/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Skelleter i skabet
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 16-06-09 23:48

Hvad der det ved at vi har Danmarks Jægerbund, når der stadig er uafklarede ting der ikke er på plads og den nuværende formand har manglende handlekraft.
Her et et lille indlæg fra debatsiden, som vist er meget sigende for den tilstand der hersker pt.
Citat
Det har gennem længere tid været arbejdet på at kritik af næsten enhver henseende fra menige medlemmer her på debatforum ikke skulle være muligt, det må siges at være lykkedes, der er stort set ikke et kritisk indlæg om forbundets politiske gøren og laden, bevares der kommer noget fag kritik fra sweeishunde og lignende, men ledelsens arbejdsmåde får man ikke lov til at stille spørgsmål om.
Der har længe været et voksende antal der mener at formandens gøren ikke er til megen ros, alle havde forventet at der på representantskabsmødet ville komme nogle skarpe kritiske spørgsmål, men som så ofte før er der en enkelt der ytrer sig og resten bakker pludselig af og tier, indtil de kommer ud af salen, så vokser kritikken til uanede højder.
Kære Jens Bjørn, jeg er glad for at jeg tabte valget til dig, arbejdsforholdene i Hovedbestyrelsen var ikke gode da jeg var med, men jeg tror desværre det kun er blevet værrere siden, det er dejligt at ikke alle falder til patten, men stadig har sin mening og tør sige den, såfremt der var flere af dine bestyrelseskolegaer der turde det samme ville det nok gå bedre efter nogen tid, der er meget der skal rettes op før vi er på rette vej igen.
Mange siger det går bedre efter jægerforbundsskandalen, jeg er ikke enig, den var trodsalt kun noget med penge, den skandale vi ser idag er på personale-politikker- og medlemssiden, det går støt og roligt ned ad bakke, spørgsmålet er hvor langt skal vi ned før det vender og jagtens sag kommer i højsædet med respekt og gensidig tillid i vildtforvaltningsrådet.

SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 01:17

Forsvarlig omgang med betroede midler - Ole Roed Jakobsen, Skævinge - 11-06-2009 13:34 Skriv svar
Kære Lars Malver
fondsmidlerne er forvaltet fuldt forsvarligt og i overensstemmelse med de daværende revisorers tilkendegivelse. Midlerne har hele tiden været til stede og der er nu - langt om længe - indkøbt pejl til alle hundeførerne. Da et medlem i SU rettede min opmærksomhed på midlernes placering i DJ, var midlerne disponeret ud til pejlindkøbet (efteråret 2008). DJ skal aflægge regnskab overfor fonden og aflevere evt. ikke-forbrugte midler til fonden. DJ har endvidere anvendt medarbejder-ressourcer på de utallige bilag igennem de seneste år uden beregning. Lad mig derfor samlet blot slå helt fast, at der hele tiden har været penge til al det ønskede pejl-udstyr!

Konkurs står vi nok heller ikke lige overfor, idet vi har en egenkapital på kr. 21 mio!

Jeg har lovet SU en samlet redegørelse inden næste møde til september.

Der er INGEN problemer angående dette, så jeg må mere betragte dit indlæg som et forsøg på en anskydning af DJ, hvilket jeg undres over. Især når DJ gang på gang har løst akutte forsikringsspørgsmål m.v. uden finansiel refusion, hvilket du jo ved fra din deltagelse som schweisshundefører i flere forsikringsmøder afholdt af DJ med DJ´s forsikringsmæglere!

Schweisshundeførerne udfører et kanon godt stykke arbejde i dagligdagen og jeg har så absolut kun roser til dem og deres fantastisk dygtige hunde. Jeg forstår derfor slet ikke, at jeg og DJ skulle skydes andet i skoene vedr. dette arbejde. DJ har rent faktisk afholdt ikke dækkede udgifter på over kr. 750.000 de seneste 5 år til finansiering af schweissarbejdet.

Havde vi haft et ønske om at spare på kassekreditten, så skulle vi nok ikke have dækket dette underskud på driften af schweiss-sekretariatet, men det har vi gjort og gjort med glæde!

med venlig hilsen
Ole Roed Jakobsen
formand for Schweissudvalget og Danmarks Jægerforbund

Du skal have det hele med, hvis du ønsker, at dit spørgsmål skal tages seriøst og nogen skal kunne svare på det..

Hvad er egentlig dit spørgsmål og din dagsorden????????????????????????????

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 17-06-09 06:05

Knudsen forhold dig til det sagen drejer sig om og det er ikke penge, som du kan se ud fra mit citat fra forbundets hjemmeside, men du skal åbenbart have alt pindet ud for at forstå og selv der har du ikke spidskompetence til at forstå hvad der bliver svaret dig, trods dit tåblige spørsmål
men her er så hvad citatet drejer sig om og det er ikke.
Mange siger det går bedre efter jægerforbundsskandalen, jeg er ikke enig, den var trodsalt kun noget med penge
Omdrejningspunktet er som citeret nedenunder
Den skandale vi ser idag er på personale-politikker- og medlemssiden, det går støt og roligt ned ad bakke, spørgsmålet er hvor langt skal vi ned før det vender og jagtens sag kommer i højsædet med respekt og gensidig tillid i vildtforvaltningsrådet.
Husk det er mig der er Sandhedsvidnet og det er mig der stiller spørgsmålene og DU skal svare.
SHV

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-09 06:19

Kære Sanhedsvidne+1

Du har ret Bent Knudsen roder tingene sammen, men vi mangler lidt mere til dit indlæg, som er sakset fra DJ hjemmeside, som for mig er yderst interessant
Citat
I takt med at arbejdet i hovedbestyrelsen er blevet symptomatisk med lukkethed. Lukkede punkter på vores dagsordner. Lukkethed i forbindelse med bilag til de åbne dagsordenspunkter og sagsfremstilling/beslutninger, der er holdt i politiske vendinger, som en kun en levebrødspolitikker mestre. Så støder det min anstændighed når sandheden ligeledes politiseres.

