/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Herre Frisør uddannelsen HVOR?
Fra : pk2dk99
Vist : 2894 gange
200 point
Dato : 16-06-09 16:19

Hej kære kandu bruger.....
Jev vil gerne høre at hvor kan man lære klipning til kun herre. Er der skole i sjælland som giver kort herre frisørs undervisning?
Venligst Svar
På forhånd tak...
mvh
pk2dk

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-06-09 16:20

KUN HERRE KLIPNING TAK....

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 16-06-09 16:34

Jeg mener ikke der skelnes mellem herre og damefrisør mere. Man går på skole og har praktikplads. Uddannelsen varer 4 år, uanset om du vil klippe herrer eller damer. I vore dage, er det lige så svært at klippe herrer som damer, da mændene også vil se godt ud. http://www.cphwest.dk/index.action?menuId=16003

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-06-09 17:09

Der findes også private frisørskoler som tilbyder en kortere uddannelse, men det kan være svært efterfølgende at få job, og nej, du kan ikke nøjes med at lære, at klippe herrer

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 200 point
Dato : 16-06-09 17:21

jeg fandt denne frisørskole med en 1 årig uddannelse, man selv skal betale (55.000). Dvs. uddannelsen ikke er godkendt. Du kan sikkert ikke lovligt kalde dig frisør. Og jeg tvivler på du kan få job i en frisørsalon. Jeg mener det er en smart måde at plukke unge mennesker for penge, der ikke har styr på de forskellige uddannelser. http://www.kbhfrisoerskole.dk/main/page.asp?pageid=6

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 16-06-09 17:30
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-06-09 18:31

Frisør er ikke en beskyttet titel, så alle kan kalde sig det, men om du kan få job er en anden ting

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-09 18:52

Herre-frisørerne/barbererne er også ved at være et uddøende erhverv.

Det bliver svært at få et job hos en herrefrisør. Der er ikke så mange tilbage.

Havde du tænkt dig at starte selvstændigt ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-06-09 19:36

Damefrisører sæller ikke kondomer

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 17-06-09 13:46

Tak for svaret skytten49.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-06-09 15:10

selv tak