/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Opvasken driller
Fra : tararam
Vist : 799 gange
60 point
Dato : 18-06-09 21:50

Hver anden, eller hver tredie gang - så bliver glas og tallerkner ligesom slørede. Som om det er en lys blågrå belægning, som på glas kan tøres af, men ser ud som "hvidlige" skjolder på porcelæn og ikke kan aftørres.
Jeg har tjekket salt, afspænding, div. dyser og skiftet til de dyrere vasketabs, samt kørt rensning et par gange, men ligemeget hjælper det. Der er også monteret en glaspest "dims" men, stensikkert er det at efter 1-2 vaske - så sker det igen.
Har andre haft samme problem. Det er en 4 år gl. Bosch. Brugt flittigt, så måske er den færdig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-06-09 22:40

Der er for lidt vand i maskinen - det er opvaskemiddel som ikke er skyllet af.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-06-09 23:19
Accepteret svar
Fra : snerose

Modtaget 60 point
Dato : 19-06-09 00:29

Prøv med noget eddikesyre engang. Det plejer at hjælpe og slå flere fluer med ét slag.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 19-06-09 07:46

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-09 13:08

--------------------------------------------------------------------------------
TOTALIDIOT Lad være at fortælle at du har børnebørn...Du er for dum til at formere dig

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 19-06-09 11:06

Taratam: brug Blacklistknappen ved Vic og du slipper for flere af hans useriøse kommentarer i dit spørgsmål.

Hva. opvaskemaskinen:

Har du prøvet at henvende dig direkte til Bosch?

Det lyder for mig som et teknisk problem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-06-09 16:49

Det lyder som om vandet ikke bliver skifte ordentlig. så det er indtøret snavset opvakevand du har på glas og porcelæn.

Check først for kbæk på afløbsslangen eller forstoppelse ved udløbet til vasken. Derefter skal tømmepumpen checkkes. Manglende vandskift kan dog også skyldes andre fejl.

Se om der står vand i maskinen når vasken er færdig, for så er det tømme -afløbssystemet, som ikke virker.

Man skal ikke køre rensning af en opvakemaskine. Den bliver grundigt vasket selv ved hver opvask.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 20-06-09 08:15

Jae, der er delte meninger omkring om man skal køre rensninger på sin opvaskemaskine. Jeg synes det er nødvendigt i min.
Prøv at se mit tidligere spørgsmål - det handler godt nok om at rense maskinen - men det kan jo også være det hjælper på dit problem, tararam

http://kandu.dk/Spg125257.aspx

vh
hyldeborg

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 21-08-09 18:35

Tak for svaret snerose.