/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kære DLS medlemmer
Fra : Heidi-Ho
Vist : 948 gange
50 point
Dato : 17-06-09 14:42

Kære DLS medlemmer.

Jeg kan godt forstå i ønsker en større medlemstilgang i jeres forenining. Men jeg kan ikke forstå, i fører kampen for at få flere medlemmer her, på Kandu debatsiden.?

Hånden på hjertet kære venner, er det ikke jeres egen bestyrelse i DLS der bare har en dårlig sag.?
Noget må der åbenbart være galt.
DLS blev oprettet som et alternativ til DJ i 1992 (mener jeg det var var. Ret mig hvis jeg tager fejl.)
Dengang, altså i 1992, var der i alt ca. 2000 medlemmer. I dag, 17 år efter, har DLS en medlemsskare på ca. 600. Altså en medlemsflugt på ca. 83 om året.!!!! Der er pr. måned en 6 - 7 medlemmer der løber skrigende bort.

Har i tænk på, kære medlemmer af DLS, den kamp i fører her på Kandussiden, er enten et angreb på DJ, eller et angreb på bb1 og gerne krydret med et masse latrinært uhøvisk sprog.
Mener i at det fremmer tilgangen af medlemmer - så fortsæt dog endelig.
Men tænk lige over, at jagtmodstanderne også læser med - og de godter sig hvergang i er på "slap line".

I kunne måske med held, begynde at gøre opmærksom på jeres jagtpolitik på div. seriøse jagtdebatfora.

Vedr. den skrivelse jeg fik som mail, den har stået frit tilgængelig på Jagtformidlingens debatside siden den 28.12.2008 og ikke een fra DLS har kommenteret den - ikke een eneste.!

Det er mit håb at vi kan diskutere seriøs DLS jagtpolitik pr. efterdags, vil i være med til det.?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-09 14:51

nu er kandu jo ikke et debatforum, men en bruger til bruger hjælpeside.
så hvad i måtte have af uoverensstemmelser i jagtforeningen, synes jeg i skal diskutere et andet sted. den slags hører slet ikke hjemme her på siden.
godt nok har vi somme tider lidt mudderkastning, men det hører altså ikke til her.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-06-09 16:10

Kære Heidi Ho
Det er et lidt mærkligt indlæg du kommer med, du skriver.
Citat
Har i tænk på, kære medlemmer af DLS, den kamp i fører her på Kandussiden, er enten et angreb på DJ, eller et angreb på bb1 og gerne krydret med et masse latrinært uhøvisk sprog.

Nu har du selv givet udtryk for, du hverken er medlem af DJ eller DLS, du har også skrevet, du vil af med den nuværende formand og have modkandidaten fra sidste formandsvalg Bjørn Samuelsen ind, i stedet for Ole Roed Jakobsen, men hvorfor stå udenfor? du har bedre indflydelse ved at være medlem enten det ene eller andet sted
Vedrørende det latrinære og uhøviske sprorg har du bestemt ikke holdt dig tilbage når det gælder meningsudveksling med Tonganeser, så lad være med at pege finger af andre når du selv har indladt dig på det samme.
Når det kommer til Bent Knudsen, så har han IKKE siddet på den grønne gren og engleansigt når der skal uddeles formaninger om hvordan et spørgsmål eller svar, skal FORSTÅES eller i mangel af bedre
Citat
I kunne måske med held, begynde at gøre opmærksom på jeres jagtpolitik på div. seriøse jagtdebatfora.

Skal du nu til at bestemme hvor folk skal skrive? det lyder nærmest som om dig og Bent Knudsen vil til at dikterer, hvor, hvornår,hvilke ting og steder folk må og skal deltage
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-06-09 16:32

Citat
Nu har du selv givet udtryk for, du hverken er medlem af DJ eller DLS, du har også skrevet, du vil af med den nuværende formand og have modkandidaten fra sidste formandsvalg Bjørn Samuelsen ind, i stedet for Ole Roed Jakobsen, men hvorfor stå udenfor? du har bedre indflydelse ved at være medlem enten det ene eller andet sted

Nemlig ja, jeg er ikke medlem af hverken DJ eller DLS.

Citat
Vedrørende det latrinære og uhøviske sprorg har du bestemt ikke holdt dig tilbage når det gælder meningsudveksling med Tonganeser, så lad være med at pege finger af andre når du selv har indladt dig på det samme

Fuldstændigt korrekt. EBB, kan om nogen virkelig få den indre svinehund op i en.
Det er ikke alene noget jeg mener, Jagtformidlingen med sine godt 700 brugere, Netnatur med 5 -600 brugere og Våbenteknisk Forum med ca. 2000 brugere mener det samme.
Såee, TDR jeg er ikke alene.

Citat
Skal du nu til at bestemme hvor folk skal skrive? det lyder nærmest som om dig og Bent Knudsen vil til at dikterer, hvor, hvornår,hvilke ting og steder folk må og skal deltage

Nej det skal jeg ikke. Men bare et godt råd.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-06-09 16:50

Kære Heidi Ho

Et lille citat fra dig
Citat
Fuldstændigt korrekt. EBB, kan om nogen virkelig få den indre svinehund op i en.
Det er ikke alene noget jeg mener, Jagtformidlingen med sine godt 700 brugere, Netnatur med 5 -600 brugere og Våbenteknisk Forum med ca. 2000 brugere mener det samme.
Såee, TDR jeg er ikke alene.

Uanset hvor mange medlemmer der er på de tre nænte jagtlige debatfora, så nægter jeg at tro, at alle disse medlemmer har en indre svinehund.
Det er også med en hvis eftertanke, at lige så snart Bent Knudsen har været væk fra disse debatfora, er der blevet ro.
Jeg ved ikke hvem Tonganeser er, men i påstår han er EBB, så hvis jeg læser en del af de gamle indlæg på Jagtformidling, var det ikke kun den såkaldte EBB der var grov i munden
TRD

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 17-06-09 16:50

Advarsel hvis ikke du kemder disse profiller !!!
piaskov

Dato : 17-06-09 15:47

--------------------------------------------------------------------------------
bentjuul dog
Ved du ikke hvad en klikke dannelse er
Det er jo det vi danskere kalder en klikedannelse....meeen jeg ved godt man skal kunne stave ...bare nogenlunde Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-06-09 16:13

--------------------------------------------------------------------------------

Hvad har jeg nu gjort siden jeg skulle BL her

Fra : bentjuul

Dato : 17-06-09 14:59

--------------------------------------------------------------------------------
Hvorfor har du blacklistet mig igen lille vic2000 det var hurtigt, jeg nåede kun 4 indlæg inden jeg blev blacket - tilsyneladende har du ikke gjort det ordentligt, siden det her indlæg kan komme med

det er det lille vic2000 forsøger at få med snerose men det tror jeg ikke han får med det øvl han har skrevet som han påstår er fra snerose
Hov forresten jeg kan jo ikke skrive her når jeg er blacklistet
Ja så blev jeg blacket, men fik fyret 2 indlæg af selvom jeg var blacket så andre må tage over
Her er et par profiler som ikke kan læse, hvordan kan de så give
råd. vurder selv, ??

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-06-09 17:15

Ja, ja, TDR, så tror jeg ikke vi kan koge mere suppe på den høne.
Men skulle vi ikke hellere diskutere noget seriøs jagtpolitik.?

Jeg kaster lige et par spørgsmål op for at komme i gang.

Hvordan stiller DLS sig vedr. arealbegrænsninger.?

Ønsker DLS blyhaglene genindført.?

