/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Reparation af terrasse
Fra : billebie
Vist : 1510 gange
100 point
Dato : 16-06-09 21:49

Hej
Jeg har en gammel beton terrasse som er kalket hvid. Den er rigtig flot med søjler og store formede stolper som balustre. Sidste år jeg skulle kalke den var den en del som skallede af.
Fra terrassen går man ned ad en trappe til et repos som fordeler sig i yderligere 2 trapper. Dette repos er der en stor revne i som følge af at den er sunket sammen. Jeg både pudse store revner men også pudse noget med lidt former i, så det er lidt af en opgave.
Jeg har taget nogle billeder, men kan man ikke uploade dem her på sitet?

Jeg har tænkt mig at reparere den i weekenden, men er i tvivl om hvad jeg skal bruge til det?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-09 21:55

Du kan oploade dine billeder her http://peecee.dk/ og sætte linkene til dem ind her.

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 16-06-09 22:01
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-09 22:08

Kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men det er en flot trappe. Der kommer sikkert en forbi der kan hjælpe........

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 22:41

hejsa

havde du bare tænkt dig og fylde revner op od så kalke igen

Du skulle prøve og komme i dit kalk f,eks, i en spand da kommer du 1½ kop rå linolie,
åp skal du bare se løjer, pkt 1 det stænker ikke så meget, pkt2 så kan du næsten regne med at det holder sig flot 3 gange så lang tid.

og til dine revner da kommer f,eks 2 kopper beto flex eller neto bene i en spand puds mørtel tilsat cement, så skal det nok holde, og der hvor der er særlig slem med revner har du ikke lidt tynd gage strimler du kan lægge ned over revnen, og så lige gnide lidt puds i
beto flex og neto bene det kan du få på trælaster

kjeld

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-06-09 23:40

det er desværre ikke bare lige at reparere så omfattende skader. du har godtnok lidt af et projekt i det. skal det ligne noget, skal du nok lave det helt fra bunden, men det er altså en stor mundfuld.
jeg vil gætte på, at ballystrene kan fjernes et ad gangen, hvis du tager håndlisten af. og så skal du have støbt en helt ny trappe. reparationer holder ikke. det bliver bare det samme igen næste år.
så på med vanten og giv den hele armen.
god arbejdslyst.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 17-06-09 02:28

Den slags er ikke klogt at udføre som 'gør det selv'-arbejde. Medmindre du har erfaring fra murerbranchen. Der ser ud til at være arbejde til betydeligt mere end en weekend, - snarere det meste af sommeren - og med risiko for at skulle lappe videre på det til næste år.

Det ER en meget flot terrasse og trappe, og et flot hus, du har. Så hvorfor ikke finde en prof. murer eller en ældre murer (efterlønner eller pensionist), der enten selv kan udføre arbejdet eller i det mindste hjælpe dig med opgaven? Det tror jeg oprigtig talt, at du bliver mest glad for.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-06-09 10:19

Hvis det skal holde skal det der er revnet væk og støbes på ny.