Jeg hæfter mig ved ordene, lukkethed, levebrødspolitikker, politiseres.

TRD

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 17-06-09 06:36

Hej Dealer, jeg faldt over denne artikel på Metro express, først et lille citat fra artiklen.
Kort fortalt er det mere sandsynligt, at man bliver chef, hvis man er aggressiv og skruppelløs – altså er lidt af en idiot. Og at man som almindelig lønmodtager typisk er samvittighedsfuld personlighed, men samtidig er konfliktsky og oftest kritisk over for forandringer.
Er det sådan jærgerforbundets hovedbestyrelse er sat sammen?
http://www.metroxpress.dk/dk/article/2009/06/16/15/4225-83/index.xml
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 07:20

Husk I to kloge Åger at læser man istedet for tinge på rette forum,får man alt med også svarene.
Det var det,der var mit budskab

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-06-09 09:35

I DJ,s vedtægter står bl.a.:"Stk.1 Jægerforbundet kan optage enhver UBERYGTET person som medlem...." ! Gad vide om Ballegård stadig er medlem eller hænger han på vippen ? Hans fremturen både her, der og alle vegne, burde da få nogle af de fornuftige ledere hos DJ til at vende hans fremtidige medlemsskab!
Hvis jeg skulle vælge mellem Stein Bagger og Bendt Ballegård er sagen klar: SB har indrømmet sine fejl og mangler - det får man aldrig oraklet med møllestenen til ! Så en stemme på SB !!

Hvad mener du egentlig med dit "budskab" ?

Øjenvidnet4+1+1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 11:39

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-06-09 14:43

Nu er det ikke Ballehyleren som har skrevet indlægget - men hans kammertjener Robert Bæ.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 17-06-09 15:16

Hej Tonganeser jeg havde det på fornemmelsen det var Robert den almægtige som var forfatter og Knudsen som sparingspartner men for nu at komme tilbage til Knudsen og hans sidste uforstående indlæg, som går på ordlyden
Husk I to kloge Åger at læser man istedet for tinge på rette forum,får man alt med også svarene.
Det var det,der var mit budskab

Det er virklig en forklaring og et budskab der vil noget, men tilbage står nu, om Knudsen vil bakke op om den nuværende formand for det ser ud til der er uro i geledderne og så er der endnu et spørsmål om levebrødspolitekern ORJ har format til at komme ud af dyndet, DET tror jeg ikke.
Da forbundskrisen bankede på døren og der kom papir på pamperiet, var lille Knudsen tavs som graven, trods hans ihærdige forsøg på at forsvare den fhv formand, trods der var flere der gjorde opmærksom på urent trav. Nu er der midlertidig kommet en grå eminense ORJ og den dag han bliver pebet ud og en ny kommer til, så logre lille Knudsens hale på en helt anden måde, jo vendekåber er der nok af.
Uanset hvilken formand der vil sidde for bordenden i forbundet, så vil Knudsen halse bagefter, med krum ryg og tungen ud af halsen og hvis formanden uden varsel vil lave et brat ophold, vil lille Knudsen stå i l... til halsen tænk hvis nu Knudsen igen kunne komme til bordet og blive ekstern underviser
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 17:36

Knudsen vil ikke debattere med mennesker, som er fulde af løg og som slynger om sig med udukomenterede påstande. Intet sted er navnet RH dukket op undtagen i Jeres fantasi...

Og H. H vil sikkert grine sin røv i laser ved at blive sammen lignet med ham.

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 17-06-09 18:59

Tak for svaret TheRealDeal.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-09 20:57

Som sædvanligt bliver tråden lukket, når I bliver klemt. Godt at I da i det mindste kan sige tak for svaret til Jer selv.

Nå, men på den anden side så er det jo meget godt, at et så fjoget emne stoppes......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-06-09 00:17

Man kan sige om Ballehyleren, at han springer på hesten og sprænger afsted i alle retninger. Han er den perfekte medløber. Hvordan mon hans bukserøv ser ud. Den må være lappet utallige steder.

Men en dag revner bukserne så meget, at vi kan se hans bare - og det bliver ikke noget kønt syn.

En dejlig dag - i øvrigt. Masser af hinder med kalve - ren og skær Bambi.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-06-09 00:25

Nu kan hylerne end ikke følge de tråde de selv laver..

EBB Gå nu i seng og sov. Jeg skal arbejde nogle timer i nu. Men i morgen er bilen ikke i indkørslen, hvis du skulle komme forbi på din vej til det helligeland..........