/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installation af msn
Fra : rudik
Vist : 574 gange
20 point
Dato : 16-06-09 16:05

Når jeg prøver at installere msn messenger, siger den at programmet allerede er på disken. DET ER DEN IKKE. Grunden til at den tror det er at jeg lavede en installation der mislykkedes, og der af er der nogle rester af msn. Men hvordan får jeg fedtet dem ud, det må vel være et sted i reigsterings databasen? Det er vel den eneste måde windows kan se at jeg har haft det installeret, nu når jeg ikke har nogen mappe på c drevet med windows live..

//har desværre ikke flere point :P

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-06-09 16:08

Prøve at tjekke i kontrol panel---programmer og funktioner. Du må fjerne den programme der og prøve at installer den igen efter genstart ar pc.
Jeg håber den virker....
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-09 16:26

Hop tilbage til før du lavede rod > med gendannelsespunkt.
Det er blandt andet registreringsdatabase der så bliver ændret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-09 16:30

gå i kør - kopier dette ind

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

genstart din maskine og prøv så at installere igen

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 16-06-09 17:11

Eyvind - > Kender jeg godt, men det er ikke noget jeg vil benytte mig af. Da det er lang tid siden. Jeg har brugt windows messenger i halv anden månede, men nu vil jeg altså gerne gribe fat i problemet igen og få live på computeren. Men der er jo kommet nogle service packs på computeren siden da, det er derfor jeg ikke ønkser at gendanne.

//Jeg er ude efter at løse problemet fra det nuværende punkt.

miritdk - > Hjalp ikke, den siger stadig at windows live er installeret.

pk2dk99 - > Du mener tilføj og fjern programmet. Gid det var så let, jeg har tjekket, den er ikke der inde.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-06-09 17:32

Citat
Men hvordan får jeg fedtet dem ud, det må vel være et sted i reigsterings databasen?
Prøv at hente CCleaner. Den rydder op i registreringsdatabasen. (Ved installation: Fjern flueben ved inst. af Yahoo Toolbar, hvis du ikke vil ha den med ind i putteren.)

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-06-09 17:43

Er det fra denne side, du prøver at installere MSN fra
http://download.live.com/messenger?lc=1030 ????

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 16-06-09 18:46

Heller22 - Ja det er den jeg ønsker at installere, og det er den der mener at jeg har det i forvejen. Hvis der findes en direkte install fil, altså som man fx. installere et hvilket som helst andet program, så tror jeg ikke det er et problem.

Heller22 - Jeg har lige ryddet op og genstartet. Det hjalp ikke for problemet , men maskine blev lidt hurtigere om at starte op, fordi der ikke opstår konflikter mere. Så det trængte den slemt til

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-06-09 19:36

Jow da, CCleaner er ikke at foragte . Nu har jeg fundet en side på nettet om download af MSN. Jeg har ikke prøvet, med prøv at se om du kan hitte ud af det .
http://www.soft32.com/download_40.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-09 20:41

http://download.live.com/messenger?lc=1030 linket her som er lagt før er der intet i vejen for at hente fra - hvis du klikker hent kan du vælge at gemme den installationsfil der er i en mappe og forsøge derfra - den burde ikke skabe sig men rette problemet

btw - hvilket styresystem bruger du ???? Kører du vista skal du huske at installere og køre som adm

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 16-06-09 21:21

Jeg tror ikke at jeg har forklaret problemet godt nok så Så nu kommer der også billeder på
Problemet er at jeg tidligere har installeret MSN MESSENGER LIVE, men da havde jeg ikke de rigtige service packs. Den prokkede sig selvfølgelig, men jeg tvang den gennem installationen.
Så slettede jeg den, men den kunne ikke slettes gennem tilføj og fjern programmer, men der kuinne den ikke fjernes. Så hentede jeg en af de kendte uninstall programmer i håb om at det både kunne fjerne programmet fra c drevet og fra databasen. Men den har ikke fået det hele med. Mappen er væk på c drevet.
Så nu skal jeg manuelt ind og fjerne resterne. Jeg vil MEGET nødigt tilbage i gendannelsen, for så kan jeg ligeså godt formatere hele computeren.

