/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Uret i windows kan ikke opdate
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 3807 gange
20 point
Dato : 16-06-09 20:30

Windows i min bærbare kan ikke opdatere uret. Og det ville jeg jo gerne, da det går helt forkert. Dog er datoen den rigtige. Der opstår en fejl hver gang jeg prøver at opdatere. Hvad gør man så?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 20:42

OPdatere

Hvad mener du ?????

Viser uret forkert når du starter er det dit backupbatteri der trænger til udskiftning.....

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 16-06-09 21:08

Du skal have et lille program, som henter klokken fra et atomur, og så vil den justere dit PC ur, så det går korrekt. Hvis du sidder bag en router, kan det være at den spærre for denne opdatering, så her skal du så åbne for port 123, som bruges af disse tidssystemer.
Jeg har tidligere skrevet om, hvordan jeg gjorde.
Routeren har normalt også et ur og kalender, som kan stilles på samme måde.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-06-09 11:05

Hvis det er en Windåse maskine - kan man db klikke på klokken og derefter bruge muligheden for at hente tiden fra time.windows.com

men det kunne også være at dit UR i BIOS går forkert og derfor stiller dit almindelige PC ur tilbage

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 17-06-09 11:19

Jeg har prøvet at opdatere fra time.windows.com, men der kommer en fejlmeddelelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-09 12:39

Prøv at gå ind i BIOS og stil uret der, du kommer derind ved at trykke en F-nummer tast, lige efter at computeren starter, hold øje med skærmen de første sekunder, der står for eksempel Press F2 to enter setup (det kan være en anden F tast) du trykker så på tasten og med piltaster og Enter, manøvrerer du derinde, find det menu punkt hvor du kan stille uret og gem indstillingen ved at trykke på F10, hvis så uret igen går forkert, så skal du sikkert skifte batteriet på bundkortet

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 17-06-09 13:12

Det prøver jeg. Jeg vender (frygteligt) tilbage

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-06-09 13:15

har du tjekket dit årstal om det er det rigtige årstal der står i din ur.

Det værste du kan gøre ved en winblows bruger er at stille hans PC 10år tilbage i uret men samme tid.
Så alle filer der ligger på maskinen bliver først lavet 3år ud i fremtiden og intet virker

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 17-06-09 13:18

Årstal og dato er rigtige. Det er kun uret.

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 17-06-09 14:17

Prøv evt. en anden NTP server end time.windows.com .. Jeg bruger f.eks. ntp1.tele.dk (da jeg har TDC bredbånd).

Her er en liste over andre danske NTP servere du kan prøve med:
ntp.musimi.dk
ntp.inet.tele.dk
ntp.cybercity.dk
ntp.tiscali.dk
ntp.darenet.dk
ntp.solit.dk

Mvh. Morten

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-09 16:15

Her er en tidligere tråd, hvor jeg havde problemer med klokkeværket (ja ja i computeren)
Her er der masser af NTP adresser (Network Time Provider)
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=92804

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 18-06-09 08:16

Tak for svaret severino. Jeg hentede et ur fra http://www.kaagaard.dk/erhverv/urmager/atomtid.htm. Uret gik med det samme korrekt. Og så kan jeg jo hygge mig med at se på tiden andre steder i verden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-06-09 10:53

Citat
kan jeg jo hygge mig med at se på tiden andre steder i verden

Ja og går du så ind på wonderground.com, kan du også få ure der også kan vise temperaturer rundt om i landet.
Det består af en giffil, som skal hives ud på numret af linket, og opdateres med jævne mellemrum, da der genereres et nyt billed hver minut.