Synes DLS, i lighed med råvildtforeningen, at jagttiden på bukkene skal flyttes.?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 17:48

ALLE skal huske at Dansk Land og strandjagforening ingen egen debat side har eller tør have.

De lagde ellers stærkt ud, men den var kun åben i nogle få måneder i forbindelse med deres hjemmeside, så blev den lukket..

Det er også hver at ligge mærke til, at den kære EBB i begyndelsen aldrig angreb D.L.S Det begyndte han først på da han offentligt meddelte, at han ville smække med døren og melde sig ud af DJ - selvom sandheden var, at han blev frosset ud af hans lokale DJ forening...

Sandheden venner sandheden - den kommer fra mig også selvom jeg ikke kalder mig sandhedsvidnet som nægter at han tidligere har skrevet på andre jagtfora. Det har han for ikke to mennesker kan finde på at kalde sig det navn, når de ved de er fulde af løgn...

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-06-09 18:30

Kære Heidi Ho

Et citat fra dig
Citat
Ja, ja, TDR, så tror jeg ikke vi kan koge mere suppe på den høne.

Det er ikke mig der vil koge suppe på en høne, det er dig der vil koge suppe på en gammel æglægger, debattere om DLS, så derfor meld dig ind i foreningen eller kontakt folk der ved noget om tingene og her tænker jer ikke på Knudsen, for det er efterhånden tydeligt for enhver, der er noget gammelt nag fra gamle dage, så kære Heidi, inden din stemme bliver alt for skinger, må du have fat i det rette mennesker og til Bent Knudsen kan jeg sige hvis jeg ellers har fulgt rigtig med, så er det ikke sandhedsvidnet , men øjenvidnet4 du har mistænkt for at have været i klammeri med på et andet forum, men det kan være jeg tager fejl

TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-06-09 18:38

Citat
Det er ikke mig der vil koge suppe på en høne, det er dig der vil koge suppe på en gammel æglægger, debattere om DLS, så derfor meld dig ind i foreningen eller kontakt folk der ved noget om tingene og her tænker jer ikke på Knudsen, for det er efterhånden tydeligt for enhver, der er noget gammelt nag fra gamle dage, så kære Heidi, inden din stemme bliver alt for skinger, må du have fat i det rette mennesker

Nårhhhh.!!!????? Fat i de rette mennesker.????? Det er så ikke dig, kan jeg forstå.
Jamen TDR, er du så kun med som det tynde øl.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-06-09 19:08

Citat
Nårhhhh.!!!????? Fat i de rette mennesker.????? Det er så ikke dig, kan jeg forstå.
Jamen TDR, er du så kun med som det tynde øl.

Kære Heidi Ho
Jeg har ellers rost dig for at have omløb i hovedet, men det halter lidt for tiden, er det kun momentvis du har dine lyse øjeblikke ? jeg har før linket til deres hjemmeside og du har også selv sagt du har læst i deres blad, angående en hvis våbenekspert og der kan du helt sikkert finde telefonnr. på de rette personer, der så kan svarer dig.
Og ja jeg er kun med som det tynde øl, fordi jeg ikke er medlem endnu, jeg har overvejet det og gør det stadig længere er den ikke, for alt i alt mener jeg deres medlemsblad er et godt tidsskrifte

TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-06-09 19:54

Citat
Kære Heidi Ho
Jeg har ellers rost dig for at have omløb i hovedet, men det halter lidt for tiden, er det kun momentvis du har dine lyse øjeblikke

Gud ja, det er sku da rigtigt. Nu husker jeg at du roste mig for at havde omløb i hovedet - Øhhh, fik jeg sagt tak.?
Jeg har sikkert ikke sagt i lige måde.

Telefonnumre her og telefonnumre der - var det ikke lettere at at medlemmerne svarede.?
Men de tør måske ikke.? Tænk hvis svaret nu ikke passede resten af medlemsskaren, så er faren for at blive ekskluderet temmelig stor.

Selvfølgelig skal du melde dig ind i DLS, TDR. Jeg tror, at der vil du vil befinde dig rigtigt godt.

Jo fanden galeme har jeg læst DLS bladet, Jagt & jægere. For øvrigt ligesom jeg læser DJ bladet og alle de jagtblade jeg kan komme i nærheden af, svenske, engelske og sågar et par amerikanske.

M.h.t. DLS-bladet, jagt & Jægere morer jeg mig kosteligt hvergang jeg læser EBB's brevkasse. særlig den sidste.....Ha, ha, ha, den var god. Hvis du vil høre morsomheden, skal jeg da gerne remse den op i et senere indlæg.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-06-09 20:42

Kære Heidi Ho
Citat
Gud ja, det er sku da rigtigt. Nu husker jeg at du roste mig for at havde omløb i hovedet - Øhhh, fik jeg sagt tak.?
Jeg har sikkert ikke sagt i lige måde.

Jo det gjorde du da, du husker ikke så godt for tiden, håber ikke det er noget der er vedvarende
Citat
Telefonnumre her og telefonnumre der - var det ikke lettere at at medlemmerne svarede.?
Men de tør måske ikke.? Tænk hvis svaret nu ikke passede resten af medlemsskaren, så er faren for at blive ekskluderet temmelig stor.

Så må du se og finde nogle fra medlemsskaren så de kan svare dig, hvis du ikke tør tro på dem som står nævnt i deres tidsskrifte jeg har da fundet ud af i min korte medlemstid hos DJ at der er der heller ikke megen enighed, eller fodslag. så dybest set tror jeg ikke der er så stor forskel på de to foreningers medlemsskare
Citat
Selvfølgelig skal du melde dig ind i DLS, TDR. Jeg tror, at der vil du vil befinde dig rigtigt godt.

Hov Hov pas nu på din stemme kære Heidi, ikke går hen og bliver for skinger eller går over fismol, du skal huske på du har selv skrevet at.
Citat
Det er mit håb at vi kan diskutere seriøs

og
Citat
Jo fanden galeme har jeg læst DLS bladet, Jagt & jægere. For øvrigt ligesom jeg læser DJ bladet og alle de jagtblade jeg kan komme i nærheden af, svenske, engelske og sågar et par amerikanske.

Pas nu på sprogbruget kære Heidi og det er da rigtig dygtigt af dig at læse en masse jagtblade, det giver dig en masse baggrundsviden, jeg er selv tilhænger af man ikke skal lade sig ENSRETTE, og det kan jeg se du er ved at blive over for en ellers lille ubetydelig forening
Citat
M.h.t. DLS-bladet, jagt & Jægere morer jeg mig kosteligt hvergang jeg læser EBB's brevkasse. særlig den sidste.....Ha, ha, ha, den var god.

Jeg kan se du har et meeeeeeeeeeeeeeeget anstringt forhold til EBB, som i påstår er Tonganeser. Jeg har ikke p.t. læst det sidste blad, men de få numre jeg har læst er da skrevet på i god tone og med et humoristisk blik i øjet og jeg har da ikke fundet noget graverende i hans artikler, MEN det er jeg helt sikker på du vil berette om

TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 20:53

TRD du er stadig helt ude og svømme, hvordan bære du dig dog ad?? Du udtaler at du ikke er medlem af D.L.S. alligevel udtaler du dig helt skråsikkert om ting du overhovedet ikke kan have kendskab til.

H.-H. har aldeles ret når han skriver, at du ville passe meget godt sammen med de andre hylere i D.L.S.
Du fatter jo simpelthend ikke en pind af hvad der foregår omkring dig....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-06-09 21:18

Hej TDR.
Nå for søren, fik jeg sagt i lige måde.?
Ja indrømmet, jeg er et høfligt menneske.

