/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvalp til voksen
Fra : pabloj
Vist : 846 gange
400 point
Dato : 18-06-09 19:03

Hej.
Hvor gammel skal en hvalp være før man kan give den voksenfoder?

Jes

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 18-06-09 19:07

Det er lidt forskelligt fra race til race. Jeg har selv labrador som får Large Breed Puppy, og vi skifter over til voksenfoder, når hvalpen er omkring 7-8 måneder. Men hos nogle racer anbefales det at skifte omkring 12 måneders alderen.

Hilsen Malene
www.hundeogkattefodershop.dk

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 18-06-09 19:13

Hvis du går over til BARF har du ikke det problem, men ellers når de er ca. 12 mdr.

http://www.rigtighundemad.dk/

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 410 point
Dato : 18-06-09 19:22
Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 18-06-09 19:26

det kommer an på størrelse og motion.

mindre hunde kan gå over noget tidligere, for ikke at blive fede før tid.

det er lidt efter et skøn, det der bare skal være sikret er at de får kalk nok til knogle opbygning,
for vitamin dækning er der i de fleste fodermærker.

mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-06-09 19:33

Det er helt rigtig, som det skrives. Det afhænger af hundens størelse (vægt) og hvad den anvendes til.
Er det en aktiv brugshund eksempelvis jagthund skiftes der i 1 års alderen, jman skal være sikker på, at den kan forbrænde de ekstra kalorier, men som nævt kan man ikke sige noget helt generelt.
Er du meget i tvivl spørg dyrlægen, når du alligevel er der for eksempelvis vacinassion...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 18-06-09 19:38

Min dyrlæge sagde at jeg skulle begynde at blande voksen foderet i hvalpefoderet omkring de 12 måneder.
Dansk/svensk gårdhund i mit tilfælde, måske kan man begynde før ved større racer, men jeg ville rådføre mig med dyrlægen

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 18-06-09 19:58

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-06-09 21:04

Ihhh dog... takker for points