/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Messenger / MSN Messenger
Fra : PGaard
Vist : 379 gange
50 point
Dato : 10-04-03 19:00

Hej derude..
Er der mon nogen der kunne fortælle mig, hvordan jeg afinstallere Windows Messenger eller deaktiverer den, så den ikke hele tiden prøver at logge på, selv om jeg har fjernet flueben i Start med windows og tillad at messenger kører i baggrunden..
Har ingen problemer med MSN messenger, den kører og opfører sig som den skal, men Windows messenger er sk... irriterende og den skal UD !! .. :0)
Kører i øvrigt XP.
Mvh. Palle

Kommentar
Fra : summer

Dato : 10-04-03 19:02

Er det Start> Kør> msconfig> Start du har fjernet fluebenet??
mvh
summer

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 10-04-03 19:09

Nej det er i messenger indstillinger..:0)

Men kan jo så næsten regne ud, at jeg skal prøve " din " vej engang..
så det vil jeg lige se på engang...

mvh. Palle

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 10-04-03 19:18

Men øv... Så snart jeg starter Outlook Express, logger Windows messenger på igen !!!!
Kan man ikka bare slette / afinstallere den ??

Mvh. Palle

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 10-04-03 20:35

Hej
Jeg har afinstalleret den med dette skript virkede fint, hvis du gør dette
så genstart så kommer der en box frem der spør om du vil rydde op efter
messenger der trykker du ja, så skulle den være der.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Uninstall Windows/Microsoft Messenger
Du finder det et stykke nede på siden.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-03 20:37

Tryk på den og ja

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-03 20:40

ups jeg mener åben og så ja

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-03 20:46

Hej
Du kan også få den tilbage,fordi nu når jeg går ind på windows upate bliver jeg spurgt om jeg vil indstallere den igen.

Manse9933

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-04-03 20:48

Hej PGaard,

du ka' fjerne et flueben i Outlook Express...

det du ska' gøre er at klikke på "Funktioner"... --> "Indstillinger"... her ska' du vælge fanebladet "Generelt", hvorefter du så ska' fjerne fluebenet ved "log automatisk på Windows Messenger"... derefter trykker du OK og så logges der ikke automatisk på Messengeren længere når du starter Outlook Express...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-04-03 20:48

der er en del muligheder for det fjerne det,prøv min:
start-kontrol panel-tilfør/fjern programmer
find så fanen >> windows programmer << den søger så efter de windows tilbwhør der er på din pc,fjern derpå X i messiger - du sparer ingen plads men messiger er der ikke mere....

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 11-04-03 09:51

Hej og godmorgen *S*

Jeg prøvede at kigge efter ( igen-igen ) på de to tips jeg fik af xou og strarup, men som det så ud for mig, var der hverken flueben i Outlook express / indstillinger / generelt ved windows messenger eller ved tilføj / fjern windows komponenter-programmer.. Så egentlig burde windows messenger slet ikke have virket på min pc.. men det gjorde den nu, af en eller anden grund alligevel... :0(

Fulgte derefter rådet fra manse9933 og halløjsa, det var noget der rykkede... Nu er den væk fra systemet og irriterer ikke mere...

Vil hermed takke jer alle sammen for hjælpen, ønske jer en dejlig dag og en kanon weekend..

Mvh. Palle

ps. manse det er sku da en spændende side, med alle de scripts.. meget spændende, og den vil jeg da kigge noget nærmere på i fremtiden !! :0)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-03 10:26

Hej det syntes jeg osse men vær forsigtig, nu skal du jo tænke på hvis du har
et gendannelsespunkt fra før messenger så kommer den igen hvis du gendanner,
Det er også en god ide at lave en kopi af reg databasen eller et genndanelses
punkt før man tilføjer skript eller reg nøgler fra siden,bare for at være
hundret % sikker, hvorfor jeg ikke nævnte det før,er fordi at jeg selv havde
været prøve kanin.Du kan klikke på "Accepter som svar" til højre over den kommentar du vil acceptere som svar,for at lukke spørsmålet.

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : PGaard

Dato : 11-04-03 10:31

Tak for svaret Manse9933 og også tak for de sidste tips ! *S*
Mvh. Palle

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-03 10:34

Selv tak.

Manse9933

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-04-03 10:37

Hej Palle,

tillykke med at du fik det til at virke... jeg ka' nu ikke forstå du ikke ku' finde fluebenet da det er en standard i Outlook Express... måske du har overset den... -->
http://www.strarup.net/outlookexpress.jpg

men det er jo også ligegyldigt når du nu har fået den ud af systemet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 11-04-03 11:01

Hej Strarup

Jooo jeg kunne såmænd godt finde fluebenet ( eller i hvert fald der hvor det skulle have været ) hvis altså der var noget... Men det var der ikke ! *S*

Men nu virker alt jo som det skal, så det er bare dejligt.. :0)

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-04-03 11:19

Hej Palle,

Oki doki...

men så længe den firkant er tom... så logger den ikke automatisk på messengeren... men det gør den jo så under alle omstændigheder jo hellere ikke længere da messenger er forsvundet...

her er der forresten nogle danske sider der også har nogle go'e tips og tricks...
http://www.wintip.dk
http://www.svein.dk/
http://www.supportweb.dk/
http://www.xpnet.dk/
http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/XP.htm

det er altid dejligt når det virker som det skal...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 11-04-03 11:35

Hej igen strarup

Næææ den burde ikke have logget på, men gjorde det nu alligevel !!
Og ja det lyder åndsvagt, men er ikke desto mindre sandheden... Derfor var det heller ikke let at få den til at holde op igen !!

Vil da lige kigge lidt nærmere på din links... Der er jo sikkert en masse gode ting, som sådan en som jeg, ville kunne få glæde af...

Ha det dejligt..

mvh. Palle