Problemet er at den stadig mener at msn er installeret på computeren, Jeg har prøvet med nogle build versioner. Men den mener at jeg har en nyere version. også når jeg bruger en build der er v. 9.

http://netkit.dk/msn.JPG

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 16-06-09 21:24

PS. benytter Windows XP Home edition service pack 3.

Hvordan fjerner jeg de sidste rester af programmet . Har burgt cccleaner og fjernet alt hvad der var af konflikter. Men det virker stadig ikke...

Er der en EDB ekspert tilstede

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-09 21:29
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-06-09 21:31

Citat
Er der en EDB ekspert tilstede
Jamen, det er vi da alle, bare på hver vores måde .

For et stykke tid siden, var der en spørger, der havde problemer med afinstallere og sådan noget i XP. Hun fik det råd at prøve at bruge dette program - måske et udvidet et af samme slags som CCleaner. Det hedder Revo Uninstaller. Og det hjalp hende.

http://programmer.downloadcentral.dk/?RevoUninstaller/Tweaks-Tunes/Diverse/3085

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 16-06-09 21:49

Det har jeg forsøgt. Det var faktisk det program jeg benyttede
Her er et screenshot af mine programmer. Men windows live fremkommer ikke.
www.netkit.dk/uninstall.JPG

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-06-09 22:03

For hulen da også. Nu troede jeg lige osv. Øv. Så nu gir jeg op (Så meget expert er jeg ). Men tillad mig lige et par spørgsmål om dine programmer. Dem du har "skjult": Er det nogen XXX, som andre måske ku ha glæde af . Og kan du stadig bruge den gratis version af AVG, eller har du købt?

Mvh fra Heller22

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-09 22:11

Citat
men da havde jeg ikke de rigtige service packs. Den prokkede sig selvfølgelig, men jeg tvang den gennem installationen.
hvilke har du ikke ????

tænker på om du kører en brugerkonto uden adm rettigheder - for eks også amust 1defender ???? for så skal du logge på udenom

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 16-06-09 22:12

haha. Ja det er PORNO haha. ej, men du ved , der er nogle filer og programmer der ikke kommer andre ved.

Ja det er bare iorden. Tak for hjælpen så langt da, vi har da fået udelukket nogle løsnings modeller.
Jeg vil prøve at finde ud af hvor msn gemmer de versions informationer henne af. Jeg har ledet i registerings databasen, men jeg synes ikke at kunne finde noget.

Jeg høre meget gerne fra flere, der måske har svaret. Hvis ikke vender jeg frygteligt tilbage når/hvis jeg finder en løsning.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 16-06-09 22:13

Jeg bruger service pack 3. og jeg køre windows XP home edition. Jeg er selv admin på computeren.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-06-09 22:23

Nå da. Jeg mente altså DVD-backup-programmer og sådan noget . Hvor har du dog dine tanker henne ????

Held med det, du

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 16-06-09 22:23

Det var dig der skrev xxx og vi ved jo godt hvad der sker når man sætter .com efter det. - Eller...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-06-09 22:30

Jow jow da. Det er blot det med din avatar: Øjnene står godt nok langt ude, så måske du skulle holde lidt igen med XXX . Rudik - undskyld, men nogen gange så jeg for meget .
Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 14:36

Hej Rudik.

Der var et tip forleden dag her på Kandu fra Manse. Det er om et program, der hedder Power Tool Lite og som går hulens meget i dybden ved oprydning i registreringsdatabasen. Jeg har prøvet det efter at ha kørt CCleaner mm. Så prøv det .

http://www.intowindows.com/optimize-windows-with-power-tools-lite/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-06-09 14:40

Som du kan se, ar der nogen, der har en "snor" i tidligere ikke tilfredsstillende afsluttede spørgsmål - XXX eller ej . Også selv om gevinsten er sølle 20 point .

Annuller spørgsmålet
Fra : rudik

Dato : 01-07-09 14:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg uninstallerede windows, og installerede windows 7. Så kunne jeg installere msn igen.. :P