/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopier PDF fil
Fra : vvdriver
Vist : 2029 gange
200 point
Dato : 16-06-09 23:18

Jeg har daunloadet (stavet forkert) en brugervejledning i pdf format til en Nikon kamera. Vejledningen er på Engelsk,skal oversættes til dansk.
Jeg kan ikke kopier noget af det,og sætte ind i Google Sprogværktøj.
Hvad gør jeg
vvdriver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-06-09 23:23

Prøv at kopiere den ind i Word først, så skulle problemer være løst.

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 110 point
Dato : 16-06-09 23:24

Hvis du har den seneste version af Adobe Reader så burde du kunne markere teksten i pdf-dokumentet med musen og kopiere det ind i en oversætter. (Med mindre pdf-dokumentet er en samling scannede sider fra en papirs-manual....)

http://www.adobe.com/go/EN_US-H-GET-READER

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-06-09 23:25

Var det ikke muligt, at den vejledning kunne være oversat i Google (Vis denne side på dansk) inden du downloadede den ?

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 16-06-09 23:44

Nu har jeg prøvet det som er foreslået. Hjalp ikke.
Det drejer sig om brugervejledning til en Kamera mrk. Nikon fg20.
Jeg fandt en på engelsk: WWW.diplodocs.com
Kan en finde den på dansk,ville jeg blive meget
vvdriver

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-06-09 00:10
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-06-09 00:13
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 17-06-09 00:15

Kan du ikke bruge denne her til at konverter pdf til feks word http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/how-to-convert-a-pdf-file-to-word-excel-or-jpg-format/

Eller bruge denne her online-converter, som kan til mange formater

http://www.zamzar.com/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-06-09 00:15

Undskyld - den sidste henviste bare til den engelske - pokkers også .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-09 02:12

Har du prøvet på Nikons danske side ? Det ser ud som om der kan hentes brugsanvisninger når du har registreret dit kamera, om der er en til dit kamera ved jeg ikke, men måske et forsøg værd: http://www.nikon.dk/support/da_DK/local/broad/index.html

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 17-06-09 05:19

Den manual kan du ike gøre noget ved.
Den er låst med et certifikat eller signeret, så du kan intet ændre på den pdf fil.
Du kan kun udtrække nogle sider, men de er også låst.
Det bliver meget brugt når man lægger sådanne ting på nettet. Du kan købe en nøgle så du kan låse den op, men så koster det jo.
Sorry, brug manualen på skærmen eller betal for at få den låst op.

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-06-09 05:57

Hej wdriver

Jeg var søvnin g her til morgen. Jeg har svaret dig fra en anden maskine som er min her i firmaet.
Svaret har jeg skrevet fra en maskine som tilhører vic2000 barnebarn vic200, men som tidligere skrevet er pdf filen låst og glem alt om at kunne bruge den til noget. Disse oplysninger kan du se i Adobe Acrobat.
Har du yderligere spørgsmål svarer jeg ikke før i aften, da jeg er ude af huset hele dagen.

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-06-09 06:00

Jeg kan da slet ikke skrive her til morgen. Undskyld de forksrte bogstaver og manglene ord.
Der skulle stå: Jeg har svaret dig fra en anden maskine som ikke er min her i firmaet.

Nu smutter jeg af sted inden jeg laver flere fejl.

hawaii7

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-06-09 09:23

Der SKAL faktisk følge en dansk brugsvejledning med, hvis kameraet er købt i dk!

Prøv at søge efter det på denne side, eller hvis jeg var dig, ville jeg ringe til dem, og få dem til at guide dig gennem deres hjemmeside, så jeg kunne få en på dansk.

Den ligger der garanteret.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-06-09 09:23
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 17-06-09 09:27

Jeg prøvede bare for sjov at bruge http://www.zamzar.com/ til at converter pdf til doc

Fandt en tilfældig brugsanvisnig på nettet http://nano.expositus.com/Files/Filer/brugsanvisninger/brugsanvisning_faelg.pdf

Og sådan kom resultater til at se ud http://www.zamzar.com/getFiles.php?uid=7563920127126001245224352&targetID=wgKEL4yfnSnLJFQu5ldxYg_I_I

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 17-06-09 21:22

http://www.download25.com/install/free-pdf-to-word-doc-converter.html

Og hvis du har Words før/ 2007 så kan du genkende texten med samme program = OCR
se under dit Words program- gruppe i menuen start.
Kender ikke funktionen på en 07 udgave af samme.

Ellers, kan du bruge et program som (snagit) det klarer det meste, selvom siderne er kopi-beskyttede.

Jeg plejer at kunne lave det, du snakker om på et par timer,
+ og lidt/ megen tålmodighed, da det skal igennem mange kilder +
hvis man ellers er til det, altså med at oversætte.

Men ALT kan gennemføres, bare lysten er tilstede.

For at fjerne bekyttede pdf-filer, findes der masser af programmer.
Om disse virker, ved jeg ikke, men de findes her, og masser af dem.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=pdf+unlocker+freeware&meta=&aq=1&oq=pdf+unlock

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-06-09 22:36

Citat
For at fjerne bekyttede pdf-filer
Hvis man fjerner dem, er der skutte meget tilbage at oversætte .

Nu bliver jeg helt sikkert blacklistet af klumme_k-rumme. Håber blot, at han har humor .

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-06-09 22:44

vic200 eller hvem af de mange andre du er...: Nej, det er ikke beskyttet... hvor kommer den oplysning fra?
Det er bare scannede dokumenter. Derfor kan man ikke markere teksten.. for der findes ingen "tekst" i dokumentet. Alt er billeder. (for nogen kan det selvfølgeligt tolkes som beskyttelse... jeg har bare lige lidt svært ved at se hvem det gavner. Der er da for hulen ingen, der sender en mobiltelefon på markedet, der ikke vil have, at folk skal forstå brugsanvisningen... "vi må beskytte det her, så det ikke slipper ud")
vvdriver: Du må benytte dig af OCR (som tidligere foreslået, eller selv taste det hele ind i notepad )

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 14:28

Gad vide, om den vejledning blev fundet

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 07-08-09 11:11

Tak for svaret justuniverse.

I dette tråd fandt jeg ikke løsningen?
jeg tror det er fordi det er en scannet manual, så er der intet der kan konverter til Dansk.
Du var den første der omtalte det.
Problemet blev løst i et andet spørgsmål den 17/6 under FOTO.
Kamera NIKON fg 20
Der var en der tilbød mig en kopi af hans Brugervejledning(dansk) til omtalte kamera.
Og det er gjort
vvdriver

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 07-08-09 11:18

Vil lige tilføje.
det var me67 der hjalp mig
Tak for det me67
vvdriver

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-08-09 11:20

vvdriver: Tak for opmærksomheden. Det er da alt for meget.. når det nu ikke engang var nogen hjælp...
Men godt, at du fik det alligevel