Yes, det var og er mit håb vi kunne diskutere seriøst, men der er kun dig der har indlæg og du tør ikke sige noget af frygt for repressalier.

TDR, det er vist nok dig der er ensrettet. Du tør ikke komme med et eneste bud før du har læst hvad de andre mener. Nogen kalder det nikkedukkeagtigt, men det ord kunne jeg aldrig finde på at bruge om dig

Anstrengt forhold til EBB.? Njar det vil jeg nu ikke sige. Jeg kender ham ikke personligt. Jeg ved ikke hvor han bor, udover at bb1 engang har skrevet at han har bopæl i Humlebæk, tror jeg det var.?
Men når man læser EBB's indlæg, det være sig på forskellige debatfora og ligeledes her på Kandu, får man det indtryk, at han er en led karl der kun tåler sig selv. Absolut ikke et menneske jeg ville bryde mig om at omgås til daglig.

TDR, jeg fandt lige dette her.
Hvad er din kommentar til det.?

Citat
Dansk sommerbuk. Dansk Land- og Strandjagt foreslår, at jagttiden på råbukken først begynder den 1. august
Frede Petersen er æresmedlem i Dansk Land- og Strandjagt. I det netop udkomne nummer af Jagt Bladet skriver Frede Petersen i lederen, at jagttiden på blandt andet råbukken bør ændres ved den kommende revidering af jagttiderne. Den 1. august forekommer Frede Petersen at være et bedre tidspunkt for jagtens begyndelse, fordi han finder, at den nuværende jagttid er skyld i, at de stærke bukke er skudt bort, når brunsten begynder omkring slutningen af juli.

Duer
I samme leder foreslår Frede Petersen, at jagttiden på duer begynder tidligere, enten den 1. august eller den 16. Her argumenterer Dansk Land- og strandjagt for den øgede jagttid ved at fastslå, at der i denne periode alligevel skydes et betragteligt antal duer i henhold til bestemmelserne om påviselig skade på markafgrøderne

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 22:44

Dette er E.B.Berthelsens mening om bukke jagten:

postulere. Jeg er enig i at bukkejagten skal væk i foråret/sommeren, idet det ikke er smart, at man bortskyder de bedst egnede individer, før de når at forplante sig.
Derfor bør bukkejagten først begyndes d. 1. september og køre hele februar ud. Jagten på råer skal ændres til fra 1. november til 15. januar - hvis jeg får noget at skulle have sagt. Det bliver spændende at se, hvordan rådet forholder sig til det.
Har du læst Råvildtforeningens vanvittige forslag om et forsøg - med start i 2009? Rablende sindsygt at bortskyde råer for eksperimentets skyld. Hvis man ikke kan forstå, at lammene ikke kan klare sig ved beskydning før 1. november, er man skudt i "roen".
På mit revir så jeg i søndags en rå med 2 små lam, som givetvis klarer sig med moderdyrets hjælp - mens de vil dø, hvis hun bortskydes nu.
Mvh.
EBB

Den højt plaserede ekspert ved åbenbart ikke at råen har forlænget drægtig. Den store stærke buk har givet sine gode gener videre. Det gjorde den allerede sidste år. Så det argument er helt sygt.

At forlænge bukkejagten hele februar ud er lige så forkølet en holdning, man nedlægger da ikke bukkene når der ligger højt sne og føde grundlaget er småt, så har dyrene brug for fred og ro.

Var det dyreetisk råd han havde sæde i ????????? Hvor herre bevare os- for at bruge et af hans egne udtryk...

Med hensyn til Råvildtforeningens forslag,så må jeg dog give ham ret. Det er også død sygt og heldigvis er det da også siden blevet manet i jorden fra ekspert hold.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-09 00:37

En virkelig god ide, hvis Heidi-Hodeliho melder sig ind i DLS. Så finder vi ud af hvem afvigeren er. Den indre svinehund - skriver du. Du opfører dig som en sådan, og kors hvor er det lækkert at se den fine facade blive skrællet af.

Du stiller nogle spørgsmål:
Hvordan stiller DLS sig vedr. arealbegrænsninger.? Som lovgivningen bestemmer.

Ønsker DLS blyhaglene genindført.? Som lovgivningen bestemmer. Vi vil bare have en ammunition som dræber ved korrekt brug.

Synes DLS, i lighed med råvildtforeningen, at jagttiden på bukkene skal flyttes.? Ja.

Kan du hygge dig - lille ven.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-09 01:43

Tjae - Heidi-Hodiduttelidej - øh - Robert.

XDu er squ en løjerlig fætter. Du kender betingelserne for at deltage her på Kandu - hvor vi alle optræder med et pseudonym. Din stil er forlængst genkendt fra Jagtformidlingen, hvor du med mellemrum har været udelukket.

Men er det ikke interessant? Du har nu svinet EBB til - uden at du og han har vekslet et bogstav sammen - og havde det været op til mig, så havde du fået en poltianmeldelse på halsen. Det kan stadig nåes, med den iver og vanvittige strøm af floskler, som flyder fra dit stakkels tastatur.

Jeg har mailet sammen med EBB, og han har det meget fint med, at en "medborger" flipper ud over et navn - og en person. Det morer ham kosteligt. Dybest set må der jo også være noget i vejen med din psyke, når du flipper på denne måde. Skal han også til at passe på, når han går over vejen - eller venter du bag en hæk med et raketstyr eller et kogt rødkålshovede - på størrelse med dit eget??
Med det vanvittige raseri du farer ud med, er du jo en farlig mand for dine omgivelser. Tag nu og søg hjælp - inden du koger sammen indeni kraniet. For os andre normale mennesker er det ubegribeligt, at nogen kan te sig som du gør det? Men det glæder i hvert fald mig, at du har droppet dine seksuelle fantasier.

Huddelihej - Heididittelihopsegøjemøg.

Navnet er Tonganeseren - min veeeeeeennnnnn..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-06-09 08:28

Er der nogen der kan se ligheden?????

Det er skrevet sent om natten. E.B.B. er et af de få mennesker jeg kender, som har vendt mere eller mindre om på nat og dag. Han har forklaret mig, at det er p.g.a. hans arbejde. Hvis det er af samme kvalitet, som hans læserbreve og indlæg her: Så gud bevare Danmark!!!!

Ingen kan som ham slynge om sig med selv digtede på stande - nu er H.-H. pludselig blevet til Robert hvilken Robert: Jacobsen han er død....

At påstå at RH nogensinde har været udelukket fra Jagtformidling er indnu en usandhed fra mesteren i den kunst E.B.B. Det har han aldrig været og bliver det heller aldrig. Da han simpelthend sammen med sin meget gode ven John Jensen har stået fader til hjemme siden, men sådan er der så meget vores snart allesammens gode penneven E.BB. ikke ved en pind om. Han tror blot i sin syge hjerne, at slynger man blot en påstand ud, så bliver den straks til den rene sandhed.
Hvorfor kommer E.B.B. altid op og skændes med folk ? Jeg har mails liggende, hvor han f.eks. sviner Nan til da han blev moderator på Jagtformidling. Nan som ofte har været uenig med mig og jeg derfor ikke behøver at forsvare gjorde ikke E.B.B. fortræd på nogen måde,han var blot militær uddannet våben ekspert og tog D.L.S. selvudnævnte våben ekspert i den ene løgn efter den anden.

Politianmelde E.B.B. kan ikke politi anmelde en skid - blot et af hans egne svinske indlæg bliver fremlagt - der kan vælges frit - vil sådan en sag falde til jorden med et brag også selvom det skulle vise sig, at han kun har fået en tompet Tonganeser til blot at sætte det ind her.

