/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Acer Aspire L5100
Fra : bentjuul
Vist : 1122 gange
300 point
Dato : 19-06-09 19:08

Skulle der være en eller flere herinde der kunne vejlede mig med hensyn til en Acer Aspire L5100

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2558958

Vil det være muligt at kunne køre spil som f.eks Sims3 og hvordan vil den klare sig med billedbehandling vha. af Phototoshop og lignende programmer. Jeg er lidt lun på den pga. størrelsen, men der er sikkert nogle der kan fortælle mig om ulemperne.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-06-09 19:25

Poecessoren er nok en anelse for lille til at køre Sims 3. Check selv, hvad Sims 3 kræver
http://eastore.ea.com/store/eaemea/da_DK/ContentTheme/pbPage.sims3DK

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-06-09 19:34

Det kræver f.eks. Sims 3
Citat
Windows Vista
Windows Vista (Service Pack 1)
2,4 GHz P4-processor eller tilsvarende
1,5 GB RAM
Mindst 6,5 GB ledig harddiskplads med mindst 1 GB yderligere plads til brugermateriale
128 MB grafikkort med understøttelse af Pixel Shader 2.0
På computere med indbygget grafikchipsæt kræver spillet mindst
Intel Integrated-chipsæt, GMA X3000 eller derover
2,6 GHz Pentium D-processor eller 1,8 GHz Core 2 Duo, eller tilsvarende
0,5 GB yderligere RAM

og her er dataerne for ovenstående comp.
Citat
AMD Phenom X4 9150E (1,8GHz)
4096 MB DDR2 ram
1 TB Sata Eco drive harddisk
Super multi DVD-RW Slot-in
ATI Xpress 1200 grafik op til 527MB delt
WLAN 802.11b/g, LAN 10/100/1000
Hybrid(DVB-T & analog) TV-Tuner
4-1 kortlæser, Trådløst tastatur og mus
4*USB, Firewire, DVI, HDMI,
5.1 HD Audio
Windows Vista Homre Premium 64-bit

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-06-09 19:50

Det siger sig selv, Aceren kører 1,8 og sim 3 kræver 2,4GHz

Den Acer er bare for langsom til Sim3.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-06-09 19:59

Citat
Aceren kører 1,8
vær lige opmærksom på granner01 at jeg tror det en core 4 processor -

og sims kræver
Citat
1,8 GHz Core 2 Duo, eller tilsvarende

Så uddyb gerne granner01

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-06-09 20:00

men aner ikke om jeg har ret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-09 20:07

Citat
Windows Vista Homre Premium 64-bit

Det kan måske gi' problemer, det der 64 bit

Ellers vil jeg da tro det sagtens kan køre på den, med 4x1.8

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-06-09 20:21

Kender du ellers noget til de her "små computere" Klaudi ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-09 20:33

Næe egentlig ikke, jeg købte en Aspire M3201 hos TDC, den virker ganske ok,
jeg var bare ikke klar over at det var en 64 bit maskine, så jeg har lidt drillerier
med forskellige spil og programmer

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-06-09 21:26

Det er jo nok sådan en processor: AMD Phenom X4 Quad-core 9150e 1.8GHz Processor - HD9150ODGHBOX, og så burde der nok kunne spilles Sim3. Beklager mit første svar. Jeg havde glemt en arbejdsgang mere, nemlig at checke processorens fulde navn

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-06-09 08:30

Det indbyggede frafikkort med delt ram holder heller ikke til sims.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-06-09 08:30

Mit tastatur er koldt: frafikkort = grafikkort.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-06-09 10:08

Tænkte nok at grafikkort kunne give problemer, men er der nogle af de "små" comp. der er værd at investere i, eller skal man blive ved de traditionelle ?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 300 point
Dato : 20-06-09 10:10

De "små" har problemer med varmen, når de bygges med stort grafikkort.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-06-09 16:34

Glem dog alt om småmaskiner og tag et dybt greb i pengepungen og køb denne her:

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2407900

med denne processor:
http://translate.google.com/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.intel.com/products/processor/corei7/index.htm&ei=ZfQ8Sv7DG5G5jAfyjcEF&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DIntel%2BCore%2Bi7%2B920%26hl%3Dda%26rls%3Dcom.microsoft:da:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GPEA_daDK314

med dette grafikkort:
http://translate.google.com/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.insidehw.com/Reviews/Graphics-cards/ATI-Radeon-HD-3870X2-1-GB.html&ei=_fY8SuX-NM6NjAe1z-0F&sa=X&oi=translate&resnum=6&ct=result&prev=/search%3Fq%3DATI%2BRadeon%2BHD4850Pro%2B1%2BGB%26hl%3Dda%26lr%3D%26rls%3Dcom.microsoft:da:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GPEA_daDK314%26sa%3DG

