/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Anno 1701 problem
Fra : 1991
Vist : 988 gange
500 point
Dato : 18-06-09 16:03

Jeg har en bærbar hvor Anno 1701 er installeret. KØBT spil.
Jeg har også en stationær PC 64 bit. - Her ville jeg installere
spillet.
MEN spillet bliver bare installeret UDEN at stille spørgsmål til
serial nummer - det springes over, og det betyder at jeg IKKE
kan køre spillet. Det ærgrer mig grusomt.
Et godt råd fra nogen -
(serial nummer er ikke mindre end 40 tal bogstaver).

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-06-09 16:05

Er du sikker på at spillet er beregnet til at køre 64 bit?

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 18-06-09 16:16

Ja det kan køre 64 bit

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 17:00

Citat
MEN spillet bliver bare installeret UDEN at stille spørgsmål til
serial nummer

DET burde være UMULIGT - så installerer du ikke rigtigt...

Kan du starte spillet EFTER det er installeret ?????
Installerer du som ADMINISTRATOR ?????
Er det sådan at CD/DVD skal være i drevet for at spillet kører ???? (det er det med de fleste større spil)

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 18-06-09 17:07

På min bærbare - krævedes der seriel nummer før
selv spillet blev installeret, det står der også i manualen.
Men på min bærbare Installeres spillet UDEN at der kræves
seriel nummer.
OG så vil det IKKE starte.
Det forstår jeg ikke.
Spillet skal og så ligge i CD drev for at køre, på den bærbare.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 18-06-09 17:08

Rettelse " PÅ MIN STATIONÆRE" INSTALLERES SPILLET . . . . . .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 17:19

Umiddelbart kræver UBISOFT at der skal installeres en add-on for at spillet kan køre på 64 bit.....

Alt efter hvornår du har købt det er det da muligt den allerede er med i spillet....

Er du 100% sikker på din maskine lever op til kravene og at det OVERHOVEDET bliver installeret ??????

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 18-06-09 17:52

Jeg har Vista
Intel Core i7
12 gb ram
Nvidia GeForce GTX 285

Det burde kunne køre -
Jeg prøver at installere igen

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 18-06-09 18:06

Hele spillet er installeret med 2,14 GB ligesom den lille bærbare.
Og en genvej på skrivebordet som ikke virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 18:34

Prøv at starte det DIREKTE ved at dobbeltklikke på exe-filen....

Den er i roden/toppen af det bibliotek hvor spillet er installeret...

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 18-06-09 19:16

Jeg prøvede lige at aktivere filen - men samme resultat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 19:19

Hvad sker der når du dobbeltklikker på den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 19:24

Noget tyder på du kører med DirectX10.....

Og den passer ikke til spillet...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 18-06-09 19:28

Citat
Sunflowers released a new game, Anno 1701, on Nov 4. It runs on Vista x86
but does not run on x64 due to an unsigned driver (the Copy Protection
driver, of all things). I asked them when they plan to provided a signed
64bit driver. They responded that they do not intend to support Vista.
Only 2000 and XP. No signed 64bit driver.

Og her har du så fejlen......

Så du får det næppe til at køre på Vista 64-bit da der IKKE bliver lavet driver til det....

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 18-06-09 19:38

Tak for svaret refi.

Det var det forfærdeligt - så må jeg til at omsætte PC igen.
Ved du om anno1404 heller ikke kører på 64bit

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 18-06-09 19:43

Kan man ikke køre det i kompatibilitetstilstand som evt. Windows xp service pack 2 eller 2000?
H Klik på din genvej og vælg kompatibilite og sæt flueben i første felt og prøv dig frem.

Ved ikke om dette er løsningen men et forsøg koster ikke noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-09 19:51

Du kan da prøve demo-versionen inden du køber.....

http://www.gamershell.com/download_47340.shtml