E.B.B. du hævder, at du har været skole lærer - jeg er lykkelig over, at du ikke har haft arbejde som såden i mange mange år tænk, hvis du på virkede nu tidens børn med din måde, at være på!!!!

Jeg har ofte forsøgt, at give dig et godt råd og vil gerne gøre det igen, for jeg har virkelig medlidenhed med dig: Få dig dog et liv med et indhold. Brug dog den sidste del af dit liv posetivt i stedet for at opføre dig overfor andre mennesker, som du gør. Du opnår aldrig anerkendelse og glæde ved livet, hvis du fortsætter på din svinske og beskidte måde, at være på!!
Du bliver heller aldrig en god repræsentant for D.L.S. og selv dine rygklappere her vil forlade dig vent og se. Jeg håber en og anden forstandig person i foreningen - for EN sådan må der dog findes imellem 600 mennesker får overbevidst bestyrelsen om, at give dig mundkurv på..
Hvis ikke så får du også ødelagt den lille forening og det kunne jeg så klappe over i mine små hænder, men sådan er jeg slet ikke! En dårlig repræsentant for jægerne skader alle jægere. Det er et faktum, som du burde tænke på, men men at få dig til at tænke især posetivt - det er nok lige så svært som at komme til månen på en vandcykel.....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-06-09 09:13

Nå, hedder jeg nu Robert.? Var det navnet på den indre dæmon der overfaldt dig i nat.?
Nu er det så spændende hvad denne "Robert" hedder til efternavn.? Jacobsen, eller Di Niro, eller hvad med Kennedy.? Eller måske Redford.? Der er også en Robert fra Jagtformidlingen, som hedder Robert Hæ.? Ja mulighederne er mange.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-06-09 10:08

Nu da jeg ser at det seriøse er kørt af sporet, tillader jeg mig, skønt jeg ikke er medlem af DLS, at kommentere lidt af indholdet fra tråden.
Først vil jeg spørge Heidi-Ho, hvorfor du pludselig opfandt denne tråd ? Du, der iflg. egne udsagn hverken er eller ønsker medlemsskab af DJ og slet ikke DLS. Det forstår jeg ikke.
Både du og bb1 har travlt med at advare mod hvad jagtmodstanderne synes, når og hvis de læser om al den strid og ballade der til tider findes her ! "I går jagtmodstandernes ærinde" siger I !
For det første er I begge nogle af de værste til at nedgøre andres meninger og hvorfor bruger I ikke tiden på at frempromovere jægernes synspunkter, evt. at samarbejde med andre organisationer, i stedet for at tænke på modstanderne ? De skal såmænd nok blive hvor de er, vær sikker på dét !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-06-09 10:22

Nåe er du ved at begribe hvad det hele drejer sig om?

Det drejer sig nemlig om, at nogle personer opkaster sig selv til eksperter og vil fortælle alle os andre, hvad vi skal mene tro, mene og tænke.....

Det drejer sig om, at en ganske lille forening, der kunne havde været et alternativ til DJ har spillet helt falit, fordi de har satset på de forkerte mennesker og udnævnt deres egne eksperter på et forkert grundlag - at de boede nærmest - det er et så grotesk et kriteie for udvælgelse af personer, som skal repræsentere os jægere i de organer, som bestemmer hvordan jagten skal udvikle sig i DK så det næsten kan betegnes som vandvid..

Jeg kan ikke svare for H.-H. men jeg kan svare for mig selv og det har jeg ALTID kunnet også når jeg er blevet svinet til fordi jeg ALTID har brugt og bruger mit eget navn og hendviser til min egen hjemmeside, så ingen kan være i tvivl om, hvem jeg er. Havde jeg som du selv gæmt mig bag "et navn/mærke". Havde jeg været fri for alt det ævl, men sådan er det ikke for nogle mennesker fatter ikke,hvad det hele drejer sig om: Jagttens bevarelse i Danmark og at vi får det bedste ud af det ved at arbejde positivt og ved netop ikke at svine hinanden til..

Jeg sviner aldrig noget til med mindre jeg ER blevet angrebet først - har du lagt mærke til det??????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-09 10:39

Ballehyler - jeg gider squ snart ikke gentage mig selv. Du er jo rablende sindsyg og burde i virkeligheden være låst inde. Der er jo intet nyt i dit indlæg. Stadig samme ynkværdighed og de samme nedrige løgne. Samme klynken over et mislykket liv.
Tag på ferie eller tag en kiks. Nu er du begyndt at kede mig. Ikke godt, fordi jeg samler materiale på dig.

Til Heidi-Ho.

Vi er blevet enige om, at du er den gamle sure stodder winmag/Lasse fra Jagtformidlingen, hvor du optrådte under pseudonymet winmag - Lasse på NetNatur. Ret mig, hvis jeg tager fejl. Du var jo moderator på Jagtformidlingen, blev klemt lidt i nogle forretningsmæssige forhold mellem et rejsefirma og Jagtformidlingen - og fes af. Du bor i Sønderjylland, render rundt og fotograferer om natten - og så har EBB både dit navn, din adresse og telefonnummer.

Selv tog jeg fejl, idet jeg helt havde glemt, at Robert Hæ har meget vanskeligt ved at stave og sammensætte længere sætninger. Beklager - Robert. Jeg tog fejl. Kontakt VUC.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-06-09 11:58

AHAAAAAAAA, nu bliver det dælme interesant det her. Nu mener Tonganeseren, alias EBB, at jeg nu er en hel 3. person.! En Lasse/winmag, som var moderator på Jagtformidlingen.

NEJ EBB, du tager atter engang fuldstændig fejl.!!!! Og forøvrigt hed Winmag ikke Lasse, men Lars.
Men da du har hans telefonnummer synes jeg da, du skulle ringe til ham og beklage din nød.
Han bliver nok overrasket.? Men prøv. I kan sikkert få en hyggelig snak..

Øjenvidne4.
Jeg citerer;
Citat
Nu da jeg ser at det seriøse er kørt af sporet, tillader jeg mig, skønt jeg ikke er medlem af DLS, at kommentere lidt af indholdet fra tråden.
Først vil jeg spørge Heidi-Ho, hvorfor du pludselig opfandt denne tråd ? Du, der iflg. egne udsagn hverken er eller ønsker medlemsskab af DJ og slet ikke DLS. Det forstår jeg ikke

Nu er der flere nuancer her i livet end sort og hvidt.

Nej, jeg er ikke medlem af DJ eller DSL.
DJ, fordi jeg bryder mig ikke om sammensætningen af organisationen.....punktum slut.....
I starten, da jeg var herinde, begyndte jeg egenlig at fatte sympati for DLS, men det er slut nu.
Dels på grund af jeres personhetz, og aldeles på grund af EBB's, meget usympatisk rendestensytringer.

Lad mig give et eksempel; EBB påstår, at bb1 bruger - eller har brugt vagtler som led i hundetræningen. EBB påstår videre, at han, bb1, engang i tidernes morgen skrev et indlæg om brugen af vagtler på Jagtformidlingens hjemmeside.
Nu har jeg gennemgået samtlige indlæg, skrevet af bb1 på jagtformidlingens hjemmeside, såvel nyere som ældre, og ikke et eneste ord har bb1 skrevet om vagteltræning - ikke et.!!
Endvidere, for det ikke skal være løgn, gennemgik jeg netnaturs debatside - samme resultat.
Muligvis har jeg overset et indlæg, men så må EBB, enten kopiere indlægget, eller komme med en henvisning til hvor det står skrevet.
Og vi skal lige have in mente, at EBB er medlem af Dyreetisk Råd.!!! Hvad der kommer fra det råd, skulle helst stå til troende.
Det er dybt krænkende udtalelser.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-06-09 12:55

http://www.jagtdebatten.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=606&rowstart=0

Heidi-Ho, her er linket som du efterlyser - så LÆS, LÆR OG FORSTÅ, bette Lasse/Lars/winmag eller hvilket navn du ynder. Iøvrigt var det Lasse du benyttede !!