Så skulle du være godt kørende i et godt stykke tid.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-06-09 16:37

Mht grafikkortet, er det et andet end det i den jeg henviser til.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-06-09 16:54

Citat
Glem dog alt om småmaskiner og tag et dybt greb i pengepungen og køb denne her:
Det er ikke et spørgsmål om hvilken comp. jeg skal have. Jeg klarer mig glimrende med dem jeg har.
Spørgsmålet var om der var nogen der kendte noget til de små - og måske kunne øse ud af deres erfaringer.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-06-09 17:24

Undskyld Bentjuul. Jeg vidste ikke, at du havdeen maskinpark .
Mvh og god weekend .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-06-09 17:25

Sørens også:
Citat
du havdeen
skal være: har en .

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-06-09 17:32

Jo heller22 jeg har 3 stykker. men ville smadder gerne høre lidt om de små, hvis der var en der brugte dem.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-06-09 17:46

Klem du bare på med gode ideer heller22, det kunne være at faldt over en side på dansk om de små maskiner, men det er nok som peet skriver at varmen er problemet.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-06-09 18:30

http://www.trendpc.dk/konfigurator/morten_harddisk.php?type=PC&mode=config&computer=25&option=46

Her er der en lille dyr sag, hvor forhandleren påstår, at den ikke bliver for varm

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-06-09 22:55

Den er ikke et skid bedre end den anden, de er alle bygget op på dele, der tilhører laptops.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-06-09 23:09

Jow da. For man kan selv vælge, hvad der skal være i den af komponenter

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-06-09 08:59

heller22 hvor mange bygger du af disse min pcèr, jeg har bygget dem siden de første barebones kom ud i 2002, har ikke oplevet meget andet som problemer med dem, samt kort levetid.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-06-09 13:18

Til peet49.

Helt fine betragtninger. Men det er ikke mig, du skal skrive til, men til bentjuul:
Citat
Spørgsmålet var om der var nogen der kendte noget til de små - og måske kunne øse ud af deres erfaringer
Jeg er sikker på, at bentjuul også vil finde dine erfaringer interessante . Så du behøver ikke , men .

Mvh Heller22

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-06-09 13:44

Jeg følger skam med i hvad peet49 skriver uanset hvem det er skrevet til heller22 det handler for mig om jeg vil have en sådan i stuen eller om de er for sløje endnu.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-06-09 15:16

Selvfølgelig følger du med. Jeg er bare noget så sart, og bliver , når nogen over mine velmente indlæg. Det bryder jeg mig ikke om . Også selv om det peet49 skriver er relevant at vide for dig .

Ha en god "resten-af-dagen"
Mvh

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-06-09 16:32

Men måske peet49 kunne lave et forslag jeg kunne kigge på inde på ph-computer

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-06-09 16:41

Det er da en god ide, selv om
Citat
jeg har bygget dem siden de første barebones kom ud i 2002, har ikke oplevet meget andet som problemer med dem, samt kort levetid.
Peet49 jo har dårlige erfaringer med minierne .

Men jeg vil så liste ud af spørgsmålet, følge med, og ønske dig held & lykke .

Mange venlige hilsner fra Heller22

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-06-09 08:37

De "små" pcèr er ikke beregnet til andet som standard hjemmebrug og kontorarbejde. Skal der spilles vil jeg mene, at der skal sammensættes en stationær efter det, den skal bruges til.
Heller22-> Jeg kommenterer kun, hvad der er relevant for spørgsmålet, Du kan have din egen mening, ligesom jeg har min. Spørgen NOGEN om min mening, så får de den, og den er ikke baseret på noget, jeg har læst et eller andet sted, mem på kolde fats. Kan vi ikke udtrykke vores mening, når der er flere på samme tråd, eller een eller anden føler sig "snydt" bruger jeg gerne min tid på anden. Jeg bruger kun diverse forums til minipauser i arbejdet.

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 22-06-09 09:04

OK så må jeg hellere droppe det. Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-06-09 09:08

Selv tak og fortsat en god dag.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-06-09 10:03

Til peet49
Citat
Spørgen NOGEN om min mening, så får de den, og den er ikke baseret på noget, jeg har læst et eller andet sted, mem på kolde fats.
Det er da forjættende. Men er det ikke sådan, at den "mening" man med tiden udvikler, kommer af ting vi har set, hørt om og læst sig til?

Og det var bare fis med mig med osv. Jeg mener virkelig, at du er helt fin

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-06-09 10:27

Hos mig er alle ens

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-06-09 10:37

Nemlig og god dag til dig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-06-09 10:38

I lige måde min ven