/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
SP Udbetalning
Fra : jangchr
Vist : 1023 gange
100 point
Dato : 18-06-09 00:15

Nu har jeg læst på diverse forums at SP-udbetaling kun bliver udbetalt om tirsdagen, så er der nogen her på kandu der har fået dem udbetalt på en anden dag end tirsdag, synes det lyder æidt mærkeligt at det kun er om tirsdagen

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 18-06-09 00:25

Jeg lige checket hvad dag min SP gik ind i banken og må tilstå at de var til disposition en Tirsdag og har også checket min kones som også var til disposition tirsdag ugen før.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-06-09 00:34

Ok, så er det måske rigtig nok, men lader lige spørgsmålet stå åben til imorgen hvis der skulle være nogen der har fået dem en anden dag

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-06-09 00:41

Jeg giver dig ret, det lyder vildt mærkeligt

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-06-09 00:47

Citat
Jeg giver dig ret, det lyder vildt mærkeligt

Det synes jeg også,det vil tage vildt lang tid hvis de kun laver transaktioner mandag nat(vil skyde på at det sker om natten), men ved selvfølglig heller ikke hvor meget de kan køre igemmen på en nat

Kommentar
Fra : Jingle

Dato : 18-06-09 00:52

Så vil jeg glæde mig til tirsdag, så må det da være min tur.
Jeg returnerede samme dag brevet kom, så tirsdag
Jingle

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-06-09 03:19

Måske opdaterer/opgører de ansøgningerne de andre dage og så kører hele hele lortet igennem systemet mandag nat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-09 06:46

Jeg fik dem også i tirsdags

Men mon ikke os der har fået dem, har været nogle af de første, de sagde jo at der kunne gå op til tre uger før de blev udbetalt

De skal vel bare lige igang

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-06-09 07:45

Jeg har så ikke fået mine endnu...for jeg har slet ikke sendt blanketten ind endnu

Men de der har fået deres:

Nu er det sådan, at der stod hos Atp, at beløbet der var opgivet kunne variere en smule når den endelige udregning blev lavet før udbetaling, da det afhang af kursværdierne når værdipapirerne skulle sælges for at skaffe alle pengene.

Er der nogen der har oplevet at det belæb de fik var enten mindre eller større end den værdi der var oplyst i brevet der blev sendt ud....

Jeg tænker finanskrise, værdipapirer der er forringet o.s.v.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-06-09 08:20

Citat
Er der nogen der har oplevet at det belæb de fik var enten mindre eller større end den værdi der var oplyst i brevet der blev sendt ud..

Mi havde haft en stigning på 8 kr , da jeg tjekkede på atp`s hjemmeside, men kan se det mere da der står

"Vi kan ikke oplyse din SP-saldo.
Det skyldes, at vi har modtaget din blanket og er i gang med at udbetale pengene til dig. Vi kan
heller ikke oplyse saldoen, hvis du ringer til os. Det tager omkring 3 uger, fra vi har modtaget
blanketten, til vi sætter pengene ind på din NemKonto."

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-06-09 08:24

Der skulle stå , men kan ikke se det mere da der står

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-06-09 08:47

Nu har det tget ca. 4 uger for min at komme til udbetaling.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-06-09 09:14

Du har måske indsendt din svarblanket før loven blev vedtaget siden der allerede kan være gået 4 uger

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-06-09 09:34

Den blev modtaget og sendt onsdag den 20. maj.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-06-09 09:38

Ja men folketinget har da annonceret at pengene kom til udbetaling i juni, og ATP at udbetaling ville ske indtil 3 uger efter...dvs d. 21 juni. Så du kan være heldig endnu, hvis de ikke løber tør for penge, hvad der snakkes om LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-06-09 09:45

Det er osse fint gået af ATP at sende dig svarblanketten d. 19 maj som du angiveligt har modttaget d 20 maj, når loven blev vedtaget ved 3. behandling i folketinget d. 19 maj 2009
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/20081/lovforslag/L168/index.htm

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-06-09 09:47

Bemærk specielt § 3 som siger: "Loven træder i kraft dagen efter bekendtgørelsen i Lovtidende"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-06-09 09:52

For lige at samle op, så kan loven først træde i kraft d. 21 maj, idet folketinget formentlig ikke kan få den i Lovtidende samme dag, som den er vedtaget. ATP udsender formentlig ikke deres svarblanket til borgerne før loven er gældende.

Sååå Bille... mon ikke du husker forkert med den modtagelsesdag

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-06-09 09:56

Fik min onsdag den 27 og sendt samme dag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-09 12:44

Jeg har holdt øje med både mandens og min SP, lige fra vi fik oplyst at der var en mulighed for at
vi kunne få dem udbetalt

De er faldet og steget et par gange, og fra vi sendte brevet ind og til vi fik dem udbetalt, var de begge steget 200 kr

400 kr. er da også en slags penge

Til jer der ikke har bedt om at få pengene udbetalt, læs lige her

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1182096.ece

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-06-09 12:47

Pga spam er man jo nødt til at hæve point lidt, så vi kan få lidt flere svar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-09 12:57

Det er ikke kun dig der har hørt det/undret sig over det

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6;conference=206;posting=1703942

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 18-06-09 13:02

Vi fik også vores udbetalt i tirsdags, og de var da heldigvis steget med hhv. 500 og 700 kroner. Der gik lige knap 3 uger, så der blev holdt en lille forbrugsfest, skønt!

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-06-09 13:03

Hvad fanden sker der her på kandu???, var lige til fysioterapeut i 1 time og kommer tilbage og ser at kandu er spammet til

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-09 13:17

Håber kanduteamet snart får det stoppet, det er simpelthen under lavmålet at ødelægge det for jer der har stillet spørgsmål

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-06-09 13:22

Citat
Da regeringen åbnede for muligheden for at hæve tvangsopsparingen, var det forventningen, at kun en fjerdedel ville hæve SP-pengene
Viser med al mulig tydelighed hvor lidt føling de folkevalgte politikere har med deres vælgere. Er de først inde på Christiansborg opstår der 2 verdener - 1 indenfor murene og 1 udenfor, og disse verdener er på ingen måde forbundet. Hvor sørgeligt

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-06-09 13:29

Citat
Viser med al mulig tydelighed hvor lidt føling de folkevalgte politikere har med deres vælgere. Er de først inde på Christiansborg opstår der 2 verdener - 1 indenfor murene og 1 udenfor, og disse verdener er på ingen måde forbundet. Hvor sørgeligt

Sådan er det jo med alt hvad de fortager sig derinde, de skal læse om det i avisen førend de gør noget ved problemerne, de lever i deres egen lille beskyttet verden

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-06-09 16:04

Ok, så er vi enig om at SP-udbetalningen kun sker tirsdagen siden der ikke er andre der har fået dem udbetalt på andre dage

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 18-06-09 16:05

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-06-09 16:44

PS
Glemte at skrive, at min portion tvangstilbageholdte og misinvesterede SP-opsparing ligeledes kom til udbetaling i tirsdags. De var steget ca. 300,- kr. fra sidst jeg kiggede til dem. Men jeg ved fra en bekendt i ATP-huset, at det kun er rare og kloge menneskers opsparing de lader stige

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-06-09 17:40

Klumme

lyver du Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-06-09 17:56

Nej da...Det kunne jeg da ikke finde på

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-06-09 18:41

Klumme

nååå det tænkte jeg nokkk

per

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-06-09 19:04

Du burde kende mig...Jeg lyver kun, hvis det er nødvendigt

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-06-09 19:27

Klumme

ja ja ja ja ja Klumme

mvh
Per