Jeg er skuffet over, at du mener "vi" personhetzer og er helt uforstående overfor din påstand om de "dybt krænkende udtalelser."

Noget af afsnittet til mig, omhandler Tonganeseren, så derfor har jeg svaret, men jeg er ret sikker på at Tonganeseren er villig til at svare, hvis du har flere spørgsmål, Lassemand.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-09 13:25

Der var du edermageme hurtig - Øjenvidnet. Jeg var allerede gået i gang med at søge - fordi jeg har gemt indlægget fra Jagtformidlingen. Men Heidi-Dideliduh`s frækhed kender åbenbart ingen grænser. Lad os nu se, om han kan bruge scrollefidusen.

Og vi skal lige have in mente, at EBB er medlem af Dyreetisk Råd.!!! Hvad der kommer fra det råd, skulle helst stå til troende.
Du kan åbenbart heller ikke læse - som din kammersjuk Bb1, som du på Jagtformidlingen har svinet til og været med til at udelukke. Fin fyr - er du. EBB er, sammen med Ole Roed indkaldt/indbudt som repræsentanter for de 2 jagtorganisationer. Er det virkelig så svært for en specialarbejder at forstå???

Det er dybt krænkende udtalelser.
Nååååhhhh - snup dig en tudekiks - hykler.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-09 13:54

Til den tungnemme Hediloduttelidej:

Indlægget har været bragt 5 gange. Men OK, nogle skal have det flere gange.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-06-09 15:27

Vi ved alle at Heidi "pigen" er en mand og han hedder så lige nu Lasse m.m. men hvis nu Lasse gerne vil hedder Heidi, kan man kombinere det maskulin og feminine og kalde ham Lassi
Der er lidt om snakken hvis man skimmer noget af det som er skrevet af lasse og winmag især når det to personer blever grov i munden passer det godt på Heidi si Lassi
Heidi si Lassi vil gerne drage fordele af de ting DJ forhandler hjem til os medlemmer, men vil ikke yde til fællesskabet. Men nu er Bjørn Samuelsens navn poppet op flere gange, hvilke fordele har han Lassi, i forhold til Ole
SHV

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-06-09 16:36

Hej........ Wauw, må jeg sige. Ganske fint link vedr. bb1's vagteltræning - dette kan jeg så ikke gøre så meget ved udover at jeg må beklage at jeg var for hurtig. (det kunne du lære noget af E.bæ bæ)

Men med hensyn til Lasse/Lars/tidligere moderator, vil det egenlig passe mig fint hvis i tror at jeg er ham - men desværre gutter, i tager fejl.
Men EBB tag dog og ring til ham I får ganske givet en hygsom samtale.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-06-09 17:38

http://www.jagtdebatten.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=606&rowstart=0

Hvad beviser det Øjenvidne?????

At jeg har fået fat i eller tilbudt nogle vagteler er da ikke ens betydende med, at jeg har sat dem ud og trænet på dem. Jeg kunne have spidst dem eller foræret dem væk - det er ikke spor ulovligt.

Så inden du glæder dig alt for meget, så bevis lige, at 1) Jeg personlig har udsat vagteler !
2) Har trænet hund på dem.

Husk hvad dine venner skrev i en anden tråd - fra nu af er det kun sandheden, der kommer frem!!
Det du skriver er din udlægning af nogle sætninger i en debat - det kan du ikke bruge til noget..
Det har E.B.B. ( som kalder folk for BÆ ) også fundet ud af, hvorfor han ikke har anmeldt sagen som han eller har truet med her på KanDu...

Så altså engang til sandheden,fakts og sund fornuft lad det præge dine indlæg frem over!!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-06-09 18:00

Er dette noget Tonganeseren har skrevet, så er han en direkte klon af E.B.B. for han er den eneste i hele danmark, der argumentere på denne måde og skriver i dette beskidte sprog, når nogen har fanget ham i endnu en af hans mange løgne:

Ballehyler - jeg gider squ snart ikke gentage mig selv. Du er jo rablende sindsyg og burde i virkeligheden være låst inde. Der er jo intet nyt i dit indlæg. Stadig samme ynkværdighed og de samme nedrige løgne. Samme klynken over et mislykket liv.
Tag på ferie eller tag en kiks. Nu er du begyndt at kede mig. Ikke godt, fordi jeg samler materiale på dig.

Jeg har en psykolog ven og forelå ham teksten hans svar var: Den person, som har skrevet dette er det let at stille en diagnose på: Han er simpelthen psykopat. Ikke engang en fordrukken fuld støder, men en psykopat, men når han er 67 år gammel og har haft sygdommen så længe,så er der næppe de store chancer for helbredelse..

E.B.B. som kalder andre bæ og nu pludselig ikke længere H.H. for Robert, men Lasse må da også lide af forfølgesesvandvid, som sikker er opstået af en indre skyldføelse, som presser sig på for at komme ud.. Bliv dog voksen mand og find ud af, en gang for alle, at mig kan du ikke true med noget som helst og om du leder i de næste fire år også, så finder du intet, som du kan hænge mig op på.

Du kan gøre mange forsøg og komme med mange løgnehistorier, for det er du meget god til, men du kan ikke fremkomme med noget som helts ulovligt....

Hvad med vagtel historien nu den er komme op igen. Hvor bliver dit klagebrev af til Dj,ORJ,DJU,SN,DER,DOF,politi og brandvæsen. Du skrev for flere måneder siden, at nu offentlig gjorde du det her og sendte det dagen efter - svar også på det jeg tidligere har skrevet om med hensyn til D.L.S. Jeg vil jo gerne holde dig fast på din trudsel om, at melde dig ud!!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-06-09 20:52

Sandhedsvidnet, alias Sten J******* skrev;

Citat
Vi ved alle at Heidi "pigen" er en mand og han hedder så lige nu Lasse m.m. men hvis nu Lasse gerne vil hedder Heidi, kan man kombinere det maskulin og feminine og kalde ham Lassi
Der er lidt om snakken hvis man skimmer noget af det som er skrevet af lasse og winmag især når det to personer blever grov i munden passer det godt på Heidi si Lassi
Heidi si Lassi vil gerne drage fordele af de ting DJ forhandler hjem til os medlemmer, men vil ikke yde til fællesskabet. Men nu er Bjørn Samuelsens navn poppet op flere gange, hvilke fordele har han Lassi, i forhold til Ole
SHV

Ha, ha, ha, Drager fordele af, bla, bla, bla...... Vil sandhedsvidnet være sød at fortælle hvilke fordele jeg drager af DJ.?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-06-09 22:11

Nu er der ved at gå det rene gætteri i hvem der er hvem, underholdningsværdien er stor
Lassi du får alle de fordele DJ forhandler hjem både nationalt og internationalt, men det ved du godt, så hvorfor spøger du
SHV

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-06-09 22:20

Nævn et par eksempler på hvad DJ har forhandlet hjem, Stenerdreng.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-06-09 22:30

At E Bæ Bæ er fyldt løgn står tydeligt for enhver.
F.eks. dengang han højt og flot pralede på Jagtformidlingen med, han havde bestået den frivillige riffelprøve - Hvilket han ikke magter.

