammel JVC hvor jeg kobler mit kamera til og smider det over på harddisken eller brænder en DVD eller et VHS bånd. Meget simpel.

hawaii7

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-06-09 10:10

Hvis du vil rediger og indlægge tekster mv. kan jeg anbefale Pinnacle Studio 12, men det er ikke "bare noget man gør", det er lidt mere kompliceret end som så.

Afhængig af hvilket kamerasystem du har, om det er digitalt/hardisk eller analog, så skal du bruge tilslutning fra kamera til PC.