Forfatter RE: er riffel prøven ikke for let ?
EBB
Indlæg nr: 9
Brugere

Antal indlæg: 1338
Tilmeldt: 06.01.07 Lagt på d. 16-05-2007 20:17

En riffelprøve foregår i kontrollerede omgivelser - ofte på baner med volde langs siderne. Her foregår alt under optimale forhold. Der må bruges underlæg af enhver tænkelig og utænkelig art, og hvis en aspirant ikke kan placere 5 kugler inden for en diameter på 10 cm, bør man revurdere ens fremtid som riffeljæger. Det drejer sig kun om en afstand på hundrede meter, og kun uhyre sjældent møder folk op med en riffel med åbne sigtemidler.
Jeg ved, at det er en barsk udmelding, men det er altså levende væsner man skyder til. Vil man have riffeljagt som hobby, så kunne man f.eks. melde sig ind i en skytteforening, for derigennem at lære kunsten. Her er der ingen ventetider, og der skydes normalt hver 14. ende dag. Nuvel, der skydes over åbne sigtemidler, men teknikken forædles - og det er den der skal styrkes. Har man råd til at leje sig ind på en jagt, så har man også råd til at anskaffe sig en brugt baneriffel til måske en tusse.
Jeg har haft jagttegn siden jeg blev 16 år, og har bestået den frivillige jagtprøve - og bestod uden fejl overhovedet. Hvad angår riffelskydning, så har det været min hobby gennem snart en menneskealder. Jeg er også medlem af en skytteforening.
Så jeg mener stadig, at jægere skal testes hver gang de anskaffer sig en ny riffel. Selv om indskydning er en banal sag, så er det ikke alle der selv kan foretage en sådan uden hjælp.
HVis det hele kun drejede sig om at skyde til papdyr, så kunne man endda slække på kravene, men som tidligere nævnt er det levende væsner vi skyder til.
Mvh.EBB

Ha, ha, ha, Læg mærke til Bæ-fjolset skriver; "bestod uden fejl overhovedet".
E. Bæ Bæ, hvor mange fejl må man da have.???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-09 22:55

Såvidt jeg kan læse det, så skriver EBB, at han har bestået den frivillige JAGTPRØVE - og ikke den frivillige RIFFELPRØVE.

Halloooooooooohhhhh - dernede i Sønderjylland. Kniber det med optikken???

Men tag det nu ikke så tungt - idet ingen er forpligtet ud over egne evner - og jeg forlanger da ikke af dig, at du skulle kunne læse. Det er blot formålstjenligt, at man en gang imellem kan hitte rundt i de satans små bogstaver.

Du er jo helt til grin.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-09 22:59

LHej........ Wauw, må jeg sige. Ganske fint link vedr. bb1's vagteltræning - dette kan jeg så ikke gøre så meget ved udover at jeg må beklage at jeg var for hurtig. (det kunne du lære noget af E.bæ bæ) assihunnen skrev:

Jeg tror nok vi kan kategorisere alt hvad Lassihunden har skrevet - som værende hastværk. Godt gået - vovse.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-09 23:01

"udover at jeg må beklage at jeg var for hurtig".

Hey - fremmede. Du siger du er hurtig, men det du skriver ligner ikke just noget, som er baseret på hurtig hjernevirksomhed.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-06-09 23:04

Lassi tak for mit nye navn Igår den 17-06-09 19:54 fortalte du Jo fanden galeme har jeg læst DLS bladet, Jagt & jægere. For øvrigt ligesom jeg læser DJ bladet og alle de jagtblade jeg kan komme i nærheden af, svenske, engelske og sågar et par amerikanske.
så har du også fulgt med på forskellige debatsider, hvordan de nye jagttider bliver, jægerforbundet har fohandlet hjem til os danske jægere, du skal huske på, en stor medlemsskare af jægerforbundsfolk, gør os mere synlige og stærke, men det vil du ikke bidrage med Du vil gerne have en ny formand, så meld dig ind, det kan være du er den der kan bringe fornyelsen
SHV

Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 50 point
Dato : 18-06-09 23:06

H.-H.
Nu må du altså være retfærdig overfor den rare og meget kyndige og våbensagkyndige Hr. Forhendværende skole lære E. B. Berthelsen ( han blive stik toset, hvis man glemmer H`et )

Det var ikke riffelprøven han havde bestået uden fejl - den har han nemlig ALDRIG bestået på hans jagttegn står ikke riffelprøven bestået også dato, men kun riffeljagt tilladt. Det var noget man indførte fordi alle der havde jagtegn og en riffel da loven blev indført også skulle have en chance for fortsat at kunne gå på riffel jagt. Senere blev loven strammet så alle der i dag består jagttegns prøven og som så også ønsker at gå på riffeljagt skal bestå riffelprøven også.

E.B.Berthelsen kan altså ikke komme på riffeljagt på statens arialer lige som de fleste konsortier også kræver at deltagerne har bestået riffelprøven.
Det er vel logisk nok, at man kræver bevis for, at dem man går på jagt sammen med nu også kan behandle en riffel korekt.

E.B.Berthelsen har været medlem af D.L.S i fire år hvorfor har han ikke i den tid arbejdet for at D.L.S. har fået et skydebane, hvor medlemmerne kan træne op til riffelprøven????

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-06-09 23:11

Nårh, du har aflagt jagtprøven på riffelbanen. Javel ja.
Bæ-fjlos, sæt nu den madsherry tilbage hvor du tog den fra....HIK.!!!

"Kære" Steen Joh***** ,Vedr nye navne, i lige måde.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-06-09 23:16

Tak for svaret bb1.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-06-09 23:22

H._H. Du har helt ret læser man det indlæg du har fundet fra VÅBENEKSPERTEN kan man godt få det indtryk, at han har bestået riffelprøven, for han beskriver jo så grundigt. Hvordan den foregår,men det har han helt klart fra den video som SN medsendte sammen med det nye jagttegn for nogle år siden og ikke fordi han selv har aflagt den....

Vi har været inde på emnet før i en anden tråd og jeg finder det fortsat meget uheldig at en våbensagkyndig for en landsdækkende jagtforening ikke har bestået denne simple prøve, især når han selv skriver, at kan man ikke bestå den skulle man ikke have lov til at gå på riffeljagt!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-06-09 23:58

UNDSKYLD H.-H. jeg glemte helt at sige tak for dine point - lad det nu ikke blive en vane..

E.B.B. bliver blot så sur/misundelig også kommer han med sine skrøner!!!! Og dem er det så gu så besværligt og tidskrævende at udrede..

Nå, men hvis det ikke regner og blæser for meget her til morgen så vil jeg på bukke jagt for jeg har fortsat ikke lige skud den, som jeg har udset mig i år og selvom fryseren er fyldt op, så kan man jo altid gøre en ven glad med en kølle ( det danske sprog er mærkelig ) hvis en får et kæbestød får han så hagesmæk ?????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-06-09 00:27

Jamen, så lad os slutte med en demonstration på de to fjolser (Hedi-Huddelihej og Ballehyleren fra Bottrup:

Hediditteli Lassi skriver:
"Nårh, du har aflagt jagtprøven på riffelbanen. Javel ja."

Lassi - for helvede da. Hvor står det i det indlæg du bringer fra EBB??????
Der burde være et minimumskrav for deltagelse på Kandu-siden. Det mest indlysende krav skulle være, at man kan læse.

Og her har fuglemishandleren og Ballehyler Løgnhals fra Bottrup forsøgt at fortolke et ellers klart sprog fra EBB.

"H._H. Du har helt ret læser man det indlæg du har fundet fra VÅBENEKSPERTEN kan man godt få det indtryk, at han har bestået riffelprøven, for han beskriver jo så grundigt".

Det er ikke godt, når analfabeten fra Bottrup forsøger sig med læsning. Hold op med det - Ballehyler. Nu hedder det sig pkludseligt, at "man godt kan få det indtryk etc. etc.

OK, det har ikke været en god dag for Lassi og Ballehyleren, og vi andre har fået os et billigt grin. Tak - mange tak.

Øh! Man kunne godt få det indtryk, at Ballehylerens hjerne er stået af. Lassi`s ditto har det åbenbart ikke meget bedre. Soooooooooooooooooooooooooooooooovvvvvvv nu - i to små turtelduer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-06-09 00:41

--------------------------------------------------------------------------------
Og endnu en....

TALERET og AFLÆGGE BERETNING er IKKE det samme

Og med disse ord fra REFI kunne det måske tænkes, at nogen kunne fortælle Ballehyleren, hvorfor han blev klappet ud fra det meget omtalte møde.

Nej, det har ikke været en god dag for Ballehyleren, som hverken respekterer lovgivningen eller foreningslivets meget let forståelige love. Ach - Jaaaaaaaaaahhhhhhh.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-06-09 03:53

En gang til for Tombaneseren, som tilsyneladende fik vækket E.B.B. :

Forfatter RE: er riffel prøven ikke for let ?
EBB
Indlæg nr: 9
Brugere

Antal indlæg: 1338
Tilmeldt: 06.01.07 Lagt på d. 16-05-2007 20:17

En riffelprøve foregår i kontrollerede omgivelser - ofte på baner med volde langs siderne. Her foregår alt under optimale forhold. Der må bruges underlæg af enhver tænkelig og utænkelig art, og hvis en aspirant ikke kan placere 5 kugler inden for en diameter på 10 cm, bør man revurdere ens fremtid som riffeljæger. Det drejer sig kun om en afstand på hundrede meter, og kun uhyre sjældent møder folk op med en riffel med åbne sigtemidler.

Da våbeneksperten E.B.Berthelsen ikke selv har bestået riffelprøven, bør han altså i følge eget udsagn revudere sin egen fremtid som riffeljæger

Husk du også har skrevet at du vil revudere dit medlemsskab af D.L.S..

Jeg ved, at det er en barsk udmelding, men det er altså levende væsner man skyder til. Vil man have riffeljagt som hobby, så kunne man f.eks. melde sig ind i en skytteforening, for derigennem at lære kunsten. Her er der ingen ventetider, og der skydes normalt hver 14. ende dag. Nuvel, der skydes over åbne sigtemidler, men teknikken forædles - og det er den der skal styrkes. Har man råd til at leje sig ind på en jagt, så har man også råd til at anskaffe sig en brugt baneriffel til måske en tusse.
Jeg har haft jagttegn siden jeg blev 16 år, og har bestået den frivillige jagtprøve - og bestod uden fejl overhovedet. Hvad angår riffelskydning, så har det været min hobby gennem snart en menneskealder. Jeg er også medlem af en skytteforening.

Den frivillige jagttegns prøve er ikke bindende, hvorfor den kan være lavet som et vinter aftens indslag af den lokale jagtforening også er det sku ingen kunst at bestå den uden fejl, for ofte undlader man den praktiske del.

Så jeg mener stadig, at jægere skal testes hver gang de anskaffer sig en ny riffel. Selv om indskydning er en banal sag, så er det ikke alle der selv kan foretage en sådan uden hjælp.
HVis det hele kun drejede sig om at skyde til papdyr, så kunne man endda slække på kravene, men som tidligere nævnt er det levende væsner vi skyder til.
Mvh.EBB

Hvordan i himmelens navn kan man skrive og prale sådan, når man end ikke respektere prøven – Jeg spørger bare. Hvordan kan man tillade sig at ophøje sig selv som ekspert med en sådan indstilling - jeg spørger bare.

At E.B.B. ikke kan leve uden at han har fået det sidste ord ved jeg godt - så det har du altså fået nu!!
H.H. har lukket tråden og jeg har sagt tak.
Så bid nu den skrå over eller spydt kork proppen ud, hvis du da ikke er gået over til papvin. Det skulle du forøvrigt gøre, for så kan du bruge papkassen til at brække dig i når du har tømt den

Jeg køre på bukke jagt nu!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-06-09 11:29

Stenaldermanden og forbryderen Bent Ballehyler fra Bottrup skriver følgende:

"Hvordan i himmelens navn kan man skrive og prale sådan, når man end ikke respektere prøven – Jeg spørger bare. Hvordan kan man tillade sig at ophøje sig selv som ekspert med en sådan indstilling - jeg spørger bare".

Ser du - dummepeter - sådan rent pricipielt, så skal hverken EBB eller jeg til riffelprøve, så længe loven ikke forlanger det. Sådan har størstedelen af de danske riffeljægere det også. Vi retter os efter loven. og er ligeglade med de små emblemer, som nogen jo elsker at vise frem til måbende staldkarle og importerede kvinder fra østen.

Men sådan har du det jo ikke - dummepeter. Du misbruger vagtler, piner livet ud af dem i forbindelse med hundetræningen, og jeg har hørt, at du også bruger daggamle kyllinger og ællinger i træningen, fordi din støvlepudser ikke er særlig kvik.

Du lyver om din uddannelse og fylde alt og alle med ren og skær løgn. Ingen stoler på dig mere - det har man i øvrigt aldrig gjort.

Og så - her i dine sidste krampetrækninger: Nu har vi andre brugt så mange måneder på at gentage os selv - for din skyld.
Det var dig som startede hele svineriert - med hovedløse angreb på DLS. Havde du holdt din store og lede kæft, så havde sagesløse brugere af Kandu måske haft en chance for at få noget positivt ud af det.

Så derfor: Hold dig væk. Alle ønsker dig en glædelig jul.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-06-09 12:45

Det sidste ord var NU - men ikke engang kan det kan du fatte. Hvem er så dummest eller mest fyldt med løgn - jeg spørger bare.

Ingen af dine påstande har du nogen sinde kunne føre bevis for. De er derfor ikke andet end sladder og personfnidder - spam,spam.

Jeg var deltager her på Kandu længe inden nogle af Jer hylere. Det glemmer du også, men sådan er det når end IQ ikke er større

Du skriver: Hovedløse kretik af D.L.S.: Er det ikke hovedløst, at de har en våbensagkyndig, som ikke er det! Og som ikke vil bestå en simpel riffelprøve, som han selv skriver alle kan bestå ellers må de ikke gå på riffeljagt og hvad vil han gøre den dag " Parkoghalen" skal udskiftes? Så fanger bordet: Nu riffel ny riffeltilladelse ingen tilladelse uden bestået riffelprøve - så kom I blot igen også kan I jo øve Jer på den hovedløse forenings egen skydebane

Er det ikke hovedløst at udnævne ham til at sidde i et ministerielt udvalg - blot fordi han bor nærmest eller snart er det eneste medlem på Sjælland!!
Hvis ikke det er hovedløst - hvad er det så. Jeg spørger bare

Jeg vidste og forud sagde, at du ikke kunne tåle ikke at få det sidste ord og IGEN fik jeg ret - hvor er du dog et lille menneske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-06-09 13:09

BØH !!!!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-06-09 13:43

N.C........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-06-09 14:39

Fuglemishandleren og amatøren Bent Ballegaard Knudsen (også kaldet Ballehyleren) skriver Gudhjælpemig:

"Jeg var deltager her på Kandu længe inden nogle af Jer hylere. Det glemmer du også, men sådan er det når end IQ ikke er større"

Her ser vi stenaldermanden for fuld udblæsning - i al hans tordnende dum- og enfoldighed.

Du mener måske - Ballehyler - at du har ret til at svine andre til - fordi du har været længst på Kandu-siden?. Hvad Fanden er det for en indstilling? Det er ganske enkelt utroligt, at vi i 2009 stadig har et kvaj af dine dimensioner.

Du spørger - i en af dine øvrige latterlig tråde - om HVEM der har besvaret dit spørgsmål. -. Ballehyler - du er ganske enestående.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-06-09 19:18

Det er du derimod ikke du er bare snyde dum!!!!

10-09-06 skriver du at det er mig, der starter - jeg svare: Jeg var her længen inden dig og da var der ro: Uroen kom med bl.a. dig og de andre hylere, men det er jeg ganske sikker på, at deltagerne herinde har bemærket...

Du bliver ved med at svine mit navn til med løgne og rygter. Det er det folk er trætte af, for kun et lille barn kan tro, at en løgn kan blive til en sandhed ved, at man gentager den...

Hvor er dit bevis for hvad jeg bruger til hunde træning????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-06-09 22:44

Ballehyler Knudsen skriver:

Det er du derimod ikke du er bare snyde dum!!!!
Mjaaaahhh , men det tager jeg let, når det kommer fra dig.

10-09-06 skriver du at det er mig, der starter - jeg svare: Jeg var her længen inden dig og da var der ro: Uroen kom med bl.a. dig og de andre hylere, men det er jeg ganske sikker på, at deltagerne herinde har bemærket...
Hvis du havde holdt dig i skindet overfor DLS, havde bl.a. jeg ikke skrevet et ord på Kandu.

Du bliver ved med at svine mit navn til med løgne og rygter. Det er det folk er trætte af, for kun et lille barn kan tro, at en løgn kan blive til en sandhed ved, at man gentager den...
Øh, når det kommer til at gentage løgne, så kommer du squda ind på en absolut førsteplads.
Men dit problem, skvat, er at du kun hører nogle løse rygter rundt omkring, hvorefter din syge hjerne begynder at snurre rundt i hovedet på dig.

Hvor er dit bevis for hvad jeg bruger til hunde træning????
Åh ja, så tager vi den endnu engang:http://www.jagtdebatten.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=606&rowstart=0

Hvae - bruger du også marsvin??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-06-09 23:57

E.B.Berthelsen det link har været lagt ind tre gange her på KanDu og det beviser ikke på nogen måde, at Jeg Bent Ballegaard har udsat vagteler og trænet hund på dem - hvor står det skrevet -
Kom nu frem med alle dine beviser Hvor har jeg gjort det? Sammen med hvem?Hvornår?

Bevis også hvad jeg skrev, som kan retfærdigøre, at du pop`er op her!!!
Hvis ikke D.L.S. ikke kan stå for en ærlig kretik, som eksempelvis Kasserens dobbelt rolle, så er D.L.S. da blot lige så råden, som du er også skal du endelig blive der og slet ikke tænke på, at melde dig ud, som du har skrevet, at du vil og når du nu elsker D.L.S. så højt fordi de har udnævnt dig, som våben ekspert hvorfor underskriver du dig så ikke som sådan, når en skriver, at han skal til at udskifte 6 stk hovedbolte?

Du har hele tiden sagt, at du slet ikke skriver herinde og at Tombaneseren ikke er dig. Hvilket ikke blot er er stor løgn, men også noget kun et barn kan finde på at blive ved med at på stå.
Det er utroligt, at du ikke kan forstå, at din skriveform er så let genkendelig, som den er.
Først på aftenen er du næsten normal at høre på, men jo senere vi kommer hend på natten bliver du mere og mere vrøvlet - du har haft indlæg her, som har været komplet uforståelige flere enda.

Nu slutter jeg her, for H _H har lukket tråden og jeg har sagt ham tak og da det kun er dig der spammer, med dine sædvanlige løgne,som du ikke vil føre bevis for, så er det kun at genere andre mennesker, at svare dig............

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-06-09 00:53

Ballehyler - få en til at hjælpe dig med at læse noget du selv har skrevet. Men det nægter du vel også:

Forfatter RE: Ikke for min skyld!
bent
Indlæg nr: 57
Brugere

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 27.07.07 Lagt på d. 05-08-2007 03:16

Lad mig for alle ejere af stående jagthunde og hundesportens skyld.
For sidste gang prøve, at forklare, hvad det er der foregår og hvorfor DET ER FULDT LOVLIGT.

Jeg har i dag trænet 4 hundehvalpe. Jeg havde fire levende vagtler med da jeg startede i formiddags og jeg havde de samme fire levende vagtler med hjem igen om eftermiddagen.

SOM MAN SPØRGER FÅR MAN SVAR. Også når det gælder SNS.

Alle større hundetræningscentre i Danmark har en ”Kaningård”. Spørger man SNS om man må udsætte kaniner i Danmark får man svaret nej!

Om det er tillaldt at bruge vagtler til hundetræningen???

Forfatter RE: Til Bent
jensen
Indlæg nr: 50
Super Administrator

Antal indlæg: 438
Bopæl: Hvidovre
Tilmeldt: 03.01.07 Lagt på d. 04-08-2007 15:04

Der er blevet sendt et spørgsmål Skov- og Naturstyrelsen, som følger.

"Jeg har, i forbindelse med hundetræning, modtaget råd om, at bruge Vagtler til træning af jagthunde!"

Svar fra SNS.

Det er forbudt at indfange vildt uden Skov- og Naturstyrelsens tilladelse.

Det er desuden forbudt at udsætte og bruge vagtler til hundetræning.

Og nej - det nytter nok ikke noget. Ballehyler - du er squ så dum - så dum, at du bibringer ordet en helt ny dimension.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-06-09 01:09

Hvad beviser det - intet

Andet end jeg har trænet 4 hunde hvalpe ! Jeg har haft 4 levende vagteler. De er forlængst spidst Hvad ulovligt er der i det?????????????????????????????????????????????????????????????????????

Nej jeg overholder blot SN svar: Det er forbudt at indfange vildt uden tilladelse. De var ikke indfanget, men lovligt opdrættet.
Det er forbudt at bruge vagteler til hundetræning. Hvem siger de blev brugt til det. Hvem er det der siger de blev udsat - kun dig!!!

Så gå nu hend og sov videre........................

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-06-09 02:44

Ha, ha, ha . . . det var godt nok den dummeste bortforklaring jeg nogensinde har læst. Næh - Ballesmækker, du er bare fuld af løgn og fiduser. En gang lovløs - altid lovløs - gamle hønsetyv. Men hvis du er gået over til de lovlydiges rækker, så Guds fred med dig. Men med dine evner for de små ting her i tilværelsen, så lur mig, om du alligevel ikke ligger og lurer efter stakkels sagesløse vagtler og agerhøns. Hvor er du dog dum. . . natter.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-06-09 02:47

Nåååååååååååååååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Du tøjrer vagtlerne, siden du hævder, at du ikke udsætter dem. Skide smart - Egon.

Næh du. Her sover man ikke. En hulens masse børnebørn (2 stk.) har okkuperet min seng, og her ligger konen og ungerne og snorker. Og børnebørnene - de er mine egne.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-06-09 12:34

Du bruger jo aldrig din seng eller dit hoved så du behøver jo hverken det ene eller den anden!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-06-09 12:55

BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.
Og jo, det hovede bruges flittigt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-06-09 16:05

Ja det skal nok passe....
Det passer at du er for nyskerig til ikke lige at kigge ind og give din syge hjerne lov tilk